Gå til innhold

Muffins uten egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om noen har noen oppskrifter på gode muffins uten egg? noen du har smakt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en oppskrift på bananmuffins som jeg synes er kjempegod! De blir myke og saftige...

Bananmuffins med honning

4 små bananer (450g)

150g brunt sukker

50g honning

4ss smeltet smør

225g hvetelmel

2,5ts bakepulver

litt salt

ca. 100g sjokoladebiter (bruk det du liker. Blanding av hvit og mørk er min favoritt. Du kan også bruke nøtter)

Forvarm ovnen til 175grader.

Bland/mos bananer, sukker, honning og smør i en bolle (jeg smelter ofte smør og honning sammen)

Tilsett mel, bakepulver og salt. Rør inn sjokoladebiter. Fordel røren i former (jeg pleier å bruke 12stk. Hvis du ikke har sånn muffinsbrett er kan det være lurt å bruke dobble former slik at muffinsene får litt mer "støtte". Store muffinsformer er ofte litt stivere, tror du får 6 store ut av denne oppskriften).

Stek ca. 20min i ovnen (175grader).

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for flotte tips!!! jeg må ha de uten sjokolade/nøtter også. de er til datteren min sin 2 årsdag, og både hun og jeg er allergisk....

flere tips?

Skrevet

Bananmuffinsene funker helt fint uten nøtter og sjokolade også:) Mulig du bør ha litt ekstra sukker i bare...

Skrevet (endret)

Her ligg det mange eggfrie muffinsoppskrifter. Har ikkje testa dei, men dei ser veldig gode ut. :)

Nettsida EgglessCooking har mange gode oppskrifter utan egg. Supert for allergikarar! Elles er vegan-nettsider eit godt tips, der er det mykje kreativt utan egg og mjølk.

Endret av dobby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...