AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hei! Jeg er veldig i beit for gode ideer om hvor sommerens tur bør gå. Ville derfor satt veldig stor pris på forslag, fine steder dere har vært osv. Kriteriene er disse: -Ikke pakketur. (før har vi vært i Portugal, Malaysia, Mexico osv.) -Kan være hvor som helst i verden, men flybilletter bør ikke overstige 6000 pr.pers, så det er litt begrensninger der. -Helst langs kysten et sted. Selv om Nepal nok er spennende... -Det må være slik at vi kan unngå å reise midt i den værste regntida. (vi kan reise juni-september) Jeg har sett på Vietnam (for dyrt), Sri Lanka (regntid utenom østkysten og det hørtes litt risikabelt ut), India (for varmt om sommeren visstnok), Spanias nordvestkyst....osv. Jeg blir bare nedtrykt av all den negative info'en på disse reistrådene, har noen et sommerparadis å tipse meg om???
LineGourmet Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Du skriver jo ikke noe om hva slags typer dere er, men jeg ville reist til syd frankrike langs kysten og leid et hus/leilighet etter pris/smak. Finfint klima i frankrike om sommeren Og masse god mat og drikke
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Du skriver jo ikke noe om hva slags typer dere er, men jeg ville reist til syd frankrike langs kysten og leid et hus/leilighet etter pris/smak. Finfint klima i frankrike om sommeren Og masse god mat og drikke Vi er et samboerpar i tredveårene, ingen barn. Aktive, liker ikke å sitte i ro (vel, ihvertfall typen, han klarer aldri å sitte på kafè lengre enn til han akkurat har gaflet i seg maten ) og ikke veldig interesserte i festing, men det må gjerne være litt folkeliv... Jeg har kikket en del på å leie hus, men synes det er fryktelig dyrt i sesongen...Problemet er vel også at samboer (jeg også til en viss grad) liker å komme oss litt rundt. Vi leier som regel bil, men synes også gjerne det er fint å forflytte oss litt mtp bosted. Men takker for tips, skal se mer på Frankrike. Atlanterhavssiden er mest aktuell for oss isåfall (surfing... ).
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Hva med biltur i USA? Vi kjørte fra LA til Seattle nå i høst, og det var helt fantastisk. Og dersom dere liker surfing er jo vestkysten helt ypperlig, spesielt i Oregon. Vi betalte totalt 10000 kr for våre flybilletter. I tillegg er hoteller og moteller forholdsvis billige. Det samme med mat, bilutleie og drivstoff.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Det høres ut som en mulighet , reiste dere da tur-retur L.A -Seattle eller fløy dere inn til L.A og ut fra Seattle? Og hvor lang tid brukte dere på turen?
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Det høres ut som en mulighet , reiste dere da tur-retur L.A -Seattle eller fløy dere inn til L.A og ut fra Seattle? Og hvor lang tid brukte dere på turen? Vi tok fly fra Seattle til LA. Jeg kunne godt tenkt meg å ta innenlandsturen ned igjen, men da hadde vi trengt mer tid. Vi var der totalt i 19 dager, og det var akkurat passe. Turen vår så ca sånn ut: 3 netter i LA 2 netter i Las Vegas (dersom dere ikke har noe sterkt ønske om å besøke Vegas ville jeg heller startet i San Diego og tatt disse to nettene her) 1 natt utenfor Santa Barbara (i en by som heter Solvang) 3 netter i San Fransisco 1 natt i Carmel, CA 1 natt i Eureka, CA 1 natt i Lincoln City, OR 1 natt i Aberdeen, WA 3 netter i Seattle 2 netter i LA En god guidebok er også uvurdelig på en sånn tur. Vi brukte USA on the Road, California og The Pacific Northwest.
caroprins Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Nice og kan besøke Cannes, Villa france og Monaco. Ikke pakketur. ikke så dyre billetter, passelig varmt om sommeren og strand.
Eidi_81 Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Vanskelig å si pris, de er jo ikke faste. Vi var i Vietnam i fjor og jeg synes det var en kjempetur. Vi forflytte oss fra nord til syd. Vi brukte buss, men jeg tror på egehånd med tog er en god ide (veldig mye mopeder, så jeg tror det vil være skummelt med bil). Jeg så du skrev det car for dyrt, men husk at det å spise og bo der er veldig billig. Samtidig fikk vi sydd kjempefine rimelige klær der. Billigere enn i feks Thailand, og nesten bedre. Eller shar vi vært i Nord-Thailand, Ciang Mai og Chiang Rai. Det var fantastisk. Vi har vært i sør Thailand også, men på turiststedene er det for turist for min del :-( Er det et mål å ha sol og strand? Det beste reisemålet vi har vært (i hvertfall utenom Europa) er Japan. Det er kjent for å være dyrt, men det er litt hva man gjør det til. Japan er både ultramoderne og veldig tradisjonelt, masse å funne på og mye å se, god mat og kjempehøffelige folk. Vi kjøpte togpass (må kjøpes i Norge på forhånd, eks japanspesialisten.no), og da kunne vi kjøre så mye tog vi ønsket i løpet av 14dager. Tog i Japan er fantastisk :-)
Vibi Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Brasil er helt OK om sommeren. I Rio kan du være uheldig med været, men lenger nord (Fortaleza, Natal, Recife feks) er det godt og varmt. Vi var der i juli 2007, og hadde litt regn i Rio, men knallvær i Fortaleza. Vi betalte 12000 for fly, to personer. USA. Fult mulig å finne billige billetter til New York, og innenlandsfly er også billig. Vi kombinerte New York, Miami og Las Vegas med en uke på Bahamas, og hadde veldig fint vær. Fullstendig trope i Las Vegas dog, men der skjer det jo mye spennende innendørs Mye av Sør Øst Asia er fint på sommeren. Mye av Thailand (særlig sørøst-øyene), Malaysia og Indonesia styrer klar av den verste monsunsesongen, og du får stort sett kun korte skurer på ettermiddagen. Er ikke helt sikker på hva flybillettene ligger på til Bangkok nå, men det er jo bare å sjekke på feks finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå