AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Heihei! Ser det er utrolig mange her som har brukt et helt år på at mensen har stabilisert seg etter p-pilleslutt. Er det dette som er mest vanlig? Jeg har gått på p-piller fra jeg var 16 til 20 år gammel. Bør jeg forvente at det tar ganske lang tid før den endelig blir stabil og jeg kan stole på at jeg treffer på riktige dager ifht. eggløsning? Eller er det også en sjanse for at jeg er "heldig", at den stabiliserer seg ganske med en gang?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Heihei! Ser det er utrolig mange her som har brukt et helt år på at mensen har stabilisert seg etter p-pilleslutt. Er det dette som er mest vanlig? Jeg har gått på p-piller fra jeg var 16 til 20 år gammel. Bør jeg forvente at det tar ganske lang tid før den endelig blir stabil og jeg kan stole på at jeg treffer på riktige dager ifht. eggløsning? Eller er det også en sjanse for at jeg er "heldig", at den stabiliserer seg ganske med en gang? Som du selv skriver så har du tyddeligvis lest litt om andres erfaringer her inne på det med pille slutt, og da skjønner jeg ikke hvorfor det lages en ny tråd om det? - Alle kropper er forskjellige - Det kan ofte ta lang tid ja - Det er vanlig å vente mellom 6-12 mnd før man blir gravid - Det er selvfølgelig en sjangs for at du er heldig - Kroppen kan lure deg veldig i flere mnd. Så lykke til og smør deg med litt tålmodighet
Envy Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror jeg har en sånn "lure-syklus" sluttet på pillen nå i øst, og synes egentlig at syklusen min er veldig stabil og fin, men tror kanskje skinnet kan bedra, at det tar ei stund før alt av hormoner og sånt noe har stabilisert seg, på tross av at alt tilsynelatende er bra. Lurt å gi seg selv litt ekstra tid og slutte på pillene litt tidligere enn man absolutt MÅ bli gravid. Kan man heller bruke kondomer og hoppe av i svingen i mellomtiden
Criztal Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 (endret) slettet............ Endret 17. april 2011 av Criztal
Gjest Alabama Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 - Det er vanlig å vente mellom 6-12 mnd før man blir gravid Det er vanlig, ja, men mest vanlig er det at det klaffer i løpet av de første månedene.. Du får bare slutte på p-pillene og se hva som skjer. Hvis det er krise at du blir gravid før om et halvt år, så får du bruke annen prevensjon. Evt vente med p-pilleslutt til du er helt klar for å bli graivd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå