Gå til innhold

Avfarge hår

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Tidligere har jeg avfarget håret med et produkt fra Garnier, men nå finner jeg det ikke i noen butikker her jeg bor.

Så, dere andre som avfarger på egenhånd: hvilket produkt bruker dere selv til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har bleiket håret, så kan du bruke Color B4 hair color remover.

Denne fjerner bare hårfargen og bleker ikke håret, så du får den originale fargen din tilbake...med mindre du har bleket håret før.

Ser de har begynt å selge denne på Lindex.

Har gått fra rødt til blondt og svart til blondt med den, funker som bare det.

Skrevet

Takk for svar Fikira :o)

Da skal jeg lete etter denne på Lindex. Ser den ut som en typisk hårfargepakke? (jeg har ikke bleket håret nei, syns bare det har blitt for mørkt nå)

Skrevet

Grå/sølvfarget boks med en blondine på fronten.

Finnes i vanlig og "ekstra. Har brukt ekstra siden både svart og rødt er vanskelig å få ut.

Men om du har mørkebrunt og vil til brunt så burde den vanlige holde.

Skrevet

:popcorn::popcorn:

Om du ikke har bleiket håret, så kan du bruke Color B4 hair color remover.

Denne fjerner bare hårfargen og bleker ikke håret, så du får den originale fargen din tilbake...med mindre du har bleket håret før.Ser de har begynt å selge denne på Lindex.

Har gått fra rødt til blondt og svart til blondt med den, funker som bare det.

Hva om man har farget håret over bleket hår? Blir man blond igjen da om man bruker denne?

Skrevet

Greia er at B4 fjerner fargepigmenter ut av håret.

Så om du har bleket håret før, så vil du få det blekede håret tilbake og ikke den naturlige fargen.

Skrevet

Hvilket merke er B4?

Skrevet

Hm. Noen som vet om den sliter veldig på håret?

Skrevet

Avfarging anbefales ikke av profesjonelle frisører fordi du ofte ender opp med misfarget/oransje/skittengult hår. Mange frisører tilbyr ikke lenger avfarging, i stedet striper man håret gradvis lysere.

Skrevet (endret)

Avfarging anbefales ikke av profesjonelle frisører fordi du ofte ender opp med misfarget/oransje/skittengult hår. Mange frisører tilbyr ikke lenger avfarging, i stedet striper man håret gradvis lysere.

Men ettersom jeg forstår er ikke dette vanlig avfarging, men et produkt som kun fjerner kunstig hårfarge?

Jeg har imidlertid aldri hørt om noe sånt før, og må innrømme at jeg er skeptisk...

Endret av Bodillen
Skrevet

Det er ganske nytt.

Og nei, det er ikke vanlig avfarging/bleking.

Og som Bodillen sier, den fjerner hårfarge men lar den originale hårfargen din forbli urørt.

Men som sagt, har du bleiket håret ditt før, så er det den blekede hårfargen som kommer frem.

Skrevet (endret)

Men ettersom jeg forstår er ikke dette vanlig avfarging, men et produkt som kun fjerner kunstig hårfarge?

Jeg har imidlertid aldri hørt om noe sånt før, og må innrømme at jeg er skeptisk...

Jeg har lest om det og det er en form for avfarging, de kaller det bare noe annet siden fler og fler er obs. på at det kan misfarge håret og gjøre det forferdelig tørt og slitt.

Det i tillegg til at fler og fler frisører slutter med avfarging gjør at de må kalle det noe annet for å kunne selge produktet.

Endret av Antoinette
Skrevet

Jeg har lest om det og det er en form for avfarging, de kaller det bare noe annet siden fler og fler er obs. på at det kan misfarge håret og gjøre det forferdelig tørt og slitt.

Det i tillegg til at fler og fler frisører slutter med avfarging gjør at de må kalle det noe annet for å kunne selge produktet.

Nei det er faktisk et annet produkt kjemisk sett. Har lest om det før, og du finner det om du gidder å google.

Skrevet (endret)

Fant ikke denne B4-saken jeg, men jeg har et spørsmål om: hvordan er det mulig at den kan fjerne fargepigmenter, men likevel lar pigmentene som er naturlige for håret bli igjen?

Altså, hvordan vet den hvilke pigmenter den skal fjerne, og hvilke som skal bli igjen?

Aha, leste inne på http://www.scottcornwall.com/index.php/shop/product/b4-u-colour, og det står da virkelig her at den fjerner midlertidig farge, ikke permanente farger - det er egentlig et renseprodukt, etter hva jeg klarer å lese meg til...

Endret av ~Fantabulous_kitten~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...