AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Jeg er 20 studiepoeng på etterskudd fra et tidligere studie, og studerer nå fulltid. Disse studiepoengene er nå ikke omgjort til stipend. Det jeg lurer på er om det er en mulighet til å søke om støtte til f.eks. 22,5 studiepoeng til høsten, slik at når jeg består 30 studiepoeng blir 7,5 av de utestående omgjort til stipend. På min skole er alle fag 7,5sp, så jeg tenker at jeg i allefall kan omgjøre 15 av de utestående til stipend fordelt på to semestere. Tenkte jeg skulle spørre her først hvis noen har erfaringer med dette.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Ja, du spesifiserer bare hvor stor studiebelastning du søker lån for når du fyller ut søknaden på Lånekassens nettsider. Da skriver du bare 22,5 og så blir det overskytende innhenting av tidligere forsinkelse. Men husk at det teller som ett semesters støtte uansett (med tanke på hvor mye støtte man kan få), slik at du i praksis taper noen kroner i stipend på å ikke ta opp fullt lån og heller sette det du ikke trenger på konto.
Lexington Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 (endret) . Endret 18. januar 2011 av Lexington
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå