fionel Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg startet i ny jobb for 8 dager siden, har fått veldig god kontakt med styrer. Da vi hadde møte første dagen (uten styrer) fikk jeg beskjed om at jobben var stengt uke 30 og 31. Altså den siste uken i juli og første uken i agust. Jeg sa på dette møtet at jeg ikke ville mase, men at jeg nesten måtte vite det da jeg skal til vegas i sommer, og vi måtte besille ASAp! De sa alle sammen at det stemte med uke 30 og 31. Vi bestillte tur og tenktei kke mer over det, så høte jeg noen rykter om at vi var stengt 28 og 29, så jeg spute styrer og fikk bekreftet at vi var stengt i uke 28 og 29. Jeg sa at jeg allerede hadde bestillt ferie i uke 29 og 30, og fikk med en gang beskjed om at det ikke var NOE problem og at det sjeldent var folk på jobb så jeg trengte ikke komme uanset, så det ikke var noe problem og ta ferie de pålagte ukene ( 28 og 29) og 30. Men så fant jeg ut i dag at vi har bestillt i uke 30 og 31, (som jeg først fikk beskjed om at vi var stengt, og som det også står at vi er stengt i årsplanen) Hva gjør jeg nå?? Er ikke bare bare å avbestille en tur til vegas ? og jeg vet vi hr krav på 6 uker ferie, men jeg har vel ikke det siden jeg nettopp har begynt? Skal også ha en uke i april pga bryllup i utlandet. Hva hadde du gjort ?
antibac Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Hehe, kjenner meg litt igjen her, bare at det var sjefen min som rotet med ferieukene mine da jeg skulle til USA. Jeg fikk jo fullstendig panikk, men det ordnet seg jo. Jeg ville nok sagt det til sjefen så fort som mulig, at du sa feil uker. Sannsynligvis vil det nok gå greit, altså. Spesielt hvis det var helt greit med de andre ukene. Det er rett og slett bare å hoppe i det, du må jo si det uansett. Bedre før enn senere i dette tilfellet, syns jeg.
fionel Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2011 hehe ja enig der! Det står jo faktisk uke 30 og 31 i årsplanen. Fader altså at jeg sa feil!! Syns dette er så vanskelig siden jeg er såpass ny på jobben! Men nå er det jo tross alt ikke bare min feil da ja får bare håpe det ordner seg, men vet ikke helt om jeg får 5 uker ferie dette året siden jeg startet 3 januar i år ?? Riktignok er en av ukene nå i april og to av ukene er pålagte siden vi er stengt, så er jo bare 2 uker "frivillig" om sommeren. hehe ja nei jeg får ta å si ifra i morgen, bare å hoppe i det. *Grue seg*
lillemia Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Du har krav på 4 (5) uker ferie, men du vil ikke få feriepenger fra din nåværende arbeidsgiver. Så med mindre du har opparbeidet feriepenger fra i fjor, blir det ubetalt ferie. Ellers håper jeg det ordner seg med ferien din, husk at alle kan ta feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå