Gå til innhold

Fotoprogram - blogging - collage - Mac

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg med å foreslå et fotoprogram som er godkjent for Mac, hvor jeg bl.a kan lage collage til blogg o.l? Helst gratis... Vet at Gimp er godkjent for Mac, men det funket ikke da min samboer prøvde å laste det ned for meg. Vet du/dere om noe annet? Viktig at man kan lage en slags collage med det... Bruker ellers bare iPhoto til å redigere bildene på andre måter (er absolutt ikke profesjonell;) )

Lastet forøvrig ned Adobe Photoshop Lightroom igår. Går det an å sette sammen flere bilder i èn fil med det (en slags collage, uten at bilden ligger oppå hverandre, men ved siden av hverandre og under), og isåfall, hvordan gjør man det? Jeg er helt fersk på dette, så jeg trenger virkelig hjelp..:-/

Blir übertakknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg med å foreslå et fotoprogram som er godkjent for Mac, hvor jeg bl.a kan lage collage til blogg o.l? Helst gratis... Vet at Gimp er godkjent for Mac, men det funket ikke da min samboer prøvde å laste det ned for meg. Vet du/dere om noe annet? Viktig at man kan lage en slags collage med det... Bruker ellers bare iPhoto til å redigere bildene på andre måter (er absolutt ikke profesjonell;) )

Lastet forøvrig ned Adobe Photoshop Lightroom igår. Går det an å sette sammen flere bilder i èn fil med det (en slags collage, uten at bilden ligger oppå hverandre, men ved siden av hverandre og under), og isåfall, hvordan gjør man det? Jeg er helt fersk på dette, så jeg trenger virkelig hjelp..:-/

Blir übertakknemlig for svar:-)

Anyone??:-)

Skrevet

Seashore, Picasa

Har ikke prøvd noen av disse programmet selv, så vet ikke hvordan de er. Sikker på at du finner flere alternativer ved søk på google.

Skrevet (endret)

Ville anbefalt Picasa som nevnt over - veldig bruker vennlig og enkelt

Endret av kariap
Skrevet

Picasa! Bruker kun det selv til bloggingen. Det er veldig enkelt og lett å komme i gang med.

Nedlast her og tutorial

:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...