AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Kom over dette innlegget en dag. Jeg har erfart denne historien selv! Det gjør meg vondt å gjennoppleve det igjen ved å lese dette innlegget! Det er ganske mange gutter som blir født med hypospadias hvert år og er et tema som jentene burde ha litt kjennskap til når man innleder et forhold til en gutt. Er det andre som selv har opplevd dette? ---------------------- Jeg er en gutt på 17 som snart fyllet 18 med hypospadi. Jeg kan fortelle litt kort fra begynnelsen av. Jeg ble som sagt født med hypospadi, da den mildeste formen. Ikke noe annet en at jeg har et arr på penishodet og at forhuden aldri vil trekke seg helt fram, størrelsen tror jeg er helt normal. Jeg aner ikke noe eller husker noe, er vel ikke så mange som gjør fra den tiden man ble født. Men jeg kan godt huske da jeg ble operert, jeg var vel en 4-5 år gammel kar. Jeg ble operert på Haukeland sjukehus (Bergen) det er vansklig for meg å huske, men jeg husker selv at jeg ikke viste hvorfor jeg var der og hvorfor jeg hadde bandasje på penisen min. Jeg kan huske at jeg satt i et badekar for å løsne på bandagen og skorpen rundt penis, jeg husker det gjorde vondt. På veg hjem måtte jeg sitte på flyet med en urinpose, jeg husker det var helt grusomt. Som sagt så husker jeg ikke mye fra den tiden. Jeg begynte vel ikke å bli oppmerksom på at jeg hadde en litt annerledes penis hva de andre guttene før 6,7,8 års alderen kanskje. Men på den tiden tenkte jeg ikke noe over det og trodde jeg hadde et normalt kjønn. Ingen i familien hadde noen gang fortalt meg egentlig hva eller hvordan. Det var for et år siden jeg faktisk viste at jeg ble født med for kort urinrør da jeg tilfeldigvis nevnte for min mor at jeg aldri hadde vært i Bergen før "Du har jo vært der å opperert, du ble jo født med for kort urinrør" Ingen hadde fortalt meg det før. Ikke bare ble jeg usikker når jeg begynnte å komme på slutten av barneskolen og dusjingen etter gymen skulle begynne. Det var et mareritt. Lærerene viste ingenting om det, så de skulle absoulut jage oss inn i dusjene. Jeg hadde en stor klump i halsen og tårer i øynene, jeg kan enda høre den bosninske gymlæreren jage oss inn i dusjen og gjenklangen i flisene av den mørke stemmen hans. Men jeg var for "kul" til å fortelle noen om det. Jeg klarte på et eller annet vis å sjule meg for de andre, de oppdaget ingen verdens ting. Jeg begynnte etterhvert på ungdomsskolen. Der skulle ting vise seg å bli litt mer kompliserte. Vi hadde gym oftere og dusjing etter timen var liksom en selfølge. Om man ikke hoppet i dusjen ble man sett på som ekkel og ikke normal. Jeg klarte å sjule det her også, helt til en gang i midten av 8. klasse. Da oppdaget en av guttene det, de sa ikke stort. Bare stod der å stirret litt på meg, jeg følte meg helt ekkel og unormal. Selvfølgelig klarte ikke de å lavære når de kom inn på skolen igjen, jeg husker jeg satt litt igjen i garderoben etter timen, jeg var den som gikk sist til skolebygget og inn i klasserommet. Da satt en av guttene på kvateteret og spurte meg "hvorfor sjuler du deg i dusjen da?" han stilte mange sånne ekle spørsmål foran hele klassen, en venninde kom bak meg "Sjuler du deg i dusjen?" Jeg klarte å rote vekk det hele i unskyldninger og fjasesnakk. Jeg har vel egentlig vært den gutten som har vært godt likt i sosial miljø, dette også på skolen. Jeg har fått høre av veldig mange jenter opp igjenom årene at jeg er pen og vakker, bare for å ha sagt det. Men på slutten av ungdomsskolen gadd jeg ikke å bry meg lenger, jeg lærte meg å leve med det. Jeg viste enda ikke hva som feilet meg. Jeg begynte på videregående og fikk meg kjæreste, jeg har hatt kjæreste før. Men det i så tidlig stadiet at seksualitet ikke var som en "selvfølge" Jeg hadde hatt sex før jeg ble sammen med henne, kanskje et år før jeg begynnte på videregående. Men da var begge av oss godt beruset på alkohol og det var mørkt. Som sagt ble jeg sammen med en utrolig vakker og pen jente. Nydlig kropp og strålende humør. Jeg likte henne veldig godt, vi hadde sex rett før vi ble sammen, min andre gang, denne også i beruset tilstand. Vi ble mere og mere kjent, vi ble veldig kåte på hverandre når vi var sammen. Men jeg var litt redd for hva hun skulle si om hun så meg i edru tilstand og med lyset på. Så jeg klarte å skygge det litt av banen. En kveld bestemte jeg meg for å sette meg ned med henne og fortelle henne at jeg ikke var helt som andre gutter der nede. Jeg skalv og var like nervøs som en homo som skal ut av skapet. Nei, det må ha vært verre. Jeg forklarte omtrent det som jeg har skrevet tidligere her nå, tilsutt fløyt ordene og samtalen gikk smertefritt. Hun ble overraskende nok kjempe blid, hun slengte seg om meg og ga meg en god glem. Hun sa at hun var glad i meg og at det ikke betydde noe for henne. Jeg ble så lettet og glad den dagen at dere ikke vil tro det. Det var omtrent som å slippe ut i fra fengsel, jeg var så redd for at hun bare skulle skeie ut av forholdet pga det. Men heldigvis! Det viser at hun er virkelig glad i meg. Jeg er så glad i den jenten at det er helt utrolig, hun gir meg sånn stråling og glede. Hun fyller dagene med mening :D I dag har vi et strålende sex liv! Helt toppers. Vi får orgasmer sammen og hun gir meg ofte blowjobs ol. Jeg vil påstå vi har et langt bedre sexliv en hva et gjennomsnittlig par på gaten har. Vi eskprimenterer med forskjellige stillinger og prater gjærne sammen om hva vi liker og hva som tenner oss. Det viser bare hvor viktig det er å fortelle sitt barn allerede fra starten av hva som "feiler" han. Det skaper bare usikkerhet, og kanskje falske forhåpninger (ja det er stygt å si det) om man bare skygger det litt og "leker som ingenting" Blir du intrisert i en jente, ikke nøl! La henne få en smak av deg, når du føler deg trygg på henne og du vet hvilken veg hun går. Sett dere ned i en sofa, slå av TV`n og fortell henne alt. Det vil gjøre alt så mye bedre! Hun blir mer sikker og du slipper å engste deg så mye. Om man bare dropper praten og hopper rett under lakene tror jeg parteren bare vil sitte igjen med tusen ubesvarte spørsmål og usikkerhet, hun er sikkert like redd som deg for å ta det opp. Jeg vet det kan være vansklig, ja det vet jeg. Det var alt for meg. Husk at livet går videre uansett. Er jenta glad i deg forstår hun deg og dere kan like så godt ha et like så fantastisk sex liv dere som alle andre 3
Gjest mb Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Vel og bra for deg dette.. Hadde kanskje blitt litt mer engasjert om du fortalte hva hypospadi er?! Annet enn trang forhud da elelr?.. Skjønte det ikke jeg. Men fint du har det bra, for all del.
Gjest Applestore Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Gjest mb: Det står masse om det på google!
Kjell Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Vel og bra for deg dette.. Hadde kanskje blitt litt mer engasjert om du fortalte hva hypospadi er?! Annet enn trang forhud da elelr?.. Skjønte det ikke jeg. Men fint du har det bra, for all del. For de uvitende: Hypospadi eller hypospadias er en medfødt defekt hvor urinrøret ikke kommer ut på tuppen av penis som normalt, men kan komme ut langs undersiden av penis i hele dens lengde. Det kan også forekomme at urinrøret kommer ut av kroppen mellom endetarmen og skaftet på penis. Se forøvrig vedlegg: http://www.lucinafoundation.org/assets/hypospadias.jpg I Norge blir 3 av 1000 fødte guttebarn født med denne defekten. For de uheldige, så medfører det til at de må gjennom flere operasjoner og likens at de kan ha en deffekt på forhuden. I de mildere tilfellene kan urinrøret bli korrigert fram til tuppen av penishodet uten de store inngrepene. For de fleste vil det bli arr etter omleggingen på undersiden av penisen. Forhuden kan i de fleste tilfellene berges ved å lappe den sammen, men det er også helt vanlig at den etter den siste operasjonen blir fjernet helt, å da se ut som en omskåret penis! Denne lidelsen er for mange gutter svært traumatisk og oppleves som svært ubehagelig under oppveksten. IKKE MINST MOBBING I FRA DE UVITENDE!
Gjest Katten. Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Arr på penis, er det noe biggie? Har selv arr etter brokkoperasjon (så klart ikke på selve penis), arr etter strengen har røket + noe overflødig hud etter strengen (ca. en cm under hodet) om danner en slags blemme. Har utelukket fått komplimenter for den.
sauen87 Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Utrolig hva folk skal mobbe hverandre for... Håper ting går bedre nå, jeg tror ikke jeg hadde tenkt over det engang hvis jeg møtte en fyr med et arr på penisen. Hadde nok tenkt at et eller annet var skjedd, og angående forhuden hadde jeg nok tenkt at han var omskåret av en eller annen grunn... viktig å fortelle barna at folk er forskjellige, men at man ikke skal si stygge ting av den grunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå