Gå til innhold

Storflommen, det samme som syndefloden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er flisespikkeri, månebanen har jo mye å si for flo og fjære, så skapelsen er ganske så perfekt, avstanden til sola, solas størrelse++

Jeg tenker mer på at det finnes enn Skaper, ikke spesifikt på kristendommen, men jeg tror på Jesus, fordi jeg har gransket bibelen, og finner den utenomjordisk, elns.

Jeg vet ikke om du er klar over dette, men middelavstanden mellom jorden og månen er ikke konstant. Månen fjerner seg langsomt fra jorden. Det har med konservering av vinkelmoment og det arbeidet månen utfører på jorden gjennom tidevannet. Så vidt jeg husker har månen vært nesten en tredjedel nærmere jorden enn den er nå.

Så, NÅR mener du at avstanden mellom jorden og månen var slik at man fikk "perfekte solformørkelser"? Og hva har det evt med "skaperverkets perfeksjon" å gjøre.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er flisespikkeri, månebanen har jo mye å si for flo og fjære, så skapelsen er ganske så perfekt, avstanden til sola, solas størrelse++

Jeg tenker mer på at det finnes enn Skaper, ikke spesifikt på kristendommen, men jeg tror på Jesus, fordi jeg har gransket bibelen, og finner den utenomjordisk, elns.

At forholdet mellom diameteren på månen og sola (~1/400), er omtrent som avstanden fra jorda til månen dividert på avstanden til sola, er tilfeldigheter. Dessuten har dette forholdet endret seg enormt siden månen ble skapt. Sjekk ut selv på wikipedia.

Siden du henviser til 'perfeksjon', og ofte sannsynligheter for å bevise ditt og datt så anbefaler jeg at du leser deg litt opp på det antropiske prinsipp (Antrophic principle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forholdet mellom diameteren på månen og sola (~1/400), er omtrent som avstanden fra jorda til månen dividert på avstanden til sola, er tilfeldigheter. Dessuten har dette forholdet endret seg enormt siden månen ble skapt. Sjekk ut selv på wikipedia.

Siden du henviser til 'perfeksjon', og ofte sannsynligheter for å bevise ditt og datt så anbefaler jeg at du leser deg litt opp på det antropiske prinsipp (Antrophic principle).

50kr på at du kommer til å bli Quote Mine'a av kreasjonistene nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50kr på at du kommer til å bli Quote Mine'a av kreasjonistene nå ;)

Hehe, jeg ser den.

"Du har jo tidligere sagt at månen ble skapt Q.E.D!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...