Cassandra Skrevet 7. mai 2002 #1 Del Skrevet 7. mai 2002 Hallo i luken Jeg har to langvarige, brutte forhold bak meg, og er i ett nytt forhold. Likevel føler jeg stunder med tvil om at dette er det ENESTE rette. Jeg har liksom mer erfaring i å ødelegge forhold jeg. Det føles slik i alle fall. Hvordan vet dere at H*N er den eneste rette?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #2 Del Skrevet 7. mai 2002 Det føles bare riktig. Vi har vært sammen i fire år, og det blir bedre for hvert som går. Føler meg veldig komfertabel med min kjære og kan være meg selv 100 %. Han elsker meg for den jeg er. Jeg kan ikke tenke meg fremtiden uten han, og ser for meg barn og familie etter hvert. Vi har samme syn på livet og samme tanker om fremtiden. Vi har samme verdier og det gjør det enklere å fokusere på en fremtid sammen. Vi har det veldig bra sammen, og jeg elsker han over alt på jord. Thee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2002 #3 Del Skrevet 7. mai 2002 Man kan aldri være helt sikker tror jeg. Det gjelder å finne en ballanse og vite at man kan leve med denne personen på godt og vondt! Men desverre er det ikke garanti på forhold! Men man har full bytterett da heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 7. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2002 til Lea... Bytterett ja... hehe. Jeg tror jeg snart har brukt kvoten min jeg Egentlig vet jeg vel svaret selv.. Det hele bunner i gjensidig tillit og respekt. Og vilje til å bevare den gode tonen. Evnen til å kommunisere er vel avgjørende. JEG for min del har ingen kommunikasjons problemer. Vanskelighetene oppstår når HAN ikke klarer å snakke med meg om hva som plager ham. Da blir jeg gående å analysere vilt. Noen ganger tror jeg at jeg ser problemer der de ikke finnes også... Kanksje mange som meg...???12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2002 #5 Del Skrevet 7. mai 2002 Cassandra: Tror nok at du er helt normal jeg! Alle har sine små, dårlige sider. Det er vel bare å prøve og feile. Stå på og ikke gi deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #6 Del Skrevet 7. mai 2002 Begrepet "den rette" har som regel en tidsbegrensning hos oss. Det riktige ville vel være å si at vedkommende er den rette i DENNE perioden av livet. Hilsen en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltopp Skrevet 7. mai 2002 #7 Del Skrevet 7. mai 2002 Spennende tema! Jeg følte at han var den rette fra den aller første gangen jeg så ham i øynene. Klarer ikke å beskrive følelsen med et annet ord enn at det hele var *spesielt* - og det er slik enda, nesten to år senere. Jeg vil gå lenger enn "mann" i innlegget over: følelsen av at "han er den rette" for meg, er en følelse av sikkerhet over at han vil være den rette for meg ikke bare i denne perioden av livet, men også i alle de periodene som vil komme fremover.... Jeg tror også at familie og venner påvirker veldig: Vi er så heldige å ha blitt mottatt og inkludert i hverandres familier med åpne armer - det er klart det betyr mye for oss at våre følelser for hverandre blir respektert så godt! Sist, men ikke minst, han er den eneste jeg noensinne har vært sammen med. Det at jeg ventet på kjæresten min, gir en spesiell glød over båndet vi har sammen, som jeg er veldig takknemlig for.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pisces Skrevet 7. mai 2002 #8 Del Skrevet 7. mai 2002 Den eneste rette finnes ikke, men det finnes en drøss av mulige kjærlighetspartnere. Det dreier seg om å bli glad i noen og gjøre sitt beste for at forholdet skal vare, om det er ett stabilt forhold man ønsker. Mange har helt andre prioriteringer.... Forhold vil aldri forbli perfekt (som de føles i de første berusende månedene), men det kan være sterkt, varmt, nært og spesielt...hele veien. I begynnelsen så er det en oppdagelsesferd i hverandre; i en strøm av hormoner og biokjemiske klimaks utforsker vi alt ved hverandre, og vi er ør av kjærlighet, opprømt ved hvert funn som gjør den utvalgte så Spesiell, ved hver lille egenskap som viser av vi har noe til Felles. Dette er en rus, og en spennende lek, en skattejakt og en inderlig følelse av være begjært, å være akspetert og annerkjent. Kan det bli bedre? De fleste blir skuffet seg da de oppdager at det ikke blir bedre over tid, bare helt annerledes.. De lengter tilbake til det som var, føler seg ikke lenger like annerkjent og Spesiell, de føler at den andre tar de for gitt, at begge har forandret seg og det som var Felles er nå borte...at skattejakten er over og tausheten har jaget bort lekelysten. "H*n forstår meg ikke, vi snakker ikke sammen lenger, vi har ikke noe til felles, h*n er så irriterende, h*n bare klager og kritiserer meg" etc... Så møter vi en ny,og karusellen er i gang... Om det er karusellturene vi liker best, så det er jo bare å ta turen gang på gang, det koster litt, men ikke verre enn at vi er lykkelige så lenge det varer. På ett eller annet punkt vil de fleste føle for å utforske andre deler av fornøyelsesparken, og oppdage at nede ved vannet, hvor gresset er grønt og mykt, er det godt å ligge tett inntil en du er glad i og bare kikke på himmelen, holde hånden til den som du både kan le og gråte sammen med...en som ikke er perfekt, som du ikke alltid er lykkelig sammen med, men som du likevel velger å dele tid og kjærlighet med. Kanskje går det nedenom og hjem, men du har iallefall prøvd mer enn bare karusellene når solen går ned...(nok metaforer nå? *gliser*) Det er i den uromantiske virkeligheten mer snakk om prioriteringer enn om i hvilken grad kjæresten er den Rette. Det du søker vil du finne.. Pisces 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #9 Del Skrevet 7. mai 2002 Krølltoppen: Dine bastante "den-rette-holdninger" livet ut, får ikke særlig troverdighet, når de framsettes av en 22-åring som bare har hatt en partner. Men kos deg inntil videre i din naivitet... Mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusa Skrevet 7. mai 2002 #10 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei! Så lenge jeg blir varm og lun inne i meg når jeg ser på kjæresten min, og vet at han ville jeg aldri såret eller gjort noe vondt, så lenge jeg ikke kan la være å smile av ren glede når jeg ser på han, vet jeg!!! Etter 3år tenker jeg fortsatt på hvordan kan jeg glede min kjære idag tro? Og det er jo det det går ut på: Glede den andre så mye som mulig, for da vil jo den andre glede deg!! Ikke eie en annen, men forstå en annen. Kjærligheten er et puzlespill, men så lenge det "føles" riktig så er det sikkert det. Bare pass på å ikke forveksle "vårkåthet" med forelskelse....*ler* Lykke til i det fine vår været!! Fra Puselusa i vårsola 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 7. mai 2002 #11 Del Skrevet 7. mai 2002 Når du ikke lenger fokuserer på om h*n er den rette, men heller legger hele deg selv i å være den rette -da har du funnet ham/henne (selvfølgelig uten at man utsletter seg selv, men at man ivaretar sin egen identitet samtidig som man har et ønske om å strekke seg for partneren) Det finnes sikker ikke bare EN rett til hver, men et utvalg man kan få det veldig bra sammen med. At det fungerer bra forutsetter imidlertid at begge satser 100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 7. mai 2002 #12 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg bare visste det rett og slett allerede første dagen da vi traff hverandre. Føler det fortsatt på samme måte nå mer enn 12 år seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 7. mai 2002 #13 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei Jo jeg viste at han var den for meg ved første øyekast. Hele holdningen hanes var perfekt og jeg ble drad mot han som stål til en magnet. Vi har vært sammen i bare et år. Det er ikke så lenge,men jeg kan se oss bli gammel sammen. Grunnen til at jeg vet at han er den rette no er for at han har ikke så store negativesider at de overdøver de posetive.... Vi har en utrolig flott komunikasjon,og det er ikke en ting vi ikke kan prate om. Det er enkelt å ta kritik og ros fra han og det er enkelt og gi kritik og ros til han. Han er utrolig lett og leve med Han respekterer meg og min datter Han åpner øynene mine og hjelper meg og se ting som jeg alldrig har sett før. Han lærer meg og kjenne følelsene mine,og vi løser problemmer sammen som om det skulle vært barne kryssord. Det føles ut som om ingenting vondt i hele værden kan komme nærmt meg når jeg er i samme rom eller i nærheten av han. Han blir bare flottere og flottere i mine øyner for hver dag som går. Om natten kan jeg vokne og sitte og se på han og gråte for at følelsene jeg har for han er så utrolig sterke. Føler meg så heldig og så varm innvendig for at han er i livet mitt. Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2002 #14 Del Skrevet 17. mai 2002 Du bare VET det!!!!!!! Med hele ditt hjerte, hjerne, sjel OG kropp!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. mai 2002 #15 Del Skrevet 18. mai 2002 Den RETTE er ikke en du kan leve med, men en du ikke kan leve uten!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå