lin_92 Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har lyst å strikke meg en ny jakke og har funnet en jeg liker veldig godt. Problemet er at jeg ikke vet hvilket mønster som er brukt i jakken. (har sett flere gå med denne jakken) Den kombinasjonen jeg har sett flest av er en jakke med hovedfarge i lys grå, og mønster i lyse farger som grønn og rosa over bysten, nederst på armene og nederst på jakken. Er den noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva dette mønseret heter, og hvem som har det?
Grønt blad Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Hvordan ser mønsteret ut? Roser, blomster, firkantet, kryss, mye/lite mønster, stort eller lite mønster? Er litt vanskelig å komme på mønster på bakgrunn av kun farger...
Bex Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Kanskje stikke innom en strikkebutikk og bla litt i heftene de har? Finnes mange tradisjons-hefter (er det et slags gammeldags mønster som fana- eller setesdalskofte??)
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Jeg har lyst å strikke meg en ny jakke og har funnet en jeg liker veldig godt. Problemet er at jeg ikke vet hvilket mønster som er brukt i jakken. (har sett flere gå med denne jakken) Den kombinasjonen jeg har sett flest av er en jakke med hovedfarge i lys grå, og mønster i lyse farger som grønn og rosa over bysten, nederst på armene og nederst på jakken. Er den noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva dette mønseret heter, og hvem som har det? Ut fra beskrivelsen ville jeg sagt at det kan høres ut som en jakke fra Oleana, noe i denne stilen. Men, for å hjelpe deg videre så må vi nesten ha mer informasjon om møsteret du tenker på....... Endret 12. januar 2011 av Lille-pus
lin_92 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har som sagt bare sett jakken på andre, så jeg har ikke fått sett mønsteret så nøye. men det er ca 10 cm bredt, og jeg vil tippe det er striper eller bølger med farger, ikke kryss eller lignende. Jeg får stikke innom garnbutikken å spørr om de har noen anelse om hvilken jakke jeg snakker om. jakken til oleana var kjempe fin , men det er ikke den jakken jeg er ute etter. jakken kan ligne litt på denne jakken fra sandnesgarn, men med andre farger og uten så taggete mønster
Bex Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Det hadde de på Vila på CC på Gjøvik før jul Men dessverre ikke i ull, for da hadde jeg kjøpt!! Sånne jakker finnes det massevis av mønstre til. Tenkt å lage meg en selv, bare med fargekombinasjoner a la Siv Elise Seeland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå