Gjest Gjestata Skrevet 21. oktober 2003 #1 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har vondt i øyemuskelen; det er vondt og ubehagelig å bevege øynene til sidene. Det går bra å se rett fremover. De er ikke røde eller noe, ser ikke noe galt med dem... Dette passer dårlig da jeg skal ut og kjøre masse bil i dag, *au* Hva kan dette være, og går det over snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 21. oktober 2003 #2 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har dette ofte. Det er fordi jeg skjeler. Det synes ikke at jeg skjeler altså! Men det gjør jeg - og jeg har briller for det. Disse brillene drar øynene sammen på en måte - de erstatter den muskulaturen som skulle ha dratt øynene sammen (mine øyne spriker utover, men altså så lite at det ikke synes eller merkes egentlig). Prismer kalles slike glass - og kan likne colabunner om man må ha sterke prismer. Jeg har imidlertid vært nøye med valg av glass og infatning og er i dag strålende fornøyd med et par CCbriller :-) Dette kan ofte trenes bort (en ortoptist ikke ortoped(de behandler bein) vil kunne hjelpe deg med dette. Det finnes visstnok bare en håndfull ortoptister i Norge - fordi vi ikke utdanner sånne her, men i Danmark. Jeg har ikke klart å trene det bort. Jeg venter på at jeg skal klare meg med denne styrken prismer, eller på operasjon. Det er en fare for at jeg stadig trenger sterkere prismer - siden øyemuskulaturen blir stadig slappere ved hjelp av prismene. Jeg prøver derfor å bruke brillene så mye som mulig. Linser kan ikke brukes, da de ikke vil hjelpe til med å "dra" øynene på plass. Ellers kan det jo være spenningshodepine - den kan gå helt fra ryggen, opp i skuldrene og nakken, for så å stråle rundt i ansiktsmuskulaturen. Eller det kan være at du rett og slett trenger helt vanlige briller for lang-/ kortsynhet. Eller kan det være at du er sliten/trøtt og har fått sterkt lys på øynene? Bare noen tips fra ei som ligger med hodepine blandet av begynne-dagen-med-briller-så-ta-de-av-hodepine og spenningshodepine. Skal opp og bevege meg og lage litt middag. Bevegelse, mat og drikke pleier å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå