Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene på 12 og 13 har planer om å kjøpe seg en Ipod.

Jeg vet knapt hva det er, men slik jeg har forstått det er den til å surfe med, spille musikk, spille spill osv! Koster det noe å bruke Ipod? Tregner man abonement for å bruke den?

Om man har en Ipod må man jo også ha en mobil (de har en enkel sak med kontantkort). Er det lurere da å kjøpe en Iphone der man har alt i ett eller blir Iphone dyrt å bruke i forhold til Ipod?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ein ipod touch kan du surfe med viss du er i nærleiken av eit trådlaust nett som du får tilgang til. den er smart for barn som har enkle telefonar utan surfetilgang og spel. Det blir to ting å passe på, men det klarer dei kanskje? Det er iallfall surt viss du kjøper iphone og den vert stolen eller øydelagd. Ein ipod touch er ganske mykje billegare, og utan abonnement.

Skrevet

Ein ipod touch kan du surfe med viss du er i nærleiken av eit trådlaust nett som du får tilgang til. den er smart for barn som har enkle telefonar utan surfetilgang og spel. Det blir to ting å passe på, men det klarer dei kanskje? Det er iallfall surt viss du kjøper iphone og den vert stolen eller øydelagd. Ein ipod touch er ganske mykje billegare, og utan abonnement.

Takk for at du svarer! :)

Bortsett fra at man kan ringe med Iphone, hva er da forskjellen mellom Ipod og Iphone?

For i allefall en av ungene blir det nok en del styr å holde rede på to ting isteden for en. Det er jo klart en ulempe.

Kan man bruke kontantkort på Iphone og benytte seg av trådløst nettverk?

Skrevet

Ikke kjøp det til de. La de heller se at det finnes andre produkter på markedet som er minst like bra til halvparten av prisen.

Skrevet

iPhone er en drøm :rødme: Jeg ville heller satset på en iPhone, ja. Da har du både iPod og telefon! Det var grunnen til at jeg kjøpte en iPhone for 3 år siden.

Mange sier at du kan få like bra produkter til en billigere pris - vel... Jeg har prøvd mange av disse telefonene som skal være like bra, og ingen av dem har slått iPhone. Jeg absolutt ELSKER den, og anbefaler den på det sterkeste. Ja, den er kanskje litt dyr, men absolutt verdt det. Bare pass på at du finner et rimelig abonnement. Jeg betaler 700 i mnd, men det er fordi jeg trenger en del MB til å surfe på 3G-nettet.

Skrevet

Jeg tror spøsmålet TS stiller her ikke er om iPod/iPhone i forhold til lignende produkter (et svar man kan finne i mange tråder her), men at h*n ikke vet helt hva dette er.

iPod er en MP3-spiller som kan spille musikk, filmer og sikkert også radio (har ikke ipod selv) og noen kan surfes på som nevnt over. Det finnes ipoder i mange størrelser som mest har med lagringskapasitet å gjøre. De enkleste kan bare spille musikk og de er billigst. Det finnes mange andre typer MP3-spillere og fordelen med disse er at man ikke trenger Apples musikkbutikk iTunes for å legge over musikk til iPoden, som man MÅ på alle Apple sine produkter (ihvertfall om man skal gjøre det enkelt).

iPhone er Apple sin versjon av mobiltelefon. Den er veldig dyr og igjen er man begrenset til Apple sitt eget utvalg av programmer og innhold, mens alle andre telefoner er åpen for forskjellige produsenter (også brukerne selv) til å lage programmer som passer der.

Dette er ikke ment som en del av diskusjonen for og mot Apple, for det finnes det nok av her inne, men bare en relativt nøytral beskrivelse for de som ikke kjenner produktet.

Jeg ville nok ha valgt å kjøpe en iPod på f.eks. 4GB (mange timer med musikk der) og en annen, billigere telefon.

Skrevet

Har ikke tall på hvor mange personer jeg har sett gående rundt med knuste iphoner - altså der glasset utenpå har blitt knust. En iphone er dyr og må passes godt på. Vet ikke om jeg hadde noe slikt til mine barn, da er det bedre med en ipod. Er kjempeglad i min ipod touch. Har den billigste versjonen og er kjempefornøyd. <3

Skrevet

Takk for svarene :)

Skrevet

iPhone er Apple sin versjon av mobiltelefon. Den er veldig dyr og igjen er man begrenset til Apple sitt eget utvalg av programmer og innhold, mens alle andre telefoner er åpen for forskjellige produsenter (også brukerne selv) til å lage programmer som passer der.

Faktafeil. Brukerne kan selv lage programmer til iPhone, noe Apple var først ute med å introdusere. Du er nok ikke helt nøytral. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...