Gå til innhold

Baby som er tett i nesa, allergi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en baby på 6 uker. Hun har siden un kom hjem hatt tett nese. Jeg har prøvd saltvannsdråper, men det hjelper svært lite.

Kjøpte en nesesuger, men syntes den ikke virker (skal jeg være ærlig).

Vi har en katt hjemme, innekatt, og blir nå beskymret over om baby kan være allergisk for den?

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med baby til legen!

Det er fryktelig å være allergisk, snakker av egen erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden det er snakk om allergi hos så små. Derimot er det vanlig at luftveiene/nesen er såpass trange at dersom de blir litt snørrete så henger det i lenge. Det finnes saltvannsspray til baby som er mer effektive enn dråper, du kan også prøve å få ut noen dråper med morsmelk og suge opp i en sprøyte og sprøyte inn i nesen (de lærde strides om morsmelk har noen effekt og om det er bra, men det kan være verdt et forsøk).

Ellers så er det vel en fattig trøst at dette er ganske vanlig? Lillebror her var tett i nesen fra han var en drøy uke til han over 4 mnd, han tettna helt på flatt underlag og sov derfor enten i bæretøy eller slyngevugge (hodet er litt høyere enn kroppen i slyngevugge). Det gikk gradvis over og nå (han er 5 mnd) så er han ikke tett i nesen lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min var også konstant tett i nesen de første par månedene. Hadde ganske god effekt av otri-baby saltvannsspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det er helt vanlig at babyer er tett de første månedene. Vi gjorde ikke så mye med det enn å bruke litt saltvannsspray de gangene det var veldig tett. Men selvfølgelig - viser barnet ubehag ved å være tett eller man sliter med amming og sånn så kan det være en idé å ta det til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed av legen om å IKKE bruke morsmelk å dryppe med, fordi fettet i melken bidrar til å tette nesen ytterligere, og gjøre vondt værre.

Kjøp en saltvannsspray som fåes i dagligvarene, og forsøk å bygge opp sengen litt, slik at hodet blir liggende høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...