Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt unna noe barneutstyr på finn.no. Jeg har sendt avgårde varer, og folk har betalt med en gang. (Her har jeg/de naivt nok valgt å stole på hverandre, har ikke brukt noen betalingsgaranti el.l.)

En (av tilsammen ti) kjøpere har ikke betalt, og svarer ikke lenger på meldinger (Var aktiv på meldingsfronten da kjøp ble avtalt). Varen ble sendt i romjulen, og sporing viser at varen er levert for lenge siden.

Det er ikke store beløpet det er snakk om (under 300,-), men synes likevel at dette er ganske surt. I og med at vedkommende ikke svarer på melding, regner jeg med at jeg aldri får sett snurten av pengene. Blir litt "full i f" og har barnslig lyst til å hevne litt...

Hva kan/bør jeg gjøre?

- lukke øynene, slappe av, ikke bry meg?

- skrive en medling om dette på vedkommenes facebook-vegg til "spott og spe" (åpen profil, ingen andre som heter det samme...)?

- ringe og mase?

- kontakte finn.no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet både finn.no og politet. Kan jo være at du ikke er det første offeret.

Skrevet

Jeg har solgt unna noe barneutstyr på finn.no. Jeg har sendt avgårde varer, og folk har betalt med en gang. (Her har jeg/de naivt nok valgt å stole på hverandre, har ikke brukt noen betalingsgaranti el.l.)

En (av tilsammen ti) kjøpere har ikke betalt, og svarer ikke lenger på meldinger (Var aktiv på meldingsfronten da kjøp ble avtalt). Varen ble sendt i romjulen, og sporing viser at varen er levert for lenge siden.

Det er ikke store beløpet det er snakk om (under 300,-), men synes likevel at dette er ganske surt. I og med at vedkommende ikke svarer på melding, regner jeg med at jeg aldri får sett snurten av pengene. Blir litt "full i f" og har barnslig lyst til å hevne litt...

Hva kan/bør jeg gjøre?

- lukke øynene, slappe av, ikke bry meg?

- skrive en medling om dette på vedkommenes facebook-vegg til "spott og spe" (åpen profil, ingen andre som heter det samme...)?

- ringe og mase?

- kontakte finn.no?

Jeg bruker heller ikke finns betalingsgaranti når jeg kjøper og selger barneutstyr. Jeg velger faktisk å være så naiv at jeg stoler på at voksne mennesker med barn betaler for seg/sender varen.

Hadde jeg skulle kjøpt en brukt mobil, derimot, som hvilken som helst lømmel av en 20-åring kan velge å legge ut, hadde jeg brukt betalingsgaranti. Så du er nok ikke alene om å være naiv, i alle fall. :sukk:

Jeg hadde forøvrig ringt selgeren. Jeg hadde ikke gjort noe av det andre du foreslår. Hvis selgeren ikke hadde tatt telefonen, hadde jeg ansett slaget som tapt. Å ringe politiet for >300 kr virker litt drøyt, det er i alle fall bortkasta tid.

Skrevet

Jeg ble lurt. Kjøpte meg spill fra en på finn. Forhåndsbetalte, kom ingen varer... Lite å gjøre med. Fikk aldri tak i fyren mer og finn gjorde ikke en drit med det...

Heldigvis ikke så mye penger det er snakk om :)

Gjest Consensio
Skrevet

Hvorfor ikke bare ta det som postoppkrav?

Betale på forhånd eller sende varene på før betalingen er gjort, hadde jeg aldri i mitt liv gjort.

Skrevet

når du er dum nok til å ikke bruke finn betalingsgaranti så bare ler de deg rett opp i trynet. politiet også så lenge det er snakk om så lite penger.

Gjest navnelapp
Skrevet

Hvorfor ikke bare ta det som postoppkrav?

Betale på forhånd eller sende varene på før betalingen er gjort, hadde jeg aldri i mitt liv gjort.

Postoppkrav gjer det ikkje sikrare for kjøparen, du veit ikkje kva som er i pakken før du har opna, det kan vere ein murstein eller noko søppel.

Gjest Consensio
Skrevet

Postoppkrav gjer det ikkje sikrare for kjøparen, du veit ikkje kva som er i pakken før du har opna, det kan vere ein murstein eller noko søppel.

Det er derfor man ofte åpner pakken for å se hva som er inni MENS man står på postkontoret.

Har selv opplevd å ikke få riktig pakke i postoppkrav, og bare levert den tilbake

Skrevet

Postoppkrav kan også være noe dritt for selger, når kjøper er av det useriøse slaget som ombestemmer seg før pakka kommer og dermed bare gir f... i å hente den ut. Har opplevd det selv et par ganger og det er rimelig surt å sitte igjen med regninga på porto/oppkravsgebyr. Nå handler jeg så og si alltid med Betalingsgaranti når jeg handler på Finn.

Tror ikke det er noe vits i å kontakte Finn når du ikke har brukt Betalingsgaranti, det er lite de kan gjøre da. Jeg skulle ønske Torget på Finn var litt mer som eBay og at det var mulighet for kjøper og selger til å gi hverandre poeng/feedback. Da hadde det vært lettere å sile ut de useriøse.

Skrevet

eller omvendt. har solgt mye klær på finn, og sendt i oppkrav. men er kjett når ingen henter pakken, da mister jeg liksom 230 kr for frakta..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...