AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hva slags alkohol er det minst kalorier i? Er på slankeren, men vil kose meg litt i helga.. Hvitvin? Sprit?
antibac Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har hørt at tequila har lite kalorier, men det kommer jo selvsagt an på hva du blander det med. En sekspakning med Tuborg Lite kommer på ca 560 kalorier, men alkohol kødder jo med forbrenningen da, så ingenting vil egentlig være "sunt". Det lureste er å kutte det ut så mye som mulig, det gjorde jeg en periode. Drakk kanskje èn øl i helga, i motsetning til mellom 6 og 10. Gikk ned ganske mange kilo bare på å kutte ut alkohol egentlig. Det gjelder bare å gjøre det igjen Er så mye som skjer for tiden, da er litt vanskelig å la være.
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Ulike brennevin har ganske likt (og høyt!!) kaloriinnhold. Hvis du liker drinker er det først og fremst blandevannet som gjør at drinkene får ulikt kaloriinnhold. Hvitvin har bittelitt lavere kaloriinnhold enn rødvin, og mye lavere enn brennevin, men du drikker mer ren vin enn rent brennevin (forhåpentligvis). Øl har lavere kaloriinnhold enn vin, men du drikker mer øl enn vin. Her er noen eksempler på kaloriinnhold på drikke på V, herunder vin og vodka. Trykk på andre bokstaver, og du får opp andre varer Så er det bare å regne og sammenlikne!
Gjest Lizette Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har hørt at tequila har lite kalorier, men det kommer jo selvsagt an på hva du blander det med. En sekspakning med Tuborg Lite kommer på ca 560 kalorier, men alkohol kødder jo med forbrenningen da, så ingenting vil egentlig være "sunt". Jeg tror en sekspakning med Tuborg Lite blir litt flere kalorier. Såvidt meg bekjent finnes de kun i halvlitersbokser. Og de inneholder ca 30 kalorier pr dl. Da blir det 150 kalorier i en boks og 900 kalorier i en sekspakning...! Så selv drikker jeg oftere vin enn øl, hvis jeg skal tenke på kaloriinnholdet
Safira Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Vodka blandet med kalorifritt blandevann er det som inneholder minst kalorier så vidt jeg vet (blir jo fortsatt en del). Sukkerfri cider er vel også relativt greit. Hvitvin er også bedre enn mye annet, men det kommer vel an på hvor søt den er.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror en sekspakning med Tuborg Lite blir litt flere kalorier. Såvidt meg bekjent finnes de kun i halvlitersbokser. Og de inneholder ca 30 kalorier pr dl. Da blir det 150 kalorier i en boks og 900 kalorier i en sekspakning...! Så selv drikker jeg oftere vin enn øl, hvis jeg skal tenke på kaloriinnholdet En sixpack med Tuborg Lite inneolder 810 kcal.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 "Lett cidere" er også et alternativ 990 kcal på en sixpack.
Quasis Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 990 kcal på en sixpack. Jaja.. bedre enn de vanlige ciderene.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå