Gjest ts Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 blir det feil av meg å be en 18 år gammel jente ut på en date, når jeg selv er 28år? Før så hadde jeg en nedre "grense" på 20år, men hun her virker faktisk mer moden en noen av de 20år+ jentene som jeg har datet tidligere:)
Timseh Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jeg synes ikke det Dere er begge voksne og hun velger selv om hun vil svare ja eller nei. Du får jo etter hvert se om du liker henne så godt som du trodde og om hun virkelig er så moden og om dere er på samme plass i livet ift barn, familie, hus osv vil bare nevne at sambo er 32(straks 33) og jeg er 20. Fungerer strålende for oss,
Envy Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Synes du skal go for it! Hun er over den seksuelle lavalder og myndig, ikke noe stress. Har en venninne som var 17 da hun ble sammen men sin kjæreste som da var 27, de har nå vært sammen i 6 år og skal snart gifte seg
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Helt greit. Bare hold godt på testiklene, spesielt om du skriver om det på kg.
I Grosny Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er med dame som er nesten 60 dager yngre enn meg, og det går helt greit. Hvis hun er på ditt modenhetsnivå allerede nå, så må du nok stå på for å holde følge. Les klassisk litteratur og filosofi. Og litt KG. 1
Wonders Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 vel, dere kan få litt tilpassningsproblemer med vennefester osv... Hennes venner med dine... Du vet hva jeg mener. Det er ikke nok, men noe dere må overkomme...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Hvis aldersforskjellen hadde gått den andre veien kunne det fort blitt feil.Men når kvinnen er yngst pleier det å gå fint selv om aldersforskellen er relativt stor. Lykke til:)
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Lykke til, TS. Unnskyld at jeg må spore av litt nå: Hvis aldersforskjellen hadde gått den andre veien kunne det fort blitt feil. Fordi...?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Lykke til, TS. Unnskyld at jeg må spore av litt nå: Fordi...? Fordi slike relasjoner statistisk sett er dømt til mislykkes. Hvorfor det slik har nok en sammensatt forklaring. En av grunnene er nok at fysisk attraktivitet hos partner i lengden betyr mer for menn enn for kvinner.
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Fordi slike relasjoner statistisk sett er dømt til mislykkes. Hvorfor det slik har nok en sammensatt forklaring. En av grunnene er nok at fysisk attraktivitet hos partner i lengden betyr mer for menn enn for kvinner. Kilder?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Hvis aldersforskjellen hadde gått den andre veien kunne det fort blitt feil.Men når kvinnen er yngst pleier det å gå fint selv om aldersforskellen er relativt stor. Lykke til:) Erm, what..? Hvorfor? Det der synes jeg er en fordom som er helt ufattelig teit! Jeg er sammen med en fyr som er nesten 3 år yngre enn meg, og jeg får så mange rare kommentarer. Vi passer perfekt sammen, og stort sett er han langt mer voksen enn meg, men folk greier liksom ikke å få det til å stemme... :klø: Joda, det er vanligere den andre veien, men mye av grunnen er at det henger igjen fra gammelt av - mannen var forsørger, og det tok gjerne noen år før han hadde arbeid som kunne fø en familie og et eget sted de kunne bo. Kvinnen skulle kun duge til å føde barn og stelle i hjemmet, og kunne dermed giftes bort i tenårene.
Gjest Annen gjest Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Lykke til, TS. Unnskyld at jeg må spore av litt nå: Fordi...? Fordi naturen har gjort kjønnene forskjellige. Kvinner vil ha penger og sosial status som en eldre mann kan gi dem, mens menn vil ha en spenstig ung kropp. Det gjelder selvfølgelig ikke alltid, men svært ofte og alle kulturer og til alle tider. Er det tøft å måtte forholde seg til virkeligheten?
Gjest Annen gjest Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Kilder? Hva med å se på samfunnet rundt deg? Aldersforskjellen mellom ektefeller har vært ca. 4 år gjennom alle tider, helt uavhengig av det venstresiden har klart å innbille slike som deg.
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Fordi naturen har gjort kjønnene forskjellige. Kvinner vil ha penger og sosial status som en eldre mann kan gi dem, mens menn vil ha en spenstig ung kropp. Det gjelder selvfølgelig ikke alltid, men svært ofte og alle kulturer og til alle tider. Er det tøft å måtte forholde seg til virkeligheten? Det er irriterende å forholde seg til fordommer, utdaterte holdninger gitt ut for å være fakta og generell trangsynthet og manglende kunnskap. Jeg forholder meg imidlertid helt glimrende til virkeligheten, hvor over halvparten av den heterofile delen av min omgangskrets omfatter par hvor kvinnen er eldre er mannen.
Gjest Annen gjest Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Joda, det er vanligere den andre veien, men mye av grunnen er at det henger igjen fra gammelt av - mannen var forsørger, og det tok gjerne noen år før han hadde arbeid som kunne fø en familie og et eget sted de kunne bo. Bullshit. Eller har du kanskje noen kilder?
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #16 Skrevet 12. januar 2011 Hva med å se på samfunnet rundt deg? Aldersforskjellen mellom ektefeller har vært ca. 4 år gjennom alle tider, helt uavhengig av det venstresiden har klart å innbille slike som deg. Refereres det til statistikk skal man kunne levere kilder uten videre. Påstander holder ikke. Ellers kunne jo jeg påstått at folk som skylder på "venstresida" er påvist å ha kuriøse fysiske defekter som gjør dem lite attraktive for kjærlighetsforhold, og du måtte bare gått med på det.
Gjest Annen gjest Skrevet 12. januar 2011 #17 Skrevet 12. januar 2011 Det er irriterende å forholde seg til fordommer, utdaterte holdninger gitt ut for å være fakta og generell trangsynthet og manglende kunnskap. Jeg forholder meg imidlertid helt glimrende til virkeligheten, hvor over halvparten av den heterofile delen av min omgangskrets omfatter par hvor kvinnen er eldre er mannen. Da er din omgangskrets særdeles spesiell og på ingen måte representativ. Kanskje er du i et ekstremt SV-miljø? Det ville forklare misoppfatningene. Les litt statistikk her, du. http://www.ssb.no/ssp/utg/201004/06/ Så kan du briefe med litt kunnskap i omgangskretsen din. Det er neppe så vanlig der.
Gjest Annen gjest Skrevet 12. januar 2011 #18 Skrevet 12. januar 2011 Refereres det til statistikk skal man kunne levere kilder uten videre. Påstander holder ikke. Ellers kunne jo jeg påstått at folk som skylder på "venstresida" er påvist å ha kuriøse fysiske defekter som gjør dem lite attraktive for kjærlighetsforhold, og du måtte bare gått med på det. Kjønnsforskning er ikke lenger hva det var, jenta mi. Kanskje på tide å holde litt kjeft og heller forsøke å venne deg til tanken om at kvinner ikke er menn og aldri vil bli det.
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #19 Skrevet 12. januar 2011 Da er din omgangskrets særdeles spesiell og på ingen måte representativ. Kanskje er du i et ekstremt SV-miljø? Det ville forklare misoppfatningene. Les litt statistikk her, du. http://www.ssb.no/ssp/utg/201004/06/ Så kan du briefe med litt kunnskap i omgangskretsen din. Det er neppe så vanlig der. Det er ingenting i den artikkelen som viser en sammenheng mellom eldre mann + yngre kvinne = større sjanse for suksess kontra eldre kvinne + yngre mann = mindre sjanse for suksess, som er det Gjest over her påsto. Jeg har fortsatt ikke sett noen kilder for påstanden, og regner ikke med at det kommer heller. Jeg har ikke påstått at min omgangskrets er representativ, men den er definitivt virkelighet, som var det som var spørsmålet i det settet kommentarer. Det er nå bevist at folk som skylder på venstresida overveiende har tidligere nevnte kuriøse fysiske defekter. Kilde trenger jeg ikke, det er fakta nå.
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #20 Skrevet 12. januar 2011 Kjønnsforskning er ikke lenger hva det var, jenta mi. Kanskje på tide å holde litt kjeft og heller forsøke å venne deg til tanken om at kvinner ikke er menn og aldri vil bli det. Ingen i tråden har påstått at det er spesielt ønskverdig, i hvert fall ikke jeg, gullet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå