AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Hei! Jeg skulle sende kontonr mitt via sms i går til ei venninne, og jeg greide å sende feil kontornr. Hele nr var riktig, bare at jeg tok med 00 på slutten ved et uhell. Går det i det hele tatt ann å overføre da, når det er to siffer for mye? Og blir det godtatt slik at man får overført pengene?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Hei! Jeg skulle sende kontonr mitt via sms i går til ei venninne, og jeg greide å sende feil kontornr. Hele nr var riktig, bare at jeg tok med 00 på slutten ved et uhell. Går det i det hele tatt ann å overføre da, når det er to siffer for mye? Og blir det godtatt slik at man får overført pengene? Jeg mente godkjent, ikke godtatt
feuerstein Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Jeg antar det blir stoppet i nettbanken. Det var en sak med for mange tegn i kontonr for retten eller bankklagenemden for noen år siden, jeg antar bankene har standarisert på å stoppe kontonr som er for lange istedenfor å kutte ned til gyldig lengde, siden de overhode ikke kan være sikre på om det er sifrene til slutt eller sifre foran/midt som er feil.
ceca Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Skriver venninnen din inn alle siffrene vil det bli avvist. Da vil hun vel ta konakt med deg og si at kontonr ar feil. Har du sendt henne ny sms med riktig kontonr? Ikke alle som er så kjappe med å gå i nettbanken..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Ja, jeg har sendt kontornr på nytt. men da sa hun at hun allerede hadde rukket å overføre til det kontonr jeg ga henne først, og at det ble godkjent osv. Jeg får i allefall ikke til å overføre med 2 eller flere siffer for mye med min konto, så rart det går med hennes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå