Poppsilopp Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Noen? VÆR SÅ SNILL Å SVAR. TS Men hva mener du med rødt gull?
Gjest Violently Happy Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Men hva mener du med rødt gull? Thune har ringer i hvitt og rødt gull. Promise ringer i hvitt og rødt gull Det finnes gullsmykker i en rekke fargenyanser som rødt, hvitt, brunt, svart og grønt. Mye kobber gir en rødlig blanding, mye sølv gir en lysere blanding. For å få «hvitt gull» blandes gull med palladium, nikkel eller sølv. Hvitt gull blir ofte rhodinert (dekket med metallet Rhodium) for å få en ekstra "hvit" og skinnende overflate. Slik som jeg husker det ihvertfall er det slik: Platina er dyrere enn hvitt gull, hvitt gull er dyrere enn rødt gull og rødt gull er dyrere enn gult.
FantasDick Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Spørs vel hvordan form du kjøper det i, men jeg vil tro rødt ligger på ca. samme pris som hvitt. Popsilopp; rødt gull er gult gull blandet med kobber.
Fluffe Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Er så sjeldent jeg ser rødt gull at det er vannskelig å bedømme egentlig.
mirrmurr Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Det koster ca like mye å produsere, men siden det produsers mindre, så blir pris ut i butikk ofte litt høyere.
Gjest Nanette Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Lurer jeg også på. Har en ring i hvitt, gult og rødt gull. Fletter sammen. Har litt lyst til å selge den eller smelte den om til noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå