Gå til innhold

Vondt i øyemuskel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestata

Jeg har vondt i øyemuskelen; det er vondt og ubehagelig å bevege øynene til sidene. Det går bra å se rett fremover. De er ikke røde eller noe, ser ikke noe galt med dem...

Dette passer dårlig da jeg skal ut og kjøre masse bil i dag, :roll:*au*

Hva kan dette være, og går det over snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dette ofte. Det er fordi jeg skjeler. Det synes ikke at jeg skjeler altså! Men det gjør jeg - og jeg har briller for det. Disse brillene drar øynene sammen på en måte - de erstatter den muskulaturen som skulle ha dratt øynene sammen (mine øyne spriker utover, men altså så lite at det ikke synes eller merkes egentlig). Prismer kalles slike glass - og kan likne colabunner om man må ha sterke prismer. Jeg har imidlertid vært nøye med valg av glass og infatning og er i dag strålende fornøyd med et par CCbriller :-)

Dette kan ofte trenes bort (en ortoptist ikke ortoped(de behandler bein) vil kunne hjelpe deg med dette. Det finnes visstnok bare en håndfull ortoptister i Norge - fordi vi ikke utdanner sånne her, men i Danmark. Jeg har ikke klart å trene det bort. Jeg venter på at jeg skal klare meg med denne styrken prismer, eller på operasjon. Det er en fare for at jeg stadig trenger sterkere prismer - siden øyemuskulaturen blir stadig slappere ved hjelp av prismene. Jeg prøver derfor å bruke brillene så mye som mulig. Linser kan ikke brukes, da de ikke vil hjelpe til med å "dra" øynene på plass.

Ellers kan det jo være spenningshodepine - den kan gå helt fra ryggen, opp i skuldrene og nakken, for så å stråle rundt i ansiktsmuskulaturen.

Eller det kan være at du rett og slett trenger helt vanlige briller for lang-/ kortsynhet.

Eller kan det være at du er sliten/trøtt og har fått sterkt lys på øynene?

Bare noen tips fra ei som ligger med hodepine blandet av begynne-dagen-med-briller-så-ta-de-av-hodepine og spenningshodepine. Skal opp og bevege meg og lage litt middag. Bevegelse, mat og drikke pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...