philippa starck Skrevet 21. oktober 2003 #1 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har dere noen tips til noe som er godt (og enkelt for en anti-kokk...?) å spise på jentekvelden vår? Tacos er det det heller mot nå, men det er jo litt kjedelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. oktober 2003 #2 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ostesuffle? En ost og skinkepai? Ellers er det lite som slår en god, gammeldags hjemmelaget pizza med masse godt fyll... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. oktober 2003 #3 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ost, frukt og rødvin!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 #4 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ei god suppe, f.eks. en fiskesuppe eller hjemmelaget tomatsuppe eller kyllingsuppe eller noe... Godt og varmt nå om høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. oktober 2003 #5 Del Skrevet 21. oktober 2003 Lasagne eller mosaka, rundstykker og salat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #6 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ost og Kjeks er jo godt da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #7 Del Skrevet 21. oktober 2003 Vær heller litt utradisjonell; hva med øl og potetgull kombinert med en fotballkamp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #8 Del Skrevet 21. oktober 2003 Taco er jo enkelt og greit og lett og lage feks.. ost,kjeks&vin er jo også vannvittig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 21. oktober 2003 #9 Del Skrevet 21. oktober 2003 Stemmer også for ost og kjeks (og rødvin, err'u gæærn). Et sunnere alternativ er en spennende salat (pasta/kyllingsalat/pesto) - kanskje m olivenbrød til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 21. oktober 2003 #10 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er helt for ost, kjeks, frukt og rødvin ja - det er alltid vellykket og herlig enkelt. Ellers er det veldig godt med pitabrød som man kan fylle med diverse nam-nam. Som feks grønnsaker som tomat, avocado, rødløk, dressinger/sauser, fetaost, marinerte hvitløk og stekte kyllingfileter i biter. Det er heller ikke så vanskelig - og kanskje litt mer spennende enn taco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 21. oktober 2003 #11 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har du lyst på noe taco-aktig kan kanskje dette være et litt mer spennende alternativ? Nachoform (4 pers.) 500 g. karbonadedeig/kjøttdeig 1 pose taco-mix (pulver) 1 stor boks maiskorn 4 hakkede tomater 2 små eller 1 stor rødløk (hakket) 1 stort glass eller 2 små med Salsasaus - medium 1 pose nachochips (F.eks. Santa Maria) Masse reven ost (gjerne Synnøve Finden Pizza-ost) Fodel posen med chips i bunnen av en stor ildfast form. Brun kjøttet og ha i tacomix og vann. Fordel over chipsen. Ha over løk, mais, tomater og så fordeler du over innholdet av salsaen. Masse reven ost på toppen, og inn i varm ovn 225 grader til osten er smeltet og litt gylden. Serveres med salatblanding og rømme. Veldig deilig!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 21. oktober 2003 Takk, Texas! Jeg tror du er dagens vinner! Dette her høres utrolig godt ut - og såpass enkelt at selv jeg kan lage det. :oops: Snadder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 21. oktober 2003 #13 Del Skrevet 21. oktober 2003 NAM NAM - Texas! Dette er en av mine favoritter også. Men jeg bruker ikke salsasausen på selve retten, jeg har salsa, guacamole og rømme som tilbehør/dip. Men smak og behag! I tillegg bruker jeg jalapenos strødd på toppen over kjøttdeigen (og så bruker jeg ikke mais, men her er det jo tusen variasjonsmuligheter!!) Takk for fin tråd forresten, Philippa! :D Skal ha jentekveld selv torsdag og trengte noen tips! Siden både ost&vin og nachos er hyppig brukt så går jeg for Ingeborgs forslag tror jeg, har en veldig god thaisuppe jeg kan servere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 21. oktober 2003 #14 Del Skrevet 21. oktober 2003 Reker og loff er jo også alltid godt da. Eller kanskje en rekecoctail til forrett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnete Skrevet 22. oktober 2003 #15 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg stemmer for det enkle; salt kjeks, ost og rødvin. Og masse frukt. Og potetgull. Og øl. Eventuelt øl. ... men uten fotballkamp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå