Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er vanlig, og om det er lett å få til?

Får endel regninger den neste mnd, har egentlig ikke penger til å betale alle, da det har skjedd noe uforutsett som jeg må bruke endel tusen på. Det er snakk om å få betalt i løpet av en eller to mnd...

Noen som vet noe om dette, eller har gjort dette før?

Kan selvfølgelig spørre familien om hjelp, men vil helst unngå det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Instamatic
Skrevet

Bare å sende en mail å spørre det

Skrevet

Betalingsutsettelse pleier å gå greit så lenge det ikke gjelder det offentlige. 1-2 mnd er dog litt for lenge. 2-3 uker kan gå.

Skrevet

Betalingsutsettelse pleier å gå greit så lenge det ikke gjelder det offentlige. 1-2 mnd er dog litt for lenge. 2-3 uker kan gå.

Da kan man like gjerne la være å betale, og bare betale når purringen kommer.

Skrevet

du får utsatt regningen hos netcom for en 50lapp, mener jeg og huske. aner ikke om du har netcom, men tenkte kanskje det er flere selskaper som praktiserer med ett lite utsettelses gebyr...

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Min erfaring er at det går fint så lenge du ringer og spør, før fristen, ikke etterpå. Forklar situasjonen, og om de ikke vil la deg utsette den (som andre sier er et par mnd litt lenge), så spør om du kan dele opp regningen.

Jeg vil si det er bedre å ringe enn å sende mail, men det er jo opp til deg hvordan du gjør det.

Jeg vet ikke hvilke regninger det er du vil utsette, men en bekjent av meg jobber som kundeansvarlig på telenor bedrift. Han sier de alltid gir utsettelser om man ringer og spør, så lenge man ikke har en historie med å ikke betale regningene.

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Som regel er det lettere å få tillatelse enn tilgivelse.

Har selv jobbet på kundeservice til bla en tv-leverandør, og der var det slik at man kunne ringe og spørre om utsettelse før forfall, og oftest greitt med en mnd utsettelse. men kom du etter uløpet av forfall; nix.....

Skrevet

Jeg håndterer fakturaer på jobben min og vi har en grense på 1 måned på utsettelser, men jeg har vært i kontakt med kunder som har gode grunner for å få en lengre utsettelse og det har aldri vært noe problem for meg å ordne det. Det viktigste er jo så få inn pengene. Vi liker jo ikke å sende ting til inkasso, så om vi kan hjelpe kunden på noen måte så gjør vi jo gjerne det. :)

Skrevet

Har faktisk vel så god erfaring med det offentlige!

Statens innkrevingssentral, ifm med et mindre forelegg, var mer enn villige til 2mnd utsettelse på betalingsfrist da jeg skulle kreve inn beløpet fra en annen part.

Skrevet (endret)

Hos operatøren jeg jobber for er det aldri noe problem å få minst én måneds betalingsutsettelse, så lenge man sier i fra før forfall, men selv etter forfall pleier det å gå fint. Det er også gratis å få utsettelse så lenge man gjør det gjennom "mine sider".

Ring eller send en e-post, som regel pleier det å gå fint, spesielt om du forklarer situasjonen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Takk for svar. Jeg har aldri betalt en regning for sent, og aldri hatt noen betalingsanmerkninger.

Dette gjelder regninger fra kommunen.. Kommunaleavgifter på to hus.

Kan ringe, verste som kan skje er at jeg får et nei ;)

Skrevet

Da kan man like gjerne la være å betale, og bare betale når purringen kommer.

Endel kreditorer klasker på purregebyr på 50-70 kroner, og har man dårlig råd kan det være greit å slippe det. Men ja, å vente på purringen er en grei 14-dagers utsettelse dersom de sier nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...