Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er en jobb jeg har tenkt å søke på, tenker at det sikkert er lurt å ring å snakke med de. men hva skal jeg egentlig si?

jeg HATER å snakke i telefon, og gruer meg alltid til å ringe, samme hvem det er til.

noen som har noen gode råd?

Skrevet

Spørre litt om bedriften, evetuelle rutiner(?)

Skrevet

Du kan jo spørre om konkrete ting hva stillingen innebærer (hvis dette ikke står veldig tydelig beskrevet i annonsen da), om hva slags bakgrunn/utdanning de helst ser at søker har (hvis det er litt utydelig hva de er på jakt etter) og om det er mange som har ringt og vist sin interesse for stillingen.

Lønner seg å tenke gjennom hva slags spørsmål du vil stille på forhånd, og skrive dem ned på et ark som du har foran deg når du ringer.

Synes selv det er skikkelig pyton å ringe på forhånd, men det er viktig å vise sin interesse og at de da husker navnet ditt når de leser søknaden senere.

Skrevet

Du bør i alle fall ha gode spørsmål - som ikke står svar på i annonsen eller på hjemmesidene deres. Ellers fremstår du bare som masete og ute av stand til å lese deg til noe på egenhånd - og det vil selvsagt kunne virke negativt på din søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...