Razer Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei! Har akkurat bygd meg ny pc. Kjøpte dette skjermkortet SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 5850 Vapor-X OC - 2 Link:http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=0001&pid=336 Når jeg starter pcen min kommer det flere pipelyder og det lyser rød lampe på VGA på hovedkortet. Jeg bruker 2stk 6pins powerledning. Og jeg får ikke frem noe bilder på skjermen. Kan noen guide til hva jeg skal gjøre??? Har 750W Strømfårsyning fra MasterCooler som skal holde. Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
feuerstein Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Helt nøyaktig hvordan piper det? Ofte er det grupper av korte og lange pip, tell hvor mange det er av hver og rekkefølge. Disse kan du deretter forhåpentligvis slå opp i manualen som fulgte med kortet, evt kan vi prøve å finne ut på nettet hva de betyr. Kan det være dårlig kontakt med strømledningene? Ikke nødvendigvis i bakkant av skjermkortet, bruker disse kanskje en overgang fra vanlig 4-pin Molex fra strømforsyningen? Da kan det være ved overgangen at det ikke er skikkelig kontakt. Nå har jeg av gammel vane alltid hatt skjermkortet i den PCIe-slotten som er nærmest cpu (AGP-slot for litt eldre skjermkort var alltid nærmest cpu), jeg aner ikke om plassering har betydning med PCIe, men hvis skjermkortet ditt nå står i en annen slot, prøv å flytte det opp. Vet jo aldri hva slags "magi" som er lagt inn i BIOS. Har du muligheten til å låne et annet skjermkort, evt. sjekke ditt skjermkort i en annen maskin?
Razer Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Hei! Litt etter jeg har slått på pcen, kommer det 5 kjappe pip etterhverandre og cirka 3 sek etter kommer det ett til.
feuerstein Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Rart. Googling sier 5 korte pip er at BIOS har tatt kveld. Kan skjermkortet ikke stå skikkelig i? Prøv å ta det ut og inn igjen, evt. får du jo uansett gjort det hvis det flyttes fra en PCIe-slot lengre fra cpu enn den som er nærmest. Jeg ser 5850 Vapor-X oppgis til å bruke 1x8-pin og 1x6-pin, ikke 2x6-pin. Likevel har den såvidt jeg kan se kun tilkobling for 2x6-pin på bildene jeg finner på nett. Sjekk disse kontaktene for å eliminere denne mulige feilkilden Ellers, har du sjekket med et absolutt minimum av minne, altså kun én DIMM? Har du muligheten til å sjekke med en annen maskin/annet skjermkort?
Razer Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2011 Merket nå att det var 1 ett langt og 3 korte og ett 3 sekunders mellomrom til den siste.
Razer Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2011 Ok, skal prøve og bytte om skjermkort i morgen, så hvis ikke det fungerer er hovedkortet ødelagt?
feuerstein Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Hvis det ikke fungerer med et annet skjermkort (som du vet med sikkerhet virker i en annen maskin) så vil jeg klandre hovedkortet ja. Dog regner jeg det som mer sannsynlig at det er skjermkortet som er dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå