Gå til innhold

Gratis advokat som svarer på email på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om spørsmål-svar funksjon til gratis advokater som svarer på email på nett?

Jeg har funnet disse to, men har ikke fått svar på emailen jeg sendte. advokatenhjelper.no og gratisadvokat.no Finnes det noen andre advokater som svarer på email gratis? Noen å anbefale?

Jeg har søkt masse på nett men finner ingenting, annet enn de to over.

Det må være email-funksjon fordi jeg har sånn telefonangst så tør ikke å snakke i telefon og ikke oppmøte hos en advokat tør jeg heller ikke pga. angst. Derfor ønsker jeg bare nettsider med email funksjon.

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom angsten er eneste årsaken til at du ikke kan ringe eller oppsøke en advokat så kan du jo ta en av betalingstjenestene på nett.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Når noko er for godt til å vere sant er det som regel det. For advokatar gjeld regelen til eit visst punkt at du får det du betalar for.

Skrevet

Dersom det bare er det med telefonen som er problemet, er det nok masse advokater som kan svare over brev/e-post. Penger vil de nok ha likevel da...

• Liker 1
Skrevet

Hvilke internettside da? Forslag?

Skrevet

Har du prøvd jusshjelpa?

Skrevet

Ja på jusshjelpa sin side står det at de ikke tar imot nye saker på epost. Så da er jeg like langt.

Noen andre nettsider som tar imot epost eller email?

Skrevet (endret)

www.webjuristene.no

Men det koster penger da.

Endret av Glitnir
  • Liker 1
Skrevet

Hvor mye koster webjuristene da?

Og hva er emailadressen dit?

Noen andre enn webjuristene? Siden dere skrev at det er mange advokater som har email-svar funksjon.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Kjære deg.

Har du sett på siden til webjuristene?

Øverst til høyre står det med store bokstaver/tall hva prisen er for et kort spørsmål. Her er en knapp du kan trykke på og da får du mer informasjon.

Skrevet

Ja jeg har sett på siden til webjuristene ja. Men er redd for å stille spørsmål der og at det koster tusenvis av kroner. Leste at første svar er gratis men vet jo ikke hva den totale summen blir da tilslutt.

Men er det noen andre nettsider? Sånn at jeg kan ha noen å velge mellom og å spørre der det er billigst og sånn. Fordi jeg går på trygd og er ufør og får ikke så mye penger.

Dere svarte over at det finnes mange advokater med email besvarelse men hvilke sider da? Er jo bare webjuristene og jusshjelpa dere har foreslått. Men er jo bra det da, men lurte på om det er noen flere.?

Skrevet

Det står jo at det koster kun 295;- for et enkelt spørsmål. Er det mer krevende vil du få beskjed om det og hva evt. timepris.

Så å si alle større advokatfirmaer har en nettside der det er oppgitt hvem som som jobber der, og telefonnummer og mailadresse til vedkommende. Jo større firmaene er, jo dyrere har de en tendens til å være dessverre. Advokatfirmaer står oppført på gulesider, evt. kan du google på navnet til firmaet.

Tjener du lite, har du krav på fri rettshjelp fra staten. Dette søker advokaten om for deg. En idé kan jo være å skrive anonymt om problemet ditt på Jusstudent.com , der er det kanskje noen studenter eller ferdig utdannede jurister som kan hjelpe deg med en vurdering ihvertfall.

Skrevet

Ok. Hvilke søkeord og hvor skal jeg søke?

Jeg har søkt masse rundt men finner ingenting.

Har søkt på bla. advokat på nett, gratis advokater på nett med email ol.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja jeg har sett på siden til webjuristene ja. Men er redd for å stille spørsmål der og at det koster tusenvis av kroner. Leste at første svar er gratis men vet jo ikke hva den totale summen blir da tilslutt.

Men er det noen andre nettsider? Sånn at jeg kan ha noen å velge mellom og å spørre der det er billigst og sånn. Fordi jeg går på trygd og er ufør og får ikke så mye penger.

Dere svarte over at det finnes mange advokater med email besvarelse men hvilke sider da? Er jo bare webjuristene og jusshjelpa dere har foreslått. Men er jo bra det da, men lurte på om det er noen flere.?

Det er ikkje farleg å stille spørsmål hos webjuristene. Det er veldig lite utanom bær i skogen som er gratis her i verda. Du må vere budd på å betale for arbeid som vert gjort, men du må avtale på førehand med advokaten som hjelper deg kva det skal koste. Du må også finne ut om du har krav på fri rettshjelp, det kan godt hende at du har. Då slepp du å bekymre deg for dette. Gjeld saka bil, hus eller liknande har du kanskje rettshjelpforsikring som du kan få dekka bistand frå.

Du får ikkje masse juridisk hjelp gratis nokon plass med mindre du får dekt det med forsikring eller fri rettshjelp, det må du berre slå frå deg.

• Liker 1
Skrevet

:sjenert: Jeg skjønner at jeg må nok betale. :) Men er det noen betalings nettsider med advokater sånn som feks. webjuristene.no ? Noen andre som dere har bra erfaringer med?

Jeg vurderer å skrive email til webjuristene.no men er det noen andre dere anbefaler med email funksjon på nett?

Linker? :goodbye:

Skrevet

Jeg vil nok anbefale å finne et firma som er dyktig på det området du trenger hjelp innenfor, og deretter sende de en mail og forklare situasjonen. Det er nemlig stor forskjell på advokater, og de færreste advokater er flinke til alle områder. Derfor er det viktig og finne en som spesialiserer seg for det området du trenger hjelp til. Det er heller ikke slik at de såkalte nettjuristene alltid er billigst.

Men her er noen linker til noen flere som svarer på spørsmål på mail:

http://www.nettjurist.no/index.htm

http://www.nettjuristen.no/

Lykke til :) Håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...