AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Situasjonen er veldig vanskelig......Veldig vanskelig.... Vi har endelig fastsatt datoen, og for de som har vært inne på det samme vet hvilken jobb det innebærer...Så kommer min far og forteller at denne datoen har han bestilt ferie og er ikke hjemme i landet så han kan ikke komme da.. hva gjør man??????? Alle sier at jeg ikke skal endre dato, men at han må endre reise og være tilstede på sin datters bryllup....... men jeg synes jo det er vanskelig også Alt er vanskelig:(
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Usj. Syns pappan din kan føye seg. Er ikke hver dag datteren gifter seg=) 1
Sweetpea25 Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Da synes jeg faren din kan avbestille ferien sin og heller dra i bryllupet ditt. På ferie kan han dra når som helst ellers, men i ditt bryllup kan han (forhåpentligvis) bare dra i en gang! 1
frk_fantasy Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Ja, her er det faren din som bør endre sine planer. Men det kan bli kostbart for han hvis han ikke får tilbake pengene for ferieturen. Hørte dere ikke med nærmeste familie før dere fastsatte dato? Hvis dere nylig har fastsatt kan dere kanskje vurdere å endre dato? Hvis det ordner seg med kirke og lokale selvfølgelig..
Gjest Sommerjenta* Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Jeg må bare spørre, er det booket, bestilt og planlagt masse på akkurat den datoen dere har satt dere, eller kan dere bytte? Hvilken type ferietur er det din far har bestilt? Er det en vanlig chartertur som lett kan endres på eller er det noe mer omfattende? Fæl situasjon det der, vet din far at dere eventuelt sliter med å få byttet dato? Kan være at han tror dere "bare" har plukket en dag og at det ikke ligger mer i det enn som så? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Dumt å ikke klarere med de nærmeste FØR man setter datoen og bestiller ting, da. Din tabbe! 1
Felicity Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 (endret) AnonymBruker med innlegg over meg, jeg synes du var litt ufin der altså.... Herligheten, når man setter en dato så håper man jo at alle kan komme. Man går vel ikke rundt og spør om hvem av helgene folk kan om man er tidlig ute for så å bestemme seg??? Her skal hun gifte seg, da bør faren sjekke ut om hva muligheten er for å bytte tur, eller om man ikke har kommet så langt i planlegging å kanskje se etter en annen dato. Men har aldri hørt at man tar en spørrerunde før man setter sin egen bryllupsdato da.... Moren min bestilte tur til syden, men byttet fort turen da jeg sa vi skulle gifte oss(det skal sies at hun hadde fått høre det et halv år i forveien, men glemte det, men gikk fint og bytte) Endret 11. januar 2011 av Felicity 3
Gjesten Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes det var litt snodig å ikke høre med de viktigste før dere satte datoen. Men når problemet er som det er, mener jeg det er to punkter som er avgjørende: 1. Har dere bestilt, betalt og planlagt mye rundt denne datoen? 2. Har faren din planlagt reisen lenge og eventuelt betalt mye for den? Hvis svaret på ett av disse spørsmålene er nei, gir jo løsningen seg. Er svaret ja i begge tilfeller er dere nødt til å finne ut dere imellom hvordan dette skal løses. Det har ikke vi forutsetninger for å gjøre for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Hvis datteren min hadde satt bryllupsdatoen sin til en dag jeg var på ferie - uansett om hun satte den før eller etter min booking, hadde jeg ikke nølt et hundredels sekund med å droppe ferien. Pengene tilbake eller ei, ferie kan jeg dra på nesten omtrent når jeg gidder, men dattera mi skal (mest sansynlig) gifte seg bare én gang. 4
LetThemEatCake Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Om det är någon som ska ändra datum är det han! Gifter sig gör man förhoppningsvis bara en gång i livet, men ferie kan man dra på varje år.. Jag tycker inte att du ska ändra någonting. Det slutar säkert med att han ställer in ferien ändå. Jag hoppas det i alla fall!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes også det er snålt å ikke diskutere litt med sine nærmeste før man fastsetter dato. Foreldre og forlovere er det jo greit å ha i boks før dato. Jeg ser for meg samtalen: -Brudepar: Vi tenker på helgen i uke 24, men lokalet er også ledig i uke 22, 28 og 29. -Brudgommens foreldre: Vi kan ta fri når som helst, så bare si fra! -Brudens far: Jeg har allerede bestilt en dyr ferietur i uke 22, så alle helger unntatt den går fint. -Forlover 1: Uke 24 eller 28 passer best for meg. Men når situasjonen først er det mener jeg at den som har minst å tape skal "gi seg". Om faren din kun har bestilt en billig chartertur klarer han sikkert å flytte den, men om dette er en drømmetur han har gledet seg til lenge og som ikke lett kan "erstattes", så ville jeg forsøkt å endre bryllupsdatoen. 3
Modic Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes det var litt snodig å ikke høre med de viktigste før dere satte datoen. Men når problemet er som det er, mener jeg det er to punkter som er avgjørende: 1. Har dere bestilt, betalt og planlagt mye rundt denne datoen? 2. Har faren din planlagt reisen lenge og eventuelt betalt mye for den? Hvis svaret på ett av disse spørsmålene er nei, gir jo løsningen seg. Er svaret ja i begge tilfeller er dere nødt til å finne ut dere imellom hvordan dette skal løses. Det har ikke vi forutsetninger for å gjøre for deg. Signerer!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Litt avsporing: Vi (jeg og mannen) gjør tydelig ikke som "alle" andre. Vi diskuterte datoer oss imellom, valgte en dato, ringte og fikk bestilt kirke. Når dette var i boks fortalte vi nærmeste familie at den dagen måtte de ikke finne på noe, for da skal vi gifte oss. Kan være vi bestilte fotograf før vi fortalte det til nærmeste familie også. Skal sies at det var over et år før vielsen, og var det noen som hadde planer så hadde de tid til å bytte disse. Vi gav også beskjed at det var ingen tvang, men slik som vi kjenner de vet vi at hadde de hatt planer hadde de endret de. Til TS: jeg syns faren din burde endre ferieturen eller avbestille den slik at han kan komme i bryllupet ditt.
