Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste månedene søkt meg ny jobb. Jeg har jobbet mye med ett vikarbyrå (vikarbyrå 1), og er dem jeg føler mest "lojalitet" til. Men jeg har også være åpen om at jeg søker jobb via andre.

Via vikarbyrå 1 søkte jeg på en jobb, men så fikk de beskjed om at firmaet skulle vente litt med å ansette noen. Jeg søkte så en jobb via vikarbyrå 2, som viste seg å være akkurat samme jobben, og jeg har nå fått tilbud på den som jeg har takket ja til. Så nå må jeg ringe vikarbyrå 1 og forklare situasjonen.

Jeg vet jo egentlig at dette ikke er mitt problem i det hele tatt, at det er slik jobbmarkedet er, men jeg klarer ikke å kvitte meg med følelsen av at jeg har gått bak ryggen til vikarbyrå 1. Og det kan jo evt. skape en konflikt mellom min nye arbeidsgiver og vikarbyrå 1, dersom de finner ut at de har løyet for dem. Noen som har vært i en lignende situasjonen, eller som har noen kommentarer. Eller som bare kan gi meg en kraftig spark bak og fortelle meg at nå er jeg bare dum og tenker alt for mye igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sparke i baken*

Det er din jobb å få deg jobb, ikke å være lojal til ett vikarbyrå når det betyr at du må vente lengre/miste denne jobben. Du tenker altfor mye, tviler for at dette er noe noen vil bry seg så altfor meget om (bortsett fra deg!). Lykke til! :)

Skrevet

Du trenger ikke gi noen annen beskjed til vikarbyrå 1 enn at du nå har fått jobb via noen andre og ikke kommer til å være tilgjengelig for nye oppdrag i tiden fremover. :)

Gjest Spinell
Skrevet

Så bra at du har fått deg jobb!

Mitt inntrykk fra vikarbyråer er at de er innforstått med at klientene deres har kontakt med flere. I min jobb har jeg i alle fall hatt fått "tilbud" om samme jobbsøker gjennom flere byrå samtidig.

De som er den "egentlige" skurken er, er jo din nye arbeidsgiver, som tydeligvis har kommet med en liten hvit løgn overfor vikarbyrå nr1. Men på den annen side: arbeidsgivere velger også fritt hvilke(t) vikarbyrå de velger å kjøpe oppdrag fra. Man velger de som kan tilby den tjenesten en trenger til best pris. Det er ikke ditt problem, og både arbeidsgiver og vikarbyråer har garantert vært borti denne situasjonen tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...