Gå til innhold

12 stemmer

1. 1. Skal jeg nevne at jeg røyker i et jobb intervju?

• ja
      2
    • nei
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et jobb intervju er det viktig å selge seg selv. Men skal jeg nevne at jeg røyker?

Jeg skal ha et jobb intervju i dag, for en stilig som guide i Egypt. Jeg vet at det er viktig og være ærlig og pakke inn sine "dårlige sider" eller vri dem til noe positivt, men røykingen kan verken vris til noe positivt eller pakkes inn på noen måte. Tips til hva jeg skal gjøre?

Og jeg er skikkelig nervøs for dette intervjuet, for jeg har veldig lyst på jobben. Og jeg har også forberedt svar på positive/negative egenskaper spørsmålet som alltid kommer, og dette hadde vert fint med litt innspill fra dere om hva jeg kan gjøre bedre og hva som er bra.

Here it goes:

Positive:

Er en alltid blid og positiv person.

Flink til å lytte, og er veldig løsnings orientert.

Sosial person, liker å bli kjent med nye mennesker.

Effektiv og fullføre alltid oppgaver jeg har tatt på meg.

Negative:

Liker å være godt forberedt og kan lett bli usikker vis jeg ikke er det.

Litt for impulsiv, og snakker/handler noen ganger før jeg tenker. Men det er som oftest i privat sammenheng.

Vanskelig får å ta en viktig avgjørelse, og trenger god tid til å tenke over saken.

Vet ikke hva jeg vil i livet. Er fri til å prøve ut forskjellig og utfordre meg selv.

Skrevet

Er ikke vits å fortelle det om de ikke spør.

Lykke til med jobbintervjuet :)

• Liker 1
Skrevet

De vil lukte at du røyker så ingen hensikt å nevne det.

• Liker 1
Skrevet

De vil lukte at du røyker så ingen hensikt å nevne det.

Bør nevne at det er et intervju over Skype siden arbeidsgiver sitter i Egypt.

Skrevet

Med mindre du blir spurt om det ville jeg synes det var unaturlig å nevne.

Skrevet

Jeg ville ikke nevnt det med mindre de spør. Spør de så vær ærlig, men legg gjerne vekt på at du f.eks aldri røyker i arbeidstiden hvsi du ikke gjør det.

Punktet om at du ikke klarer å ta avgjørelser synes jeg faktisk er så negativt at jeg ikke ville nevnt det, evt moderert det. "Jeg liker å kunne tenke meg godt om og forberede meg ved viktige avgjørelser" høres mye bedre ut enn "Klarer ikke å ta raske avgjørelser" (som er det arbeidsgiver mest sannsynligvis vil høre).

Lykke til!

Skrevet

Du må selvsagt svare ærlig på alle spørsmål, også om du røyker. Men ikke noe du bør/trenger å informere om dersom du ikke blir spurt.

Skrevet

jeg ville heller ikke sagt det vist de ikke spør. men hvist de spør bør du si sannheten, men kansje og nevne at det ikke er noe du trenger å gjøre i arbeidstiden.

Skrevet

Du trenger ikke å si at du røyker hvis du ikke blir spurt.

Skrevet

Vet ikke hva jeg vil i livet. Er fri til å prøve ut forskjellig og utfordre meg selv.

Denne ville jeg formulert på en ganske annen måte.

"Vet ikke hva jeg vil i livet" = jeg vet ikke hva jeg vil, og dersom jeg ikke liker jobben kommer jeg til å se meg etter noe annet rimelig raskt. Ergo: Jeg er en ustabil arbeidstaker.

Ikke spesielt positivt.

Ang røyking: Får du spørsmål svarer du ærlig. Spør de ikke, så sier du ingenting.

Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra Egypt og det var ekstremt mye røyking på jobben der! Kan ikke tro det er en dealbreaker akkurat.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, røykingen ble ikke noe tema, men vi får se hvordan intervju nr 2 går i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...