AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei Jeg har veldig høyt fravær nå. Går i 3. klasse vgs. I dag kom læreren min å sa at jeg mest sannsynlig ble satt ned i orden pga høyt fravær. Har jeg ikke krav på å få en varsellapp eller noe? Slik at jeg har mulighet for å endre det.
Gjest Raina Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 (endret) Du har krav på varsling ja, ellers har dei ikkje lov å sette deg ned. Men at læraren din advarte deg er vel ein form for varsel? Endret 13. januar 2011 av Raina
Lykkelitenen Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Når jeg gikk på vgs var en munntlig advarsel like gjeldene som skriftlig, samme var det på mine første år på høyskolen. Da tok lærerne til side de som det gjaldt. Nå er vi jo kun i januar, så du har heldigvis god tid til å forbedre deg :)M
kaan Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Jo, det er en type varsling men tenkte på at fristen for 1. termin er nå på fredag, og da får jeg ikke tid til å bedre meg. Hørte at det var veldig vanskelig å få opp ordenskarakteren i 2.termin dersom man fikk nedsatt i 1.
Lykkelitenen Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Det er bare noe de sier Ingen lærere vil sende ut elever med dårlige resultater og den trusselen er mye brukt. Stort sett er det mottsatt i realiteten, de er strengere første halvår for å presse dere til å gjøre en insats. Den insatsen belønnes i 2. termin om man klarer å holde det gående Det er jo en sjengse for at du blir nedsatt i 1. termin, men om du klarer å holde fraværet nede skal du nok klare å hente deg inn igjen i 2.
Gjest Raina Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Åja, då synst eg at han ga advarselen for seint. Varsela skal bli gitt slik at eleven får ein sjanse til å forbedre karakteren. På vår skule var dei veldig strenge med ordenskarakteren. Om du fyrst hadde gått ned der, var det nærmast umogleg å komme seg opp igjen. Men om du får nedsatt, bør du verkeleg klage.
kaan Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Okei ja, får satse på det! Takk for svar. Får jobbe hardt neste termin.
kaan Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Åja, då synst eg at han ga advarselen for seint. Varsela skal bli gitt slik at eleven får ein sjanse til å forbedre karakteren. På vår skule var dei veldig strenge med ordenskarakteren. Om du fyrst hadde gått ned der, var det nærmast umogleg å komme seg opp igjen. Men om du får nedsatt, bør du verkeleg klage. Skal se om jeg får snakket med læreren i morgen. Jeg er enig, håper det er sånn det fungerer
antibac Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Da jeg gikk på vgs hadde vi KRAV på skriftlig advarsel. Jeg gikk ut i 2009.
Periwinkle Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Vi hadde krav på skriftlig varsel før avgangskarakteren kom, men muntlig holdt ellers visstnok. Men hvorfor har du høyt fravær da? Om den er helsemessige årsaker til dette, bør du prøve å få en legeerklæring eller noe. Mulig det ikke betyr så mye, men da forsvinner iallefall noe av fraværet og de kan ikke sette deg ned i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå