Gå til innhold

Storflommen, det samme som syndefloden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er også interessant at Bibelen snakker om løver, sebra, hest esel og alle andre nålevende dyr er tilstedet rett etter flommen, altså har de ikke forandret seg så mye fra den tiden. (selvsagt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de kan ikke avskrive evolusjon, for de påstår at arken inneholdt et par av hvert "slag", underforstått at hvert slag kunne utvikle seg til mange raser, f.eks alle de forskjellige hesterasene, eslene, zebraene, eller at alle de store og små kattene som finnes, kom fra et par av slaget "katt".

Men dette forutsetter evolusjon, og dersom vi også skal bringe inn forutsetningen om at flommen fant sted for 5000 år siden eller så, så forutsetter det faktisk evolusjon i en slik grad at ikke engang den mest hardbarka evolusjonist ville tro at det er mulig å utvikle seg så raskt.

Mener du å si at forskning ikke har funnet rask evolusjon? Jeg har lest nyhetene om rask evolusjon, og googler jeg "fast evolution" får jeg artikler på artikler, til og med "super fast evolution" På få generasjoner sier jeg deg, få.

Men jeg tror ikke på hvalen sin evolusjon fra fisk til pattedyr, bare for å svømme ut i havet igjen uten gjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du å si at forskning ikke har funnet rask evolusjon? Jeg har lest nyhetene om rask evolusjon, og googler jeg "fast evolution" får jeg artikler på artikler, til og med "super fast evolution" På få generasjoner sier jeg deg, få.

Men jeg tror ikke på hvalen sin evolusjon fra fisk til pattedyr, bare for å svømme ut i havet igjen uten gjeller.

Jeg mener at hvis dere som tror på historien om flommen, faktisk holder det for sant at den fant sted for 5000 år siden, og at den artsrikdommen og den rikdommen av raser som vi har i dag, skriver sag fra et par av hevert "slag", så forutsetter dere en speciering som har foregått langt raskere enn det som er mulig.

Kom gjerne med referanser til disse artiklene dine, om du mener du har funnet noen som underbygger din påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de kan ikke avskrive evolusjon, for de påstår at arken inneholdt et par av hvert "slag", underforstått at hvert slag kunne utvikle seg til mange raser, f.eks alle de forskjellige hesterasene, eslene, zebraene, eller at alle de store og små kattene som finnes, kom fra et par av slaget "katt".

Men dette forutsetter evolusjon, og dersom vi også skal bringe inn forutsetningen om at flommen fant sted for 5000 år siden eller så, så forutsetter det faktisk evolusjon i en slik grad at ikke engang den mest hardbarka evolusjonist ville tro at det er mulig å utvikle seg så raskt.

Hehe, ikke sant. Skal man avskrive evolusjon fullstendig så må man jo også hatt med Norsk rødt fe, og Belgisk blå, samt chihuahuaer og perserkatter og utallige andre husdyrarter som knapt har sin naturlige plass i dyreriket, med på arken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du da at en huskatt kan bli en løve i løpet av f eks 14 generasjoner???

Det høres skummelt ut! Link?

Selvfølgelig går da det an! En apekatt ble jo til menneske i løpet av én eneste generasjon, noe i den dur skal man tro kreasjonistenes versjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Selvfølgelig går da det an! En apekatt ble jo til menneske i løpet av én eneste generasjon, noe i den dur skal man tro kreasjonistenes versjon.

Hoho!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du da at en huskatt kan bli en løve i løpet av f eks 14 generasjoner???

Det høres skummelt ut! Link?

Var jeg der da alt ble skapt? Nei. Løver og tigrer og geparder og leoparder og panter og gaupe og er spredt verden over, og de har alle funnet sin plass i verden, hvor de samles og parrer seg, men hadde de vært nærmere hverandre, hadde du sikkert funnet flere rare store katteraser over liten tid.

Hunde-evolusjon og deres ulikheter i utseende

http://x-evolutionist.com/using-the-dog-kind-of-animal-to-disprove-evolution/

rask evolusjon forbauser forskere

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/08/100804133446.htm

Vulkanøya Surtsey fobauser forskere i dens raske prosess for liv på øya.

http://lsiblog.blogspot.com/2009/02/surtsey-island-of-surprises.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg der da alt ble skapt? Nei. Løver og tigrer og geparder og leoparder og panter og gaupe og er spredt verden over, og de har alle funnet sin plass i verden, hvor de samles og parrer seg, men hadde de vært nærmere hverandre, hadde du sikkert funnet flere rare store katteraser over liten tid.

Hunde-evolusjon og deres ulikheter i utseende

http://x-evolutionist.com/using-the-dog-kind-of-animal-to-disprove-evolution/

Hehe.

"Were you there......?" "No? But MY bible says how it started!"

Ken Ham, Kent Hovind eller Banana Man (som jeg aldri husker navnet på)?

Har du noengang forsøkt å finne informasjon om noe, uten å kun vurdere informasjon som allerede støtter din egen oppfattelse, uansett hvor feil og skrudd den er?

Av nysgjerrighet: Driver du forresten og skriver innlegg i debattene i Dagbladet? Grunnen til at jeg spør er fordi dine meninger ofte sammenfaller med dette vedkommende, og Norge har jo som kjent ikke så veldig mange slike personligheter.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Har du noengang forsøkt å finne informasjon om noe, uten å kun vurdere informasjon som allerede støtter din egen oppfattelse, uansett hvor feil og skrudd den er?

Av nysgjerrighet: Driver du forresten og skriver innlegg i debattene i Dagbladet? Grunnen til at jeg spør er fordi dine meninger ofte sammenfaller med dette vedkommende, og Norge har jo som kjent ikke så veldig mange slike personligheter.

Ray Comfort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Skulle nesten tro du var der da. Månen sin nøyaktige størrelse og avstand som utgjør den perfekte solformørkelsen er vel ingen Gud sin kaosskapelse som har frembrakt.

Nei, jeg skriver ikke i Dagbladet, har ikke tid til å skrive i alle forum. Har et liv med mening nå som jeg tror på Gud, om jeg ikke tror på Gud, hva gir mening da?? Egoistiske ting? Sin egen familie? Jeg kan vel mer enn det gjøre med Jesus som hjelp, vi er alle en, vi oppfører oss ikke sånn, men Jesus er den som kan få til det et menneske ikke kan gjøre for menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro du var der da. Månen sin nøyaktige størrelse og avstand som utgjør den perfekte solformørkelsen er vel ingen Gud sin kaosskapelse som har frembrakt.

Nei, jeg skriver ikke i Dagbladet, har ikke tid til å skrive i alle forum. Har et liv med mening nå som jeg tror på Gud, om jeg ikke tror på Gud, hva gir mening da?? Egoistiske ting? Sin egen familie? Jeg kan vel mer enn det gjøre med Jesus som hjelp, vi er alle en, vi oppfører oss ikke sånn, men Jesus er den som kan få til det et menneske ikke kan gjøre for menneskeheten.

Nå blir det nesten litt off topic her, men jeg vil gjerne svare på de siste tingene du skrev her, RPM.

Du sier at et liv uten gud innbyr til egoisme og selvsentrering hos mennesker, at uten gud så bryr jeg meg kun om mine nærmeste og ikke om menneskeheten. Jeg forstår hva du mener for fra en som er dypt religiøs sitt synspunkt så er jo dette en veldig fornuftig tankerekke, siden gud betyr alt for deg.

Men som en som ikke tror at det blir konsekvenser for meg etter døden, for meg som ikke trenger å leve etter andre regler enn mitt lands og min egen moralkode; jeg er jo snill fordi jeg vil være snill? Jeg har ingen ytterligere grunn til å være et godt medmenneske, men samtidig gjør jeg en del for å være nettopp det i samfunnet. Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker, dyr og naturen selv - samt min egen familie og meg selv.

Som ateist ser jeg på religiøse som ytterst egoistiske, de syns det er greit at familiemedlemmer blir ofret for å fremme synspunkter (i bibelhistorier) og det eneste som er viktig er at man havner i himmelen når man dør.

Selv liker jeg ikke å bli kalt egoist fordi jeg ikke prøver så godt jeg kan å redde mitt eget skinn til dommedag, men hvorfor kan du kalle meg egoist da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg var ikke der, men med vitenskapelige metoder så kan vi gradvis komme nærmere en forklaring på hvordan liv oppsto og utviklet seg.

Hva skal egentlig størrelsen på månen bety i en religiøs sammenheng? (Og da regner jeg med at du spesifikt sikter til kristendommen). Dessuten så er jo månebanen elliptisk og derfor vil avstanden til jorda variere og således ikke alltid gi 'perfekte' solformørkelser, men det er vel bare flisespikkeri?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storflommen er ikke set samme som syndefloden. Men det er litt skremmende at det omtrent hver uke el hver dag skjer unormale katastrofer i verden for tiden. Jeg tror det handler om at vi lever i den siste tid. I bibelen står det en del hemmeligheter om hva som skulle kjennetegne den siste tid. Matt 12,39 En ond og uto slekt krever tegn. Matt 24, Si oss, Når skal dette skje og hva skal tegnet være på ditt komme og på verdens ende.

Gud laget en pakt mellom menneskene og Gud som et tegn på at det aldrig mer skulle bli sen ny flod, og det var REGNBUEN

Men husk at Jesus sa, Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Og at vi ikke skulle bekymre oss for noe men legge alt på han, dvs at vi må be mye for landet vårt, politikerne osv... Kun det som gir oss fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr kan ikke bli menneske, jeg skjønner ikke at noen kan tro noe slikt, det har jo aldri skjedd i vår tid. Det er kun AP politikk. AP har sørget for at denne teorien har kommet i bøkene til barna våre. Jeg syns vi kan møtes på halveien nemlig at AP folket stammer ifra apene, og vi andre gjør det ikke. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludovie

Dyr kan ikke bli menneske, jeg skjønner ikke at noen kan tro noe slikt, det har jo aldri skjedd i vår tid. Det er kun AP politikk. AP har sørget for at denne teorien har kommet i bøkene til barna våre. Jeg syns vi kan møtes på halveien nemlig at AP folket stammer ifra apene, og vi andre gjør det ikke. :kjefte:

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... :)

Mener du at jeg som stemmer Høyre ikke stammer fra apene da?

Eller at Høyrevelgere er kreasjonister?

Dyr kan ikke bli menneske= dyr kan ikke bli hest= rotter kan ikke bli dyr

Fordi menneske er et dyr.

Dyr ble ikke menneske, jeg er altså enig i det, siden dyret ble et annet dyr, mennesket.

Evolusjon handler om små forandringer over veldig lang tid, der du til slutt ender opp som et annet dyr enn det du var i starten.

Dette diskuteres fortsatt, men bevisene for evolusjon er så sterke at det i dag er et faktum.

Hvis du ikke "tror" på evolusjon, er det rett og slett fordi du vet for lite om det.

Regnbuen: Ja, hvorfor ser vi den, egentlig?

Den er et resultat av fysikk, like nøyaktig og forutsigbart som at 4 kommer etter 2+2.

Mener du det ikke var regnbue før flommen? Mener du i så fall at det kom et annet tall etter 2+2 før flommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var ikke der, men med vitenskapelige metoder så kan vi gradvis komme nærmere en forklaring på hvordan liv oppsto og utviklet seg.

Hva skal egentlig størrelsen på månen bety i en religiøs sammenheng? (Og da regner jeg med at du spesifikt sikter til kristendommen). Dessuten så er jo månebanen elliptisk og derfor vil avstanden til jorda variere og således ikke alltid gi 'perfekte' solformørkelser, men det er vel bare flisespikkeri?

Ja, det er flisespikkeri, månebanen har jo mye å si for flo og fjære, så skapelsen er ganske så perfekt, avstanden til sola, solas størrelse++

Jeg tenker mer på at det finnes enn Skaper, ikke spesifikt på kristendommen, men jeg tror på Jesus, fordi jeg har gransket bibelen, og finner den utenomjordisk, elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...