Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #1 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skal i morgen på reise gjennom jobb sammen en av sjefene. Opplegget er som følger: Starter 05.30 og skal kjøre bil i 6,5 timer dit vi skal. Jeg skal overnatte på sofa på stua hos en kollega (som bor sammen en kompis) som driver vårt avdelingskontor. Der skal jeg overnatte 2 netter!!! Sjefen skal bo hos en kamerat av seg! I 3 dager skal jeg i div. møter med kunder. Vi skal kjøre dit vi skal, ca. 3 timer hver vei. Jeg får ikke overtidsbetalt, men kontoret stenger i jula (det har de alltid gjort) så jeg får ta dette som avspasering. Får frokost hos kollegaen, ellers vet jeg ikke om jeg må kjøpe mat selv! Var ute og reiste gjennom jobb i sommer, også da overnattet jeg på sofa'n til denne kollegaen. Grunnen til at jeg aksepterte dette da var muligheten for fast ansettelse 1/10-03. (Jeg er ansatt midlertidig.) Muligheten for fast har nå blitt utsatt til 1/7-04, " da firmaet akkurat går i balanse for tida". Ærlig talt, kan de behandle meg slik? Hilsen jente 29 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 14062003 - ulogget Skrevet 21. oktober 2003 #2 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ring arbeidstilsynet og hør. De vet slikt! Det der høres jo helt utrolig ut - og aldeles ikke lovlig! Du skal i alle fall ha reisepenger - og matpenger (staten har egne satser på dette)! Mer vet ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 21. oktober 2003 #3 Del Skrevet 21. oktober 2003 Tror jammen jeg hadde forlangt et hotellrom ja, og hvertfall diettpenger. Sistnevnte har man vel krav på............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. oktober 2003 #4 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei, vet du hva, det var dårlig behandling, det må du sjekke opp. Blir så forbanna på så mange firma som behandler sine ansatte som drit, en skal liksom bare godta alt uten å mukke og være glad en har jobb idag... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 21. oktober 2003 #5 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er du organisert? Har bedriften din en tariffavtale? Uten tariffavtale er det dessverre relativt lite som er lovfestet, de fleste rettigheter er fremforhandlet av fagforeningene gjennom tariffavtaler og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 #6 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er du organisert? Har bedriften din en tariffavtale? Uten tariffavtale er det dessverre relativt lite som er lovfestet' date=' de fleste rettigheter er fremforhandlet av fagforeningene gjennom tariffavtaler og lignende.[/quote'] Det finnes da vel sentrale bestemmelser også? Arbeidsmiljøloven, kanskje? Poirot, hvor er du? Vi trenger deg her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. oktober 2003 #7 Del Skrevet 21. oktober 2003 Arbeidsrett tar ett helt år å lære seg... hvilket jeg ikke har gjort. Kan lite om reglene på området, er utrolig komplisert. Dette er desverre grunnen til at det lønner seg å være organisert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #8 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har vært i kontakt med Handel og Kontor i dag. Jeg kan nekte å bo privat i forbindelse med tjenestereiser! Fikk også bekreftet at jeg har krav på fast ansettelse!!! Problemet mitt er bare hvordan jeg skal gripe dette an... Jeg vil jo fortsette i jobben, jeg trives jo! Men det er enkelte ting som irriterer! Er redd for å få fyken :cry: Skal jeg stille hardt mot hardt? Mange tanker som svirrer nå... Tusen takk for alle svar, kom gjerne med innspill på hvordan dere hadde håndtert dette... Hilsen Jente 29 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. oktober 2003 #9 Del Skrevet 21. oktober 2003 Får du sparken mener jeg du har et godt grunnlag til å gå til sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 21. oktober 2003 #10 Del Skrevet 21. oktober 2003 http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-014.html § 57. Oppsigelsens form, avgivelse og innhold. ... 3. Dersom arbeidstakeren krever det, skal arbeidsgiveren oppgi de omstendigheter som påberopes som grunn for oppsigelsen. Arbeidstakeren kan kreve å få opplysningene skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå