Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber 100 % i kommunen og tenker på å ta videreutdanning til høsten i psykisk helse. Er sykepleier fra før. Utdanningen går over ett år, og kommunen betaler. MEN: hvis jeg starter utdanningen høst 2011, får jeg da rett på feriepenger 2012? Siden kommunen betaler så har jeg jo full lønn, men får jeg alikevel feriepenger?

Skrevet

Jeg tok den samme vidreutdanningen for 2 år siden. Tok det også på ett år og jeg fikk også betalt under utdanningen, men ikke full lønn. Jeg fikk en stipendordning så jeg var aldri lønnet under utdanning.Ikke mye jeg fikk, men nok til å leve av. Hvis jeg jobbet ekstravakter ved siden av fikk jeg lønn og feriepenger av det. Jeg fikk ikke feriepenger av stipendet, men det var endel av kontrakten. Jeg jobbet da i staten og jeg vet at kommunen har valgt andre løsninger for sine ansatte under utdanning. Noen jeg studerte med fra kommunen fikk full lønn,pluss feriepenger ved utdannelsen.

Jeg vil tro at hvis du får vanlig lønnsordning ved utdannelsen kvalifiserer dette til feriepenger. Jeg ville sjekket kontrakten du får om hva som er betingelsene.

Lykke til!!!! (PS. veldig spennende utdanning :jepp: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...