AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har sluttet på universitetet, og er nå på leting etter jobb. I mellomtiden har jeg meldt meg som arbeidsledig på NAV og håper på å få dagpenger. Men for å få det så trenger jeg en bekreftelse fra skolen på at jeg har avbrutt utdanningen. Hvordan foregår dette? Jeg har aldri sagt ifra til skolen at jeg sluttet. Jeg brøt bare helt sammen og flyttet hjem. Men holder det å ringe universitetet å si at jeg trenger en bekreftelse, å så kommer det i posten fiks ferdig? Hvem skal jeg isåfall snakke med?
Gjest Raina Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Når du ikkje har sagt frå til universitetet at du har slutta, so har du jo ikkje slutta? Du burde jo ha dratt innom skulen, og fått dei til å skrive deg ut, før du drog heim.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Når du ikkje har sagt frå til universitetet at du har slutta, so har du jo ikkje slutta? Du burde jo ha dratt innom skulen, og fått dei til å skrive deg ut, før du drog heim. ...ok. Men jeg kan ikke dra halve landet tilbake for å få dem til å skrive meg ut. Jeg har heller ikke betalt noe semesteravgift for dette semesteret. Det er mye jeg burde gjort før jeg flyttet tilbake, men jeg må forholde meg til situasjonen slik den er nå uansett. Men greit, teknisk sett har jeg ikke sluttet, men det forandrer ikke det faktum at jeg ikke studerer lengre, og ikke mottar støtte fra lånekassen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 De fleste skoler jeg har vært i kontakt med er flinke til å svare på mail og sende nødvendige dokumenter i posten.
Gjest Raina Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Du får ringe til skulen og høyre, står vel på nettsida deira eit slags kontaktnummer eller noko. Dei sender deg sikkert det du treng. Du burde vel også informere Lånekassa om at du har slutta, om du ikkje allereie har gjort det, sida du ikkje mottar støtte lenger. Endret 12. januar 2011 av Raina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå