kissmequick Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Har akkurat kjøpt ett par semskede pumps. Problemet er at da jeg prøvde de som sto på utstilling i butikken så passet de perfekt, men de som var nye er ganske trange. Damen i butikken sa at de ville gå seg ut raskt, de er lær inni og semska utenpå (hun sa det som om det mente noe) I tillegg hadde jeg jo sett etter sko hele dagen, i hæler, så føttene mine var oppblåste. Jeg tenkte å bruke disse skoene på lørdag, noen som har tips for å få de til å passe til da? Har sokker på og ligger med dem på i senga nå, men det gjør vondt! *-* Orker ikke ut å kjøpe nye, brukte to dager på å finne disse, så håper noen av dere kan redde meg!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Ta på deg en våt sokk eller en våt nylonstrømpe og gå rundt med dem hjemme. Sko går seg ut når de blir brukt, våte sokker gjør prosessen litt raskere når det er skinnsko.
kissmequick Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Takk for svar Det vil ikke gjøre dem stivere? Prøvde litt, men turde bare bruke en fuktig sokk. Mer innsats i morgen:) Kjøpte også en spray hun sa jeg måtte bruke, skal jeg spraye det på før jeg går ute med dem?
kanelsnurr Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Ordentelig våte sokker funker nok bra! Aldri prøvd det på pumps, men det er vanlig (i alle fall i mine kretser) å gå inn nye fjellstøvler på den måten. Disse blir i allefall ikke stivere i læret, bare former seg fint etter foten, og gir aldri gnagsår igjen...
Gjest petre Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Takk for svar Det vil ikke gjøre dem stivere? Prøvde litt, men turde bare bruke en fuktig sokk. Mer innsats i morgen:) Kjøpte også en spray hun sa jeg måtte bruke, skal jeg spraye det på før jeg går ute med dem? Er det dyre sko ville jeg aldri brukt våte-sokker-trikset. Spray godt inni og utenpå med den sprayen du kjøpte, ta på deg bomullssokker og gå med dem mest mulig. Gjenta gjerne flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå