Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om du hadde fått 1 million kroner og ikke skulle bnedbetale gjeld og ikke bruke det på fyll og morro, hva hadde du gjort med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde satt det i fond, f.eks. Skagen Kon-Tiki, hvor jeg allerede plasserer pengene som blir til overs.

Skrevet

Betalt litt småutgifter og spyttet resten inni et felles hjem for kjæresten og meg.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Pusset opp hus. Og unnet meg en ferietur for meg og familien. 1 mill. er vel egentlig ikke såå mye penger i den store sammenheng, men det hadde kommet godt med.

Gjest navnelapp
Skrevet

Malt opp att alle stover og soverom, betalt ned 800 000 på huslånet og reist for 100 000.

Skrevet

En ferietur for ungene og meg, litt kjøp av dill og dull, fiksing av bil, og resten som egenandel ved kjøp av hus.

Skrevet

Jeg ville tatt etterutdanning på heltid, uten å måtte bekymre meg for økonomien hvis jeg kutter ut jobben en stund.

Ellers ville jeg "oppgradert" bosted, og flyttet inn i et litt nyere hus med bedre isolasjon. (det sparer en jo på i lengden også...)

Midler utenom ville jeg satt i en eller annen type fond.

Skrevet

Tatt opp lån.

Skrevet

Bestilt time hos tannlegen......

Ryddet og "pusset opp" hage/uteområdet, og reist på en ferietur.

Satt noe i fond og resten på kontoen for kos og personlig nytelse

Skrevet

Prøverørsforsøk :)

Nytt tak på huset og oppussing av 2 etg

og så hadde jeg valgt å bruke en del på å dekke opp litt av forskjellen mellom lønnet arbeid og heltidsstudier.

Skrevet

Jeg hadde investert i aksjer. Når pengene hadde stått der noen år hadde jeg tatt de ut og kjøpt meg hytte.

Skrevet

Halvparten hadde gått i BSU kontoen, resten hadde gått til en BH! (og sikkert en del andre småtteri, men akkurat nå er jeg desperat etter å få en ordentlig god bh. :fnise:)

Skrevet

Det første jeg ville ha gjort var å betale ut studielånet selv om jeg vet at det ikke er lurt sånn på sikt.

Så hadde jeg kjøpt bil og pusset opp badet.

Deretter så hadde unger fått betalt førerkort.

Resten hadde gått til fornøyelser, ferie, sofa osv.

Innen et år så hadde pengene vært brukt :)

Skrevet

Kjøpt leilighet, hvis vi visste hvor vi skulle bo etter at jeg er ferdig med utdanning (håper å bli boende her vi er nå, tror jeg, men vet ikke om jeg får jobb her). Med egenkapital fra før ville vi ikke trengt mye lån for å få en fin leilighet med vedfyring, et lite uteareal og mulighet for å ha katt.

Skrevet

Da hadde det blitt oppussing av bad og kjøkken, samt bytte av alle vinduene og ytterdørene i huset. Hadde nok byttet ut noen av møblene våre også.

Skrevet

Egenandel til hus. Resten hadde gått til møbler til huset.

Gjest Mahareth
Skrevet

Flyttet til leilighet jeg har lyst til å bo i i minst 20 år fremover, og kjøpt bil.

Skrevet

Halvparten hadde gått i BSU kontoen, resten hadde gått til en BH! (og sikkert en del andre småtteri, men akkurat nå er jeg desperat etter å få en ordentlig god bh. :fnise:)

Du kan bare sprare opp til 100 000,- i BSU. :opplyser:

Skrevet

Du kan bare sprare opp til 100 000,- i BSU. :opplyser:

Nye regler f.o.m 2010. Du kan spare opptil 150.000 på BSU. :opplyser:

Skrevet (endret)

Jeg hadde brukt litt penger på min gamle, lille bil så den går en stund til, reist litt, og begynt å se etter småbruket jeg drømmer om.

Ja, og så hadde jeg kunnet finansiere studiene jeg drømmer om uten å ta nye lån. :jepp:

(Edit fordi jeg ikke så at man ikke skulle bruke det til å betale ned gjeld. :gjeiper: )

Endret av EmmaW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...