Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg mottar grunnbeløp på arbeidsavklaringspenger. Jeg har nettopp sett på støvsugere på nett, og de er jammen dyre. Trodde de lå på sånn 1000 kr, pluss minus. :(

Er det mulig at det går an å gå til NAV for å få støtte til å kjøpe en støvsuger? Det myldrer av hybelkaniner hjemme hos meg, det er for dårlig! Så at en støvsuger på det billigste koster ca 2000 kr. Jeg har nettopp flyttet for meg selv, og det går mye med. Det er vel kanskje noe som gjør at jeg kan få litt ekstra støtte denne måneden?

Mvh støvsugertrengende :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror at du bare får så dyre støvsugere, har du ikke undersøkt markedet godt nok. Du kan jo ringe til NAV og høre, vedkommende som mottar spørsmålet hadde nok ledd godt.

Helt Ok støvsuger.

• Liker 3
Skrevet

Har du ikke råd til støvsuger kan du jo bruke klut eller støvmopp? Hvordan tror du folk klarte seg før støvsugeren ble oppfunnet? Eller ble de kanskje oppspist av hybelkaniner? ;)

• Liker 3
Skrevet

Det finnes mange støvsugere til under 1000kr.. De er kanskje ikke like effektive som de som koster 2000kr, men de funker. Og jeg tviler sterkt på at NAV gir noe som helst støtte til å kjøpe støvsuger.

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøvde meg da i det minste. :P

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei

Europris kjører jo ofte kampanjer med støvsugere nede i 349,90, eller noe rundt der. Dette er helt kurante støvsugere, så kanskje du heller kan ta turen innom der og høre om de har eller skal ha en slik kampanje igjen snart?

Skrevet

Hvis du tror NAV har så mye penger at de gidder å støtte deg med en støvsuger til noen tusen kr tror jeg du bør ta en virkelighets sjekk

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

OK, så det du ville var ikke å bruke alle pengene på støvsuger, men å lure til deg mer penger enn du har rett til fra NAV?

:kjefte:

• Liker 3
Skrevet

OK, så det du ville var ikke å bruke alle pengene på støvsuger, men å lure til deg mer penger enn du har rett til fra NAV?

:kjefte:

Hø? Nei, jeg trengte en støvsuger. Herregud, jeg er ikke av den forlangende typen, jeg bare lurte på om det gikk an å få litt ekstra støtte når man flytter, og har masse utgifter til masse rart. Er det ingen her som noensinne har flyttet for seg selv?

Skrevet

Jeg har hatt akkurat den :jepp:

Og med to kattepuser og alt som hører med det, så må jeg si at den fungerte kjempefint

Takk for konstruktivt svar! :)

Skrevet

Hø? Nei, jeg trengte en støvsuger. Herregud, jeg er ikke av den forlangende typen, jeg bare lurte på om det gikk an å få litt ekstra støtte når man flytter, og har masse utgifter til masse rart. Er det ingen her som noensinne har flyttet for seg selv?

Jo, men jeg sørget for å forsørge meg selv. Som det faktisk er forventet av den voksne befolkningen. Jeg synes det er merkelig at folk tar så lett på å suge på statspuppen.

• Liker 7
Skrevet

Flott holdning!

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Den støvsugeren må du betale selv. Heldigvis :) Er da måte på hva man tror at Nav skal betale. En støvsuger er faktisk ikke nødvendig heller. Kikk på finn.no og se om noen gir bort.

Skrevet

Jo, men jeg sørget for å forsørge meg selv. Som det faktisk er forventet av den voksne befolkningen. Jeg synes det er merkelig at folk tar så lett på å suge på statspuppen.

Nettopp!

Lurer virkelig hva som foregår oppi hodet ditt når du faktisk tørr å spørre om det er mulig å få støtte til en STØVSUGER? Du vet at du overlever uten en støvsuger? Ingen MÅ ha en støvsuger. Bruk kost som de gjorde i gamledager. Og vask heller ekstra nøye etterpå.

Skrevet

Min første støvsuger kostet 299,- på Nille eller Europris, husker ikke helt. Den var helt kurant, og posene var forholdsvis billige også! :)

Holdt i flere år, helt til min kjære fant ut at det var en god idé å suge opp aske fra peisen med den... :klaske: Da stinket den etterpå...

Skrevet

Makan, ble litt paff når jeg leste innlegget. Skjønner ikke at det kan falle noen inn å få NAV til å betale for en støvsuger.

Jo, jeg har flyttet for meg selv - flere ganger! Og jeg brukte mine egne oppsparte midler for å kjøpe det mest nødvendige. Det jeg ikke hadde råd til der og da, ventet jeg med å kjøpe til jeg hadde råd - det er sånn det fungerer i voksenlivet!

Nå skal det sies at jeg stort sett hadde råd til å kjøpe nye ting som jeg trengte, men jeg ville heller kjøpt brukt på fretex eller andre steder (på finn.no får man til og med masse ting gratis) før jeg i det hele tatt ville tenke på å be om økonomisk støtte fra staten. Jeg har da vitterlig ansvar for mitt eget liv.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

For dem som trenger en grei støvsuger (av anerkjent merke) så tipser jeg om at Expert i dagens reklameinnlegg (min lokale avis) kjører samme pris i butikk som de gjør på nett.

399,- for

Volta U4406

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...