AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har lyst til å farge håret i knallfarger, som feks rosa, blått ol, men er det mulig å få resultat med kraftig farge? Noen som har noen hårfarger å anbefale, og kan fortelle meg hvor lenge de satt i ditt hår?
LetThemEatCake Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Märket Fudge har en massa roliga knallfärger, men de är bara toningar och håller bara ett par veckor. Har aldrig hittat en knallfärg som är permanent, tyvärr. Om du ska använda Fudge måste du ha blondt/blekt hår för att de ska synas ordentligt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Directions. Hvor lenge det holder kommer an på hvilken farge du bruker, om du bleker håret på forhånd osv.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Directions. Hvor lenge det holder kommer an på hvilken farge du bruker, om du bleker håret på forhånd osv. Hvordan får man tak i disse i Norge? Ser de har minimums ordre, da kommer det vel på en del i toll ol?
Havtorn Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Har best erfaring med Manic Panic. Har også brukt Fudge, men de var ikke heeelt min båt - fargen falt ut ganske fort. MP er veldig fin siden du kan bruke halve krukka og la resten ligge til neste gang. Send meg forresten gjerne en PM, TS. Har noe farge liggende jeg aaaldri kommer til å bruke.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 MsFoster: hvor lenge holdt de ManicPanic fargene? Eller, hvor ofte måtte du farge for å opprettholde den knalle fargen? Prøver å google ManicPanic, men finner bare diverse blogg- og foruminnlegg... hvem er det som eier dette merket? Og hvor får man kjøpt det? ....uj, mange spørsmål... men lurer litt på sortimentet til disse...
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 MsFoster: hvor lenge holdt de ManicPanic fargene? Eller, hvor ofte måtte du farge for å opprettholde den knalle fargen? Prøver å google ManicPanic, men finner bare diverse blogg- og foruminnlegg... hvem er det som eier dette merket? Og hvor får man kjøpt det? ....uj, mange spørsmål... men lurer litt på sortimentet til disse... De har hvertfall Manic Panic her : http://www.dragenshule.no/shop.cfm?path=20,306
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 De har hvertfall Manic Panic her : http://www.dragenshule.no/shop.cfm?path=20,306 Takketakk! Fant ut litt mer info etter å ha googlet på engelsk isted, er litt utålmodig jeg Det geniale her er jo at nettbutikken du linket til har en billigere pris enn den hårfargen jeg bruker nå har... Dette må nok vurderes ja
Havtorn Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Tja.. jeg vasker håret ofte, så tar ikke lang tid før jeg må sprite opp fargen, men er jo bare å være flink med tørrshampo og slikt. Rosa er ikke den jeg har mest erfaring med, har brukt Fudge sin. Men den blå satt i flere uker, selv om den helst hadde skulle blitt spritet opp igjen. Åh, savner blåe håret mitt! MEN: Pass på om du har hvitt dusjforheng og lignende de første dagene! Blåfargen er perfekt, men du sliter hvis det drypper vann på lyst tregulv og lignende. Er egentlig ikke et problem, bare nevner det siden jeg ikke merket det første gangen.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen! Fargen jeg er intressert i er rødt, og går egentlig ut ifra at det er en av de som falmer relativt kjapt... ...bare fordi jeg trenger det inn med teskje: du mener at den blå fargen du brukte helst burde freshes opp minimum én gang i mnd? Så da må jeg kanskje regne med enda litt oftere, skjønt jeg vet ikke hvor bra blå pigmenter sitter i håret i forhold til røde. Blir litt slitsomt å farge håret to ganger i mnd føler jeg, men det er jo i det minste trygge farger da
Fandenivoldsk Skrevet 13. januar 2011 #11 Skrevet 13. januar 2011 Knallrødt må freshes opp ofte, ja jeg har best erfaring med Stargazer, men er også fornøyd med Manic Panic! Directions funka ikke i det hele tatt i mitt hår, men jeg vet om andre som er fornøyde. Så det kommer litt an på! Husk at slike knallfarger er beregnet for helt lyst hår, så jo mer bleket det er, jo bedre resultat og jo bedre sitter fargen!
Havtorn Skrevet 13. januar 2011 #12 Skrevet 13. januar 2011 Du må farge minst annenhver uke med rødt hår, får du det tilnærmet hvitt først vil det falme på en veldig pen måte da. Blir egentlig en vanesak hele fargegreia, resultatet blir så fint at det er verdt det! Blåfargen til MP er helt vilt pigmentert, den røde (eller, sjokkrosa, aldri prøvd rød tror jeg) er ganske grei, men må farges om på nytt oftere. Gjør som sagt ingenting, det er liksom ei krukke du bare åpner, klatter i håret, venter litt og ferdig. Ikke masse miks av kjemikalier osv.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Menneh... kom på et spørsmål til jeg! Er forresten den vampirefargen jeg vil ha, så noen bilder med jenter med den fargen, syns det var nydelig! Og håper jeg kan oppnå samme resultat. Har klart det før, men da var 1(!) vask det som skulle til for å blekne fargen... Spørsmålet: jeg leste på en blogg at fargen varer lenger om man har den i håret i flere timer, slik at om man orket, burde man ha den i opptil 3 timer, eventuelt over natten. Noen av dere som har prøvd det? Men jo, du har helt rett, er jo farger uten masse kjemikaliestyr da
Havtorn Skrevet 13. januar 2011 #14 Skrevet 13. januar 2011 Har hatt den i i flere timer, men eneste som skjer da er at du får slike tørre piggsveisaktige greier til hår før du dusjer det ut. Ha det i i en times tid, er lett å påføre. Ei venninne av meg har brukt vampire i flere år, veldig pent. Har bare brukt den.. cotton candy, midnight blue og hot hot pink jeg.
Fandenivoldsk Skrevet 13. januar 2011 #15 Skrevet 13. januar 2011 Jeg pleide å ha i Stargazer-fargen i 6 timer, eller over natta da. OG, ikke vask håret med sjampo hver dag! Da renner fargen fort ut da og bruk fargesjampo
Minttu Skrevet 13. januar 2011 #16 Skrevet 13. januar 2011 Tror dere Vampire Red Amplified Cream funker til mørkebrunt hår? Regner så klart ikke med å få helt rødt hår, men har så lyst på litt rødskjær
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. januar 2011 #17 Skrevet 13. januar 2011 Hvis ikke jeg blingset helt, så står det inne på Manic Panic sine nettsider at den vil gi en effekt på mørkt hår ja Helt mørkt hår med rødskjær er jo lekkert da... syns jeg iaff :gjeiper:
Minttu Skrevet 14. januar 2011 #18 Skrevet 14. januar 2011 Kjøpte meg den jeg, så får jeg prøve og se
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #19 Skrevet 14. januar 2011 Dere som er mørke, hvilke blekemidler har dere best erfaring med? Jeg vil helst noe som trasher håret så mye at fargen sitter godt, og gjør det så lyst som mulig. Og må man bleke flere ganger, før man farger? Og må man vente noe mellom bleking og farging?
Fandenivoldsk Skrevet 14. januar 2011 #20 Skrevet 14. januar 2011 (endret) Jeg bruker Schwarzkopf (stavemåte!!!) sin Polyblonde +1 eller noe, den lyseste iallefall. Den funker veldig bra på meg, jeg er helt lyst (platina) Ellers vet jeg at Manic Panic har egen bleking spesielt beregnet hvis man skal bleke hår før man skal sette i ekstremfarger. Har hørt mye bra om den og, men aldri prøvd den selv, da jeg er fornøyd med Polyblonde Hvor mye du må bleke kommer an på hvor mørkt håret er i utgangspunktet, og hvor godt håret ditt "tar til seg" bleking. Da jeg hadde mørkebrunt hår med rødskjær for noen år siden trengte jeg bare å bleke en gang for å bli helt blond igjen (så en gang til for å bli ennå lysere og fjerne litt rødskjær som satt igjen). En venninne av meg derimot, måtte gjøre samme prosessen tre ganger for å i det hele tatt bli mørkeblond. Knallfargene pleide jeg å sette i håret med en gang jeg gadd/ville etter bleking. Endret 14. januar 2011 av Fnisu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå