Gå til innhold

Har du gaveoversikt?

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Jeg får hver jul såpe/parfyme/deo i gave fra tante og onkel. Forsåvidt ingenting galt i det, men selv er jeg litt opptatt av at jeg ikke skal gi det samme i gave som i fjor. Hvis en venninne får undertøy i gave, styrer jeg unna det neste år...

Har en bok hvor jeg skriver inn alt jeg gir bort for hvert år, og hva jeg får. (hva jeg får er mer for å huske hvem jeg fikk hva av når det blir full fart med opp-pakking)

Holder dere oversikt over gavene dere gir bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei.. men det var en knallgod idè..

satt nettopp her å lurte på hva jeg gav lillesøster i fjor.. og kommer slett ikke på det.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en ganske god ide! Jeg er vokst opp med mamma som hadde en stor og tykk bok hvor alle julegavene fra årevis tilbake var skrevet inn. Veldig kjekt når vi skulle få gaveideer - trengte vi en ide til en fetter på 10 år, kunne vi bla tilbake til da lillebror var 10 år og se hva han fikk. Ikke minst er det kjekt å ikke gi akkurat den samme gaven som i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, sånn bok begynte jeg å føre i fjor (vår første jul sammen) Hva vi gir, og hva vi får.

Fører inn hvem jeg sender julekort til også jeg Og, bakfra i samme bok (det er jo maaaaaange sider i den) fører jeg gaver vi gir sånn ellers i året (trur vi ikke har komplett oversikt der dessverre, noen har falt ut) nettopp fordi det er så kjekt å gå tilbake og se, hvem fikk hva.

Dette er jeg vant til at mamma gjør, helt naturlig for meg at jeg gjør det samme nå som jeg ikke lengre er en del av hennes oversikt (fordi jeg flytta sammen med min samboer og "har vårt eget liv")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en "julegavebok" hvor jeg skriver opp hva jeg skal gi til de forskjellige vært år! Synes det er kjempe kjekt, sånn at ikke folk får det samme hvert år!! Men skriver ikke opp hva jeg selv får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
Har en bok hvor jeg skriver inn alt jeg gir bort for hvert år

:Nikke: Me too! Har gjort det de siste 6 årene. Lært av mamma! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å lage en overiskt hvert år, men jeg har aldri tatt vare på oversiktene. Har tenkt på å lage en overiskt over alle årene, men ikke kommet igang... Kanskje jeg er flink i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg gjort de siste 10 årene. Før det ble det bare et år i ny og ne. Jeg husker som regel hva vi får så det skriver jeg ikke opp. Da er det verre å huske hva man har gitt til hvem opp igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med at vi skrev lister over alle julegavene vi fikk hvert år, slik at vi skulle huske å takke alle for det vi fikk. Det har nok ført til gode tradisjoner i voksen alder, for nå noterer jeg ned hva jeg gir bort og hvem jeg sender julekort til - og også hvem jeg får julekort fra. De jeg sender kort til, men ikke hører noe fra på flere år, strykes av lista. Vi har såpass mange barn vi kjøper julegaver til, og vet av erfaring at det er kjedelig å få det samme år etter år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget min egen julebok i Excel, jeg da. Her har jeg gaveliste, gaveideer, linker, oversikt over adventskalender, handleliste, gjøre-liste, julekortliste med adresser, julevask, bakeliste, tradisjoner og aktiviteter vi skal ha, ønskelister, div tips jeg kommer over og notater. Har hatt den i 3 år nå og det har vært mitt beste verktøy før jul. Alt blir så ryddig og greit. Den vokser også litt hvert år, noe som tyder på at jeg blir flinkere til å planlegge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget min egen julebok i Excel, jeg da. Her har jeg gaveliste, gaveideer, linker, oversikt over adventskalender, handleliste, gjøre-liste, julekortliste med adresser, julevask, bakeliste, tradisjoner og aktiviteter vi skal ha, ønskelister, div tips jeg kommer over og notater. Har hatt den i 3 år nå og det har vært mitt beste verktøy før jul. Alt blir så ryddig og greit.  Den vokser også litt hvert år, noe som tyder på at jeg blir flinkere til å planlegge  :D

:o Wow, så flink du er da! Hørtes ut som en bra idè :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambisen har laget en oversikt på pc'n, han! Der har vi nå skrevet inn siden ...1996... alle vi har kjøpt - og fått bursdags og julegaver fra, hva vi har fått, hva vi har gitt+pris etc.... Gøy å bla seg tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...