philippa starck Skrevet 21. oktober 2003 #1 Skrevet 21. oktober 2003 Har dere noen tips til noe som er godt (og enkelt for en anti-kokk...?) å spise på jentekvelden vår? Tacos er det det heller mot nå, men det er jo litt kjedelig..
Gjest lmari Skrevet 21. oktober 2003 #2 Skrevet 21. oktober 2003 Ostesuffle? En ost og skinkepai? Ellers er det lite som slår en god, gammeldags hjemmelaget pizza med masse godt fyll...
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 #4 Skrevet 21. oktober 2003 Ei god suppe, f.eks. en fiskesuppe eller hjemmelaget tomatsuppe eller kyllingsuppe eller noe... Godt og varmt nå om høsten.
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. oktober 2003 #5 Skrevet 21. oktober 2003 Lasagne eller mosaka, rundstykker og salat!
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #7 Skrevet 21. oktober 2003 Vær heller litt utradisjonell; hva med øl og potetgull kombinert med en fotballkamp?
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #8 Skrevet 21. oktober 2003 Taco er jo enkelt og greit og lett og lage feks.. ost,kjeks&vin er jo også vannvittig godt!
Gunilla Skrevet 21. oktober 2003 #9 Skrevet 21. oktober 2003 Stemmer også for ost og kjeks (og rødvin, err'u gæærn). Et sunnere alternativ er en spennende salat (pasta/kyllingsalat/pesto) - kanskje m olivenbrød til?
ringblomst Skrevet 21. oktober 2003 #10 Skrevet 21. oktober 2003 Er helt for ost, kjeks, frukt og rødvin ja - det er alltid vellykket og herlig enkelt. Ellers er det veldig godt med pitabrød som man kan fylle med diverse nam-nam. Som feks grønnsaker som tomat, avocado, rødløk, dressinger/sauser, fetaost, marinerte hvitløk og stekte kyllingfileter i biter. Det er heller ikke så vanskelig - og kanskje litt mer spennende enn taco?
Texas Skrevet 21. oktober 2003 #11 Skrevet 21. oktober 2003 Har du lyst på noe taco-aktig kan kanskje dette være et litt mer spennende alternativ? Nachoform (4 pers.) 500 g. karbonadedeig/kjøttdeig 1 pose taco-mix (pulver) 1 stor boks maiskorn 4 hakkede tomater 2 små eller 1 stor rødløk (hakket) 1 stort glass eller 2 små med Salsasaus - medium 1 pose nachochips (F.eks. Santa Maria) Masse reven ost (gjerne Synnøve Finden Pizza-ost) Fodel posen med chips i bunnen av en stor ildfast form. Brun kjøttet og ha i tacomix og vann. Fordel over chipsen. Ha over løk, mais, tomater og så fordeler du over innholdet av salsaen. Masse reven ost på toppen, og inn i varm ovn 225 grader til osten er smeltet og litt gylden. Serveres med salatblanding og rømme. Veldig deilig!!!!!!
philippa starck Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2003 Takk, Texas! Jeg tror du er dagens vinner! Dette her høres utrolig godt ut - og såpass enkelt at selv jeg kan lage det. :oops: Snadder!
Gjest Paff Skrevet 21. oktober 2003 #13 Skrevet 21. oktober 2003 NAM NAM - Texas! Dette er en av mine favoritter også. Men jeg bruker ikke salsasausen på selve retten, jeg har salsa, guacamole og rømme som tilbehør/dip. Men smak og behag! I tillegg bruker jeg jalapenos strødd på toppen over kjøttdeigen (og så bruker jeg ikke mais, men her er det jo tusen variasjonsmuligheter!!) Takk for fin tråd forresten, Philippa! :D Skal ha jentekveld selv torsdag og trengte noen tips! Siden både ost&vin og nachos er hyppig brukt så går jeg for Ingeborgs forslag tror jeg, har en veldig god thaisuppe jeg kan servere!
-Fisken- Skrevet 21. oktober 2003 #14 Skrevet 21. oktober 2003 Reker og loff er jo også alltid godt da. Eller kanskje en rekecoctail til forrett?
Agnete Skrevet 22. oktober 2003 #15 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg stemmer for det enkle; salt kjeks, ost og rødvin. Og masse frukt. Og potetgull. Og øl. Eventuelt øl. ... men uten fotballkamp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå