Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som er såpass langt på vei at dere kjenner babyen sparker godt, syns dere det er vondt eller behagelig/hyggelig?

Jeg er over 30 uker på vei nå, og det sparker omtrent hele døgnet, og jeg har hele tiden syntes det er direkte ubehagelig og er glad den lille stunden babyen er stille og sover inni der.

Det er stor aktivitet om morgenen og om kvelden når jeg skal sove, og jeg blir rett og slett stresset for jeg syns det er litt ekkelt å kjenne at det romsterer så mye inni der. Jeg får nesten ikke sove lenger, magen er i veien overalt.

Andre snakker om at det er så koselig når man kjenner babyen, mens jeg syns det er ordentlig ubehagelig nå. Er det flere som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var som deg med andremann. Jeg syntes det var utrolig ubehagelig rett og slett! Rart det der, for jeg kan ikke huske at jeg reagerte sånn med første.

Men du er ihvertfall ikke alene ;)

Skrevet

Ja, fra rundt uke 30 og utover er det tidvis lite koselig :). Min begynner nå å bli litt plagsom :). Etterhvert blir det dessverre verre :ler:, når babyen er så stor at h*n sparker deg skikkelig opp i ribbeina. Det kan bli litt bedre de siste ukene når babyen har det så trangt at det er vanskelig å ta skikkelig fraspark.

Jeg blir til tider kvalm av sparkingen, fordi det romsterer så utrolig inni der. Magesekken, tarmene og blæra får jo virkelig gjennomgå, så det er ikke nødvendigvis særlig sjarmerende, nei. Nå er jeg i uke 28, og babyen har fremdeles god nok plass til å sparke skikkelig fra.

Det er koseligere i begynnelsen når man begynner å kjenne liv, sånn i uke 15-20-25.

Skrevet

Er i uke 35, og har en veldig aktiv gutt inni her, men det er apsolutt ikke ubehagelig :) bare kosli :)

Skrevet

Minsten var slik,nesten hyperaktiv og sparka så jeg trodde ribbeina skulle brekke

Eller at en tåfis ville sprekke mageskinnet og stikke ut .

Det jeg gjorde var å vogge magen,altså tok tak og vugga /bysset magen,det hjalp en stund.

Skrevet

Godt det er flere som har det slik, var redd jeg manglet et kvinnegen :fnise:

Jeg er 29 uker på vei, og her sparkes det hardt, og "hele" tiden. Nå har huleboeren snudd seg med hodet ned, og når han sparker så kjennes det ut som at tarmene får grisedeng. Vondt :trist:

Skrevet

Minsten var slik,nesten hyperaktiv og sparka så jeg trodde ribbeina skulle brekke

Eller at en tåfis ville sprekke mageskinnet og stikke ut .

Det jeg gjorde var å vogge magen,altså tok tak og vugga /bysset magen,det hjalp en stund.

Jeg brakk visst et ribbein på min kjære mor mens jeg var der inne....

Skrevet

Jeg var gravid med tvillinger og følte som om jeg hadde armer og bein over hele meg konstant, hele tiden nesten sto det ut en klump ett eller annet sted på magen.

Jeg drømte at en av de sparket så hardt at huden røyk, utrolig ekkel drøm!

Men jeg elsket sparkene, selv om det noen ganger så litt goteskt ut med huden som "hoppet og spratt" over magen.

Skrevet

Det er vondt og ubehagelig på en deilig måte...om du skjønner hva jeg mener? Deilig fordi jeg vet at han er full av liv og røre! ;) Verre på dager da han sover mer enn vanlig! Jeg er 36 uker på vei.

Skrevet

Dette er et godt eksempel på at det verken er koselig eller behagelig når babyen sparker inni magen. Jeg la meg for tre timer siden, og har fremdeles ikke fått blund på øyet på grunn av den lille rakkeren. Har nå kapitulert og satt meg med PCen. Man skal visstnok stå opp etter 20 minutter hvis man ikke får sove... jeg har vridd meg rundt i tre timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...