Gå til innhold

Kan testene i forbindelse med prøverør tas hos fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og mannen vurderer prøverør i utlandet og har fått en liste over tester som skal utføres ved neste mens.

Blant annet diverse hormonbalanser i blodet og ultralydbilde av eggstokker?

Får jeg dette hos fastlege, eller må jeg på sykehuset?

Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ultralyd av eggstokkene ol. ville jeg fått utført av en gynekolog. Få fastleger kan like mye om det feltet som en med utdanning innen området. Vanlige blodprøver kan du ta der det passer best.

Skrevet

Blodprøver er det like greit å få tatt på et legekontor. Men for ultralyd og tolking av resultater bør du til gynekolog. Allmennleger kan lite om de nødvendige tester.

Jeg vet at flere klinikker som tilbyr prøverør i Norge også krever laproskopi, særlig de offentlige. Dette er på sykehus etter henvisning fra gynekolog.

Skrevet

Jeg tok blodprøver under utredning hos fastlegen. mannen gjorde det samme. Under beh tok jeg blodprøve 1 hos fastlegen, blodprøve 2 og UL på sykehuset. Blodprøven for å se om jeg var gravid valgte jeg å ta på sykehuset(30min kjøring unnna) for å få resultatet samme dag. Klarte ikke vente i 3 dager som jeg hadde vært nødt til hvis prøven ble tatt hso fastlegen...

Skrevet

Jeg møtte opp hos min fastlege for å ta diverse blodprøver ifm med utredning for barnløshet. Det viste seg å være bomtur... Jeg ville tatt de hos privat gynekolog!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...