Vindmølle Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Hvor lenge er det til dette bryllupet egentlig? Og hvor lang tid gikk det fra dere bestemte dato til dere informerte din far? Er ting booket, eller kan dere enkelt bytte dato? Normalt sett settes vel dato såpass lenge før et bryllup at det sjelden er noe problem iforhold til at gjestene allerede har booket ferieturer osv. Foreldre er vel de første som får vite datoen, og ikke bare plutselig får en uventet invitasjon i posten. I utgangspunktet synes jeg at en far bør prioritere bryllupet til sin datter, men hvis det er knapp frist og han har booket en veldig spesiell/dyr tur så kan jeg forstå at det blir litt vanskelig. Han risikerer fort å tape alle pengene han evt. allerede har betalt for turen, de fleste forsikringer dekker jo f.eks. bare tilfeller med sykdom osv. Jeg hadde blitt fryktelig skuffet om min far dro på ferie i steden for å komme bryllupet mitt, men nå har jeg også en såpasss god og jevnlig dialog med mine foreldre at jeg trolig ikke hadde fastsatt dato 100% før jeg hadde forsikret meg om at datoen faktisk passet for dem. Trolig hadde jeg nok også vist om evt. ferieturer som de hadde booket. 1
viren Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Det kommer ann på hvor lang tid i forveien dere har gitt beskjed. Jeg synes man ikke bør gi noe særlig kortere beskjed til de aller nærmeste enn et år i forveien hvis man gifter seg på sommeren. Mange planlegger ferien tidlig, i mange tilfeller er det ikke lett å avbestille uten å tape mye på det. Hvis jeg var dere ville jeg sett om det var mulig å booke om til en annen dato, og hvis ikke be faren sjekke om det er mulig å avbestille.
Brukernavn Skrevet 13. januar 2011 #16 Skrevet 13. januar 2011 Jeg synes det var litt snodig å ikke høre med de viktigste før dere satte datoen. Men når problemet er som det er, mener jeg det er to punkter som er avgjørende: 1. Har dere bestilt, betalt og planlagt mye rundt denne datoen? 2. Har faren din planlagt reisen lenge og eventuelt betalt mye for den? Hvis svaret på ett av disse spørsmålene er nei, gir jo løsningen seg. Er svaret ja i begge tilfeller er dere nødt til å finne ut dere imellom hvordan dette skal løses. Det har ikke vi forutsetninger for å gjøre for deg. Signerer!
Barcelone Skrevet 15. januar 2011 #17 Skrevet 15. januar 2011 Litt avsporing: Vi (jeg og mannen) gjør tydelig ikke som "alle" andre. Vi diskuterte datoer oss imellom, valgte en dato, ringte og fikk bestilt kirke. Når dette var i boks fortalte vi nærmeste familie at den dagen måtte de ikke finne på noe, for da skal vi gifte oss. Kan være vi bestilte fotograf før vi fortalte det til nærmeste familie også. Skal sies at det var over et år før vielsen, og var det noen som hadde planer så hadde de tid til å bytte disse. Vi gav også beskjed at det var ingen tvang, men slik som vi kjenner de vet vi at hadde de hatt planer hadde de endret de. Til TS: jeg syns faren din burde endre ferieturen eller avbestille den slik at han kan komme i bryllupet ditt. Slik gjordt vi det også... Trodde det var det som var vanlig jeg? Merkelig av en far å si at han ikke kan komme fordi han skal på ferie. Ville ikke forventet av gjestene å avbestille eller booke om, men av pappa hadde jeg helt klart forventet det. Og om han ikke synes det hadde vært viktigere å komme i bryllupet mitt så hadde det sagt mer om han enn om meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå