Gå til innhold

Hva trenger en til "basis-sminke" ?

Anbefalte innlegg

Gjest Bente29
Skrevet

Jeg har nå ryddet opp i gammel sminke. Kansje på tide...Så nå har jeg tenkt å fornye og bare kjøpe det som jeg trenger. Hva er det du har som "basis-sminke"? Eller skal jeg si trenger man?

Og hvor er det jeg får tak i den beste og billigste sminken? Vil ikke bruke så mye penger på det nå som jeg har gjort før.

Takk for tispene :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god foundation er alltid bra å ha.. For å dekke over ujevnheter.

Nå vet jeg ikke hvor mye sminke du bruker da, men for meg er basissminke:

Pudder, mascara, lipgloss.

Jeg har ikke prøvd noe av de såkalt billigsminkene, da jeg sverger til de litt dyrere pga holdbarhet, og kvalitet.

Bruker du litt mer på sminken får du hva du betaler for..

Gjest Bente29
Skrevet

Ta med gjerne hva merke,farger og prisen er også fint å ta med:) Og hvor du kjøper det:) Jeg bruker litt til hverdag :)

Gjest Shivani
Skrevet

Jeg anbefaler dette:

Concealer: Et undervurdert produkt. Denne er viktigere enn foundation og pudder da den skjuler "skavankene" som drar oppmerksomheten bort fra øynene mer enn noe annet.

Compactfoundation av god kvalitet: F.eks. Shiseido som mange makeupartister bruker. Den er supergod.

Blusher/rouge

Solpudder: Kan brukes som blusher til dem som ikke har helt lys hud.

Mascara

Nøytrale øyenskyggenskygger

Kajal i f.eks. brunt

Noe til øyenbrynene: Dette er også undervurdert. Øyenbrynene kan forandre et ansikt og framheve øynene og gi karakter.

Det høres kanskje mye ut, men har man dette kommer man veldig langt. Enhver anledning skulle være dekket, mer trenger man ikke. :wink:

Skrevet
Jeg anbefaler dette:

Concealer: Et undervurdert produkt. Denne er viktigere enn foundation og pudder da den skjuler "skavankene" som drar oppmerksomheten bort fra øynene mer enn noe annet.

Lurer på om du kan anbefale en spesiell concealer, Shivani? Etter å ha lest flere innlegg fra deg har du nemlig blitt mitt sminkeorakel :)

Gjest Shivani
Skrevet

Lurer på om du kan anbefale en spesiell concealer, Shivani? Etter å ha lest flere innlegg fra deg har du nemlig blitt mitt sminkeorakel :)

Takk for det! :kremt: :oops:

Til svært lys hud anbefaler jeg f.eks. Lauders Lucidity. Den kommer i en skruhylse og har filttipp. De har en svært lys farge som passer også til de med helt lys hud.

Husk å aldri kjøpe produkt som går mot rosa, uansett hva dama i parfymeriet sier. Fargeegenskapene er slik: Rosa på hud som går mot blått øker blåtonen i huden og man ser "syk" ut. Gultone nøytraliserer blåteinten.

Har man gulteint i huden skal man også velge en som går mot gult, for gult på gult øker ikke "gulheten"...

Til normale hudtoner er fortsatt YSL - Touche Eclat god. Men jeg syns den er litt oppskrytt. Andre gode er Clinique sin i skruhylse og Shiseido sine.

Et lite tips er å påføre i øyekroken og området deromkring, samt i nesekrokene med pensel. Man kommer bedre til og det blir jevnere. En god, litt dyrere pensel er selvfølgelig det beste. Men en fra H&M duger fint.Den serien med gjennomsiktige, litt gråbrune skaft er faktisk god i forhold til hva de koster. De har en flat med rundet tupp som er egnet. :)

(detta blei langt, gitt...)

Skrevet

Takk for langt svar, Shivani!

Jeg bruker YSLs Touche Eclat og er sånn midt på treet fornøyd. Jeg har ganske lys hud, så jeg skal se litt nærmere på Lucidity. Takk for tips om pensel, det har jeg ikke prøvd før - skal testes ut i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...