Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har alltid ment at det vil være best å skrubbe/peele/eksfoliere huden først, også behandle med renseprodukter. Har liksom sett for meg at renseproduktene kommer bedre til ned i huden da, i forhold til om jeg renser først.

Men i produktbeskrivelsen/bruksanvisningen som fulgte med Dead Sea Spa Magik-produktene jeg har kjøpt, står det at man skal rense huden først, også eksfoliere etterpå.

Hva gjør dere? Er det ikke logisk å eksfoliere først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg renser før jeg skrubber.

Skrevet

Jeg renser som oftest huden før skrubbing.

Skrevet

Renser først for å få vekk sminke, og så skrubber jeg. Hva er poenget med rens som går dypt, når det er skrubben som skal ta bort døde hudceller?

Skrevet

hmm jeg skrubber først så renser, synes bare det virker naturlig, men mulig jeg tar feil..men snu på flisa da gina, hva er poenget med å rense døde hudceller som skrubben skal ta bort?

Skrevet

Jeg renser først for å unngå å spre støv og fett ned i porene når jeg skrubber..

Skrevet

Da tenker vi likt, sebra :jepp:

Men jeg bruker ikke sminke da, så jeg renser ikke får å ta bort sminke, for å si det sånn.

Men det er flere her som renser først, også skrubber? Bare for nysgjerrighetens skyld, er det kun for å ta bort sminke, som Gina_ er inne på, eller er det en annen grunn?

Takke for svar, forresten :o)

Skrevet

Jeg renser både før og etter. :tunge1:

• Liker 1
Skrevet

Da tenker vi likt, sebra :jepp:

Men jeg bruker ikke sminke da, så jeg renser ikke får å ta bort sminke, for å si det sånn.

Men det er flere her som renser først, også skrubber? Bare for nysgjerrighetens skyld, er det kun for å ta bort sminke, som Gina_ er inne på, eller er det en annen grunn?

Takke for svar, forresten :o)

Bruker ikke sminke jeg heller, hehe...

Skrevet

hmm jeg skrubber først så renser, synes bare det virker naturlig, men mulig jeg tar feil..men snu på flisa da gina, hva er poenget med å rense døde hudceller som skrubben skal ta bort?

For å få bort det overflødige sminke og "smuss" som har samlet seg i løpet av dagen. Jeg syns i alle fall at skrubben fungerer bedre da :) Jeg liker ikke å gni skrubb rundt i ansiktet samtidig som jeg har sminke på, men det er jo en smakssak :)

Skrevet

Riktig måte er å bruke rens før skrubb.

Skrevet

Riktig måte er å bruke rens før skrubb.

Hvorfor det, egentlig? Prøver ikke å kverulere, bare lurer på hva som er grunnen til dette.

Skrevet

Jeg renser før jeg skrubber.

Skrevet

Hvorfor det, egentlig? Prøver ikke å kverulere, bare lurer på hva som er grunnen til dette.

Rensen vil kun fjerne overfladisk skitt, men samtidig åpne porene litt og gjøre det lettere for skrubben å fjerne mer død hud - det er ikke farlig å rense etter skrubben, men da er det ikke nødvendigvis like effektivt å skrubbe. Om man bruker en dyptrensende rens trenger man ikke nødvendigvis å skrubbe så mye.

Skrevet

Det står som oftest i hudseriene at en skal rense før en skrubber. Jeg hører på det, de må da ha litt peiling de som lager produktene hva som funker best. :P

Skrevet

Jeg renser før skrubb, men må likevel rense etterpå også, for å få vekk alle skrubbrestene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...