alfaalfa Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 lurer på om noen har noen oppskrifter på gode muffins uten egg? noen du har smakt på?
Frk. Belle Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Her er en oppskrift på bananmuffins som jeg synes er kjempegod! De blir myke og saftige... Bananmuffins med honning 4 små bananer (450g) 150g brunt sukker 50g honning 4ss smeltet smør 225g hvetelmel 2,5ts bakepulver litt salt ca. 100g sjokoladebiter (bruk det du liker. Blanding av hvit og mørk er min favoritt. Du kan også bruke nøtter) Forvarm ovnen til 175grader. Bland/mos bananer, sukker, honning og smør i en bolle (jeg smelter ofte smør og honning sammen) Tilsett mel, bakepulver og salt. Rør inn sjokoladebiter. Fordel røren i former (jeg pleier å bruke 12stk. Hvis du ikke har sånn muffinsbrett er kan det være lurt å bruke dobble former slik at muffinsene får litt mer "støtte". Store muffinsformer er ofte litt stivere, tror du får 6 store ut av denne oppskriften). Stek ca. 20min i ovnen (175grader). Lykke til!
Funkyraw Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 http://veganmisjonen.blogspot.com/2010/08/oppskrift-blabr-muffins-uten-egg.html Disse er knallgode!! Jeg bytter ut sukker og hvetemel med sunnere alternativ jeg da, men de er fortsatt stor favoritt blant kjæresten min, venner og meg selv!
dobby Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Mocca-muffis! Kjempegode og saftige muffins med smak av kaffi og sjokolade.
alfaalfa Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2011 tusen takk for flotte tips!!! jeg må ha de uten sjokolade/nøtter også. de er til datteren min sin 2 årsdag, og både hun og jeg er allergisk.... flere tips?
Frk. Belle Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Bananmuffinsene funker helt fint uten nøtter og sjokolade også Mulig du bør ha litt ekstra sukker i bare...
dobby Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 (endret) Her ligg det mange eggfrie muffinsoppskrifter. Har ikkje testa dei, men dei ser veldig gode ut. Nettsida EgglessCooking har mange gode oppskrifter utan egg. Supert for allergikarar! Elles er vegan-nettsider eit godt tips, der er det mykje kreativt utan egg og mjølk. Endret 14. januar 2011 av dobby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå