Cæm Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Hei Jeg kjøpte en brukt Nintendo Wii av en venninne. Den funket helt som den skulle, men plutselig en dag ble bare skjermen helt svart. Jeg har vært i kontakt med GameStop, hvor denne ble kjøpt, og de tror det er skjermkortet som er ødelagt. Så jeg fikk beskjed om å sende den inn. Neste helg skal jeg til Bodø, hvor denne ble kjøpt, så jeg stikker innom butikken med Wii'en da. Men kan jeg reklamere på den? Garanti har jeg nok ikke, siden den ble kjøpt for over 1 år siden. Hvordan går jeg fram? Har jeg krav på å få den reparert gratis? Kjenner jeg har meget lite lyst til å betale for det ... Det er jo ikke noe jeghar påført den ...
Nalla Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Det kan fort være en reklamasjonssak, men da er det en fordel om du har kvitteringen (hvis ikke salget er registert på et navn).
Cæm Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har ikke kvittering, og vet ikke om hun jeg kjøpte den av har den heller. Har spurt henne, og hun trodde ikke hun hadde dessverre :/ Men de har vel stort sett det lagret på dataen i sånne butikker? Iallefall på elkjøp og expert.. vet ikke hvordan de har det på gamestop
Henkie Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har ikke kvittering, og vet ikke om hun jeg kjøpte den av har den heller. Har spurt henne, og hun trodde ikke hun hadde dessverre :/ Men de har vel stort sett det lagret på dataen i sånne butikker? Iallefall på elkjøp og expert.. vet ikke hvordan de har det på gamestop Desom du har navn og adresse på kjøper, kjøpssted og kjøpstidspunkt burde det gå greit. Skyldes ikke skaden ytre påvirkning som feks støt eller fukt, burde det absolutt være en reklamasjonssak
Cæm Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2011 Jeg kjenner henne, så den infoen skal jeg nok få tak i : -) Nintendoen stod inne på rommet mitt, tørt, og den sto helt i ro. Så det KAN jo ikke være noe ytre påvirkning
antibac Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 GameStop har ikke lagret kunden i systemet sitt, dette kan jeg garantere deg. Du MÅ ha kvittering eller kontoutskrift for at du skal få brukt garantien. Selv om den er over et år har du fortsatt garanti. Det er 2 år hos leverandør og 3 år hos GameStop. Men som sagt, du er nødt å ha kjøpsbevis, ellers kan de nekte å ta den i mot.
Oliven Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Betalte hun med kort kan du få kontoutskrift Og enkelte leverandører, aner ikke med nintendo. Har produksjonsår og uke i serienr og er det også under tiden er det jo greit.
Cæm Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2011 Skal ringe gamsetop på mandag og høre hva de sier! Håååper det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå