AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei! Vet dere om noen bra bloggere som skriver om hår (både norsk og engelsk) som ikke er så veldig fokusert på produktomtaler? Syns det blir litt vel mye "jeg får jo penger for å skrive om produktet"-holdning på endel av bloggene Er det noen der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 12. januar 2011 #2 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Hei! Vet dere om noen bra bloggere som skriver om hår (både norsk og engelsk) som ikke er så veldig fokusert på produktomtaler? Syns det blir litt vel mye "jeg får jo penger for å skrive om produktet"-holdning på endel av bloggene Er det noen der ute? .. Endret 7. mai 2011 av frisørmester :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 12. januar 2011 #3 Del Skrevet 12. januar 2011 Leter selv etter gode bloggere om hår, jo renere hårblogger jo bedre Men pr i dag har jeg ikke funnet noen jeg liker. Enten er det ren reklameblogg (både for egen salong og ren produktpushing, så klart fra salong...) eller så blir det for lite hår. Skrik ut om dere finner noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. januar 2011 #4 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg slenger meg på denne. Hadde vært gøy med blogger som kom med mange forslag og bilder til diverse frisyrer, gjerne frisyrer det er lett å lage og gå med i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #5 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg slenger meg på denne. Hadde vært gøy med blogger som kom med mange forslag og bilder til diverse frisyrer, gjerne frisyrer det er lett å lage og gå med i hverdagen. Dere har jo www.salongen.blogg.no.. Hun har mye videoer om hviordan man kan fikse håret.. Hun har jo mye produkt veiledning, men som frisør er jeg ikke helt overbevist.. syns kansje huns sier at litt for mye er bra om dere skjønner.. Er vanskelig og drive en hårblogg uten produktveiledning?!? Om man skal unngå det helt tror jeg kansje det blir litt for teknisk for Ola Normann? ...eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. januar 2011 #6 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen Jeg mener ikke at man skal unngå all produktveiledning, men når 80% av bloggen består i produktomtaler eller tester, er det ikke helt det jeg vil lese om. Blir også skeptisk når en blogg omtaler veldig mange (og ofte kun dyre) produkter som er sååååå perfekte, fordi de bruker dem selv, og verdt hvert eneste øre. Jeg vet ikke med dere andre, men for min del virker det litt usannsynlig at en og samme person bruker 5-6 forskjellige kurer, 5-6 forskjellige shampoo osv på samme tid. Så vidt jeg vet bør man da bruke produktene en stund for å vite om de fungerer... Blir litt som når ekspeditøren på helsekostbutikken skal selge deg hele butikken fordi du stiller spørsmål ved én krem, fordi de selv bruker alt sammen og det er perfekt for alle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 13. januar 2011 #7 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen Jeg mener ikke at man skal unngå all produktveiledning, men når 80% av bloggen består i produktomtaler eller tester, er det ikke helt det jeg vil lese om. Blir også skeptisk når en blogg omtaler veldig mange (og ofte kun dyre) produkter som er sååååå perfekte, fordi de bruker dem selv, og verdt hvert eneste øre. Jeg vet ikke med dere andre, men for min del virker det litt usannsynlig at en og samme person bruker 5-6 forskjellige kurer, 5-6 forskjellige shampoo osv på samme tid. Så vidt jeg vet bør man da bruke produktene en stund for å vite om de fungerer... Blir litt som når ekspeditøren på helsekostbutikken skal selge deg hele butikken fordi du stiller spørsmål ved én krem, fordi de selv bruker alt sammen og det er perfekt for alle... Hehe.. Ja, skjønner hva du mener Er faktisk tildels enig med deg! Tildels fordi vi frisører prøver sinnsykt mye forskjellig. Da snakker jeg om på meg selv/dem selv OG på kunder. Noen hårbloggere (ingen nevnt, ingen glemt) skriver at alt er bra, det er jo hver sin smak. Hvert produkt til hvert sitt hår. Redkan allsoft er kjempe fin på deg, og traagisk i ditt hår, så sånne omtaler er ikke vits og lese. MEN om de skriver at denne er fin for.. la oss si tjukt krøllete hår (som vi da vet av erfaring fra salongen) er det kansje løsningen for deg?! Men ja, ser poenget ditt At frisør produkter er dyrere enn butikk (rema, rimi hm..) er jo ingen hemmelighet. Grunnen til det er flere grunner. Embalasjen er ofte dyrere, produktet er dyrere (!!) det pga igrendienser som feks silicon. silicon finnes i to varianter. oljebasert (billig) vannbasert (dyrere). silicon som er oljebasert vil legge seg som ett "lag" over håret, og hodebunnen. Så om du da feks har tørr hodebunn, vil sjampoen holde inne alt smusset som vil ut, og derav får den ikke puste. Siden de er oljebaserte, vaskes de heller ikke ut. (prøv og ha vann i oljesøl...) De må derfor SLITES vekk. Vannbaserte siliconer holder håret blankere, og beskytter ofte mot uva/uvb OG vaskes ut av håret med vann. HURRA Orker egentlig ikke forklare dypere enn det, håper du skjønte hva jeg mente. OG fikk svar på det du... ehm, poengterte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 13. januar 2011 #8 Del Skrevet 13. januar 2011 Her er en fra en meget dyktig frisør:-) http://vonkunz.blogg.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 14. januar 2011 #9 Del Skrevet 14. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1294905769' post='8769617] Dere har jo www.salongen.blogg.no.. Hun har mye videoer om hviordan man kan fikse håret.. Hun har jo mye produkt veiledning, men som frisør er jeg ikke helt overbevist.. syns kansje huns sier at litt for mye er bra om dere skjønner.. Er vanskelig og drive en hårblogg uten produktveiledning?!? Om man skal unngå det helt tror jeg kansje det blir litt for teknisk for Ola Normann? ...eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 15. januar 2011 #10 Del Skrevet 15. januar 2011 http://www.salongen.blogg.no Sølvi er helt rå :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 15. januar 2011 #11 Del Skrevet 15. januar 2011 Fant en engelsk nå nettopp... http://thehairconversation.blogspot.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå