Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har akkurat begynt å trene igjen, og vil få kostholdet på rett kjøl også. Tenker mye på lavkarbo, men tror ikke jeg kommer til å klare å kun spise lavkarbo. Prøver å lese om dette kostholdet rundt på nettet, men blir ikke særlig klokere. Noen som går på lavkarbo her som kan hjelpe meg litt?

Vet hva det i hovedsak går ut på, men vil det fungere (altså, vil jeg gå ned i vekt), om jeg kun spiser noen lavkarbomåltider? For eksempel middagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp med denne :)

Skrevet

lavkarbo.no alt du trenger å vite.

Skrevet

lavkarbo.no alt du trenger å vite.

Enig. Her ligger det info om alt man lurer på angående lavkarbo.

Skrevet

Syns ikke denne siden var så bra. Veldig uoversiktelig synes jeg, har uansett prøvd å orientere meg på den siden før. Har jo allerede nevnt at jeg vet hva det går ut på, og nå vil jeg heller ha spesifikke erfaringer, trenger ikke oppskrifter osv med det første.

Skrevet

Jeg kan ca ingenting om lavkarbo, men jeg har fått med meg at man skal ha kroppen i ketose og for å få til det, så må man spise lavkarbo hele tiden. Ikke kun ett eller to måltider om dagen, for da vil man komme over den "magiske grensen" med karbohydrater.

Skrevet

Hvis du registrerer deg på lavkarbo.no så får du tilgang til mer enn om du ikke gjør det - og da finner du mer info og. :)

Min anbefaling er ellers at du går til innkjøp av en kokebok basert på lavkarbo. Jeg følger i stor grad noe som heter "south Beach" dietten, den er ikke så full av fett som f.eks. atkins. Men før jeg begynte kjøpte jeg boka. Der finner du info om hva dette er basert på, tips og råd og ikke minst: oppskrifter! Min utfordring i begynnelsen var hvordan jeg skulle sette sammen måltider når jeg kuttet ut f.eks. brød. hva spiser man til frokost da, liksom?!?! (laks, egg, omelett.......)

Det er forøvrig mye oppskrifter på lavkarbo.no også.

Jeg tror forøvrig ikke at du vil gå nevneverdig ned i vekt hvis du baserer deg på bare å bytte ut noen måltider. Derfor mener jeg at

du burde skaffe deg en kokebok fordi du da får en måltidsplan.

håper dette var litt til hjelp, i allfall!

til spøkelse: Man kan godt spise lavkarbo uten å gå i ketose, og man må ikke være i ketose for å gå ned i vekt med lavkarbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...