AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg kom på jobb i går og skulle jobbe vakten min. (min faste dag) Da oppdaget jeg at jeg ikke var satt opp til å jobbe, og at det var en annen kollega som var satt opp til å jobbe min vakt. Hun hadde også møtt opp. Det hele endte med at en av oss måtte gå hjem, rett og slett. Hvordan er regelverket her angående lønn? Skal begge ha, eller bare den som ble igjen på jobb?
Holar Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Først ville jeg hørt med sjefen hva som hadde skjedd, hvorfor var ikke du satt opp på din vakt? Og hvis det er gjort en endring, hvorfor har ikke du fått beskjed?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Først ville jeg hørt med sjefen hva som hadde skjedd, hvorfor var ikke du satt opp på din vakt? Og hvis det er gjort en endring, hvorfor har ikke du fått beskjed? Jeg var bortreist de siste dagene av forrige uke. Av en eller annen grunn trodde sjefen min at jeg ikke kom hjem før i går(tirsdag), så hun hadde også gitt min tirsdagsvakt til en annen kollega, men denne kollegaen var på jobb mandag når jeg kom, og ga den villig tilbake til meg . Hun sier nå at jeg har sagt til henne at jeg ikke skulle komme hjem før i går, noe jeg aldri har sagt til noen. (hvorfor i all verden skulle jeg gjort det?) Listene var ikke satt opp når jeg reiste, så det er ikke gjort noen endringer sånn sett i allerede oppsatt liste. Regnet jo selvfølgelig med at jeg skulle jobbe min faste vakt når ikke noe annet var satt opp og avklart før jeg reiste. Så, skal den av oss som måtte gå hjem også få betalt?
babord Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror nok at bare den som jobbet skal ha betalt... Er det bare avtalt at du skal jobbe den vakten etter du begynte å jobbe, eller står det i arbeidsavtalen eller stillingsinstruksen din?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror nok at bare den som jobbet skal ha betalt... Er det bare avtalt at du skal jobbe den vakten etter du begynte å jobbe, eller står det i arbeidsavtalen eller stillingsinstruksen din? Det er mine faste timer hver eneste mandag i lik uke, det står i arbeidstidsavtalen(er det det det heter?) min.
Viernes Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 (endret) - feil tråd Endret 14. januar 2011 av Swe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå