AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 (Skriver som AB s.a. reisepartnere ikke tilfeldigvis oppdager nicket mitt... ) Jeg skal straks på en lang reise til Asia (om en ukes tid eller så), og kikker på billetter. Fant noen billetter til perfekt tidspunkt og perfekt pris via Kilroy. Det blir da flybytte i Moskva, og transittiden er 1 time og 40 min. Holder det? Det er jo to ulike flyselskap, men så lenge man bestiller via samme reiseselskap er det vel de som har "ansvaret", eller? Jeg trenger ikke sjekke ut og inn bagasje mellom disse, tror dere? det er snakk om Aeroflot og Malaysia Airlines. Hvor lang transittid bør man egentlig forholde seg til ved utenlandsreiser, generelt sett? Jeg lærte en gang at det burde være 3 timer, men hvis jeg skal ha en så lang transittid øker billetsprisene med 6000 kroner, som er litt upassende for en student...
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Jeg var kanskje litt rask med å stille spørsmål uten å undersøke selv, mister vi flyet ved flybytte er det hverken Kilroys eller flyselskapets ansvar. Da er kanskje 1t 40 min altfor lite? Hva bør man forholde seg til?
JollyJolly Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Jeg vil si det kommer veldig an på flyplassen man er i transit på. F.eks. om man må ta buss til en annen terminal, gå gjennom ekstra sikkerhetssjekker, passkontroller ol. Jeg har aldri vært i transit i Moskva, så jeg kan ikke svare deg. Jeg vil tro at 1 t 40 m holder hvis bagasjen sjekkes inn hele veien og du ikke trenger å ordne noe i Moskva. Jeg vil jo tro at hvis fly nr 1 er forsinket, at du får et nytt fly om du ikke rekker fly nr 2 da, siden du har bestilt billett hele veien gjennom samme reisebyrå?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 TS her. Jeg har dessverre negativ erfaring hva angår Moskva, men det var en innenlands flygning, så sannsynligvis er det bedre med internasjonale flygninger, men man vet jo aldri. Den gangen ble jeg og den jeg reiste med plassert i et mørklagt rom, kun oss to, for å vente en god stund på at noen andre flyplassansatte kom og sjekket passet og visum og lot oss passere. Kilroy sier dette om sammensatte billetter: Sammensatte billetter Har du kjøpt en flybillett som er satt sammen av to eller flere individuelle flyselskaper med egne billettnummer, betraktes disse som uavhengig av hverandre. Det vil si at hvis du, ved flybytte fra et selskap til et annet, kommer ut for forsinkelse eller på annen måte mister den videre forbindelsen, er det verken KILROY travels eller flyselskapet som tar på seg ansvar for ekstra kostnader for nye billetter, overnatting mm. KILROY travels kan hjelpe deg med å tegne reiseforsikring som kan dekke uforutsette utgifter. Har noen erfaring med om reiseforsikring dekker sånt, hvis fly er forsinket og man derfor mister et annet fly? Skal kikke litt i vilkårene selv, men forstår ikke alltid så mye.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Da sjekket jeg det også. Reiseforsikringa krever 2 timer i mellom. Skal ikke være enkelt dette!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Trallala... Sjekket detaljene bedre. Det er samme flyselskap hele veien til destinasjonen, også fra Moskva, og annet flyselskap på "returen". Da må det jo gå greit, hvis det blir forsinkelse? Det var dessuten på samme terminal også. Noen som har erfaring med om det pleier å bli passkontroll/sikkerhetskontroll i Moskva ved transit?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Huff, Moskva-flyplassen har jeg dårlig erfaring med. Men ikke i transit, bare som ut- eller innreisested. Køene blir ofte laaaange, og de kan plutselig stenge luka rett foran nesa på deg uten å si et ord om når de åpner igjen. Eller det sitter en sur dame i en kasse og jobber kjempesent, mens noen assistenter bare står ved siden av henne og ser ut i lufta og køen vokser. Ville spurt reiseselskapet om dette/fått garanti på forhånd, slik at du slipper å stresse eller bekymre deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå