Gå til innhold

Nettverksmarkedføring


Gjest *anonyma*

Anbefalte innlegg

Gjest *anonyma*

I går hadde jeg en merkelig opplevelse. En bekjent av meg ringte søndag kveld og sa at han hadde noe flott å fortelle meg (burde vel ringt noen bjeller allerede der). Vi skulle treffes allikevel i går, men han lurte på om jeg kunne møte ham litt før. Han ville ikke si hva det gjalt over telefon. Jeg antok at det hadde noe med vår vanlige aktivitet å gjøre siden det var det vi snakket om først.

Jeg møtte ham og vi begynte å prate. Da gikk det opp for meg, han skulle prøve å verve meg til nettverkssalg og begynte å legge ut om muligheter og om meg som person (!). Herregud, jeg kjenner ham ikke SÅ godt, ikke på så personlig plan. Han skulle presentere meg for en som hadde gjort det SÅ godt både i Norge og utlandet og han var den rette til å fortelle meg om denne "fantastiske muligheten". Bla bla bla, og jeg satt der og holdt maska. Syntes hele situasjonen var teit. Jeg var så lite forberedt at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si.......... Jeg ble helt satt ut og klarte ikke å komme med gode motargumenter.

Denne personen la ut om møter de hadde hatt og masse om hvor fantastisk stor vekst de hadde hatt og hva man kunne tjene på dette, hvor mye fritid jeg ville få osv. Han hørtes nesten ut som en predikant (mangla bare halleluja!)

Det som irriterer meg mest er vel at min bekjent "utnytter" bekjentskap/vennskap på denne måten. Jeg vet at han også har prøvd å verve to andre som jeg også kjenner (for de kom innom for å se på noen papirer mens vi satt der), vet ikke om de gikk på det eller ikke.

Det andre er måten det blir gjort på, hadde han sagt over telefon hva det gjaldt så hadde jeg kunne forklart hva jeg synes om denne type virksomhet og han hadde sluppet å kaste bort min og sin egen tid.

Hadde han i tillegg visst så mye om meg som han påstod at gjorde så hadde han visst at jeg ikke har mye tid til overs, med full jobb og deltidsstudier pluss andre aktiviteter, det er rett og slett ikke noe tid til å plage mine venner og bekjente med denne type virksomhet.

For meg er dette en type virksomhet helt i gråsonen og ikke noe jeg vil bruke tida mi på.

Hvor jeg vil med dette? Tja si det.

Måtte bare få ut litt frustrasjon tror jeg..... Flere som har opplevd det samme??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også blitt ringt av fjerne slektninger og andre som ja, utnyttet bekjentskapet. Og det er vel kanskje naturlig at man bruker de man kjenner. Men sånn som du sier, at de ikke vil snakke om det ove rtelefon og sånn - gjør det bare såååå klamt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Har opplevd dette flere ganger. Ikke personlig, men at den del venner har blitt "lurt" av våre venner til å bli med på slikt.

Mamma har faktisk forsøkt å dra samboern min med inn i noe slikt en gang... Da ble jeg suuuur.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det jo ikke for å "utnytte vennskapet" som dere sier. De gir dere jo faktisk en fantastisk mulighet.

Bedre om de sier fra til dere nå - enn at dere kommer i neste år og er kjempesure fordi de aldri sa fra til dere om denne muligheten. Mange tjener faktisk gode penger på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal starte slik nettverksmarkedføring nå. Konseptet er nytt og heter FTEBF(står for "Find The Even Bigger Fool").

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte slik nettverksmarkedføring nå. Konseptet er nytt og heter FTEBF(står for "Find The Even Bigger Fool").

:ler::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han allerede i telefonen ikke ville si hva det gjaldt, sier jo alt.... :roll: dette er nok noe de får fortalt at de skal gjøre...og det er faktisk en grunn til det, desverre. Jeg synes du burde gi han tilbakemelding på dette. Si hva du følte og si at dette var en råtten strategi fra han... :-? det er i allefall min innskytelse... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile her..... *ss*

Fikk også en slik telefon for ca et halvt år siden, men jeg lot meg lokke med jeg...*ler*

Men, angrer ikke...... Har i dag dette som fulltidsjobb, og tjener faktisk masse penger.. MLM er så mangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les denne historien:

Det er ikke noe galt i det??

Jeg har vokst opp med foreldre som rådet meg til å studere hardt, få en utdannelse for siden å få en trygg jobb, helst også med god lønn i et godt selskap, eller i stat eller kommune. Det er ikke noe galt i det?

Jeg startet så i yrkeslivet - med studielån, og behov for et sted å bo. Jeg stifter familie, tar opp lån og vi kjøper oss et sted å bo. Etter hvert har vi jo behov for en mengde ting. Vi finansierer eller skaffer oss det nødvendigste.

Det er ikke noe galt i det?

Når jeg er 30 arbeider jeg i et trygt firma med god lønn. I banken får jeg vite at dersom vi kjøper et større hus får vi skattelette. De forteller meg at slik som det nå er, går alt vi tjener fram til juni med til å betale skatt. Vi tar opp større lån. Nå trenger vi kun å jobbe ut mai før skatten er betalt.

Det er ikke noe galt i det?

Etter at vi har fått større hus, større lån og større eiendomsskatt kommer barna. Vi trenger en trygg bil. Volvoen står i garasjen. Kun 50 prosent var skatt (avgifter) Lånet var ikke så ille og vi kan jo trekke rentene fra på skatten.

Det er ikke noe galt i det?

Vi jobber nå ut oktober for å betjene skatt, lån og avdrag. Men om 30 år er jo lånet betjent. Vi har det jo så trygt. Kanskje skulle vi ta en ekstra jobb for å få litt mer å rutte med? All fritid går jo med , men…

Det er (vel) ikke noe galt i det?

Naboen fortalte meg at han hadde betalt ned sitt bil-lån. Han sa at han hadde tjent penger på noe pyramide greier. Han kommer sikkert i fengsel!!! Tenk å tilby meg å bli med!?! Jeg som har det så godt. Jeg har familie, hus, Volvo og overtid. Har ikke tid til dette. Hvordan skulle jeg da kunne få tid til å arbeide og betale lån og skatt? Jeg som ikke har tid til å være sammen med mine egne barn engang!

Det må være noe galt med naboen!

Naboen var innom igjen. Han sa han hadde halvert huslånet, sagt nei til all overtid, for å tilbringe mer tid sammen med familien… Dette er definitivt ikke normalt! Han sa det kun kostet noen få kroner å starte. Snakket om frihet til å velge. Ikke noe for meg. Jeg går for trygghet! Når jeg blir pensjonist, halveres visstnok min lønn. På den annen side vil mine lån være betalt ? 30 år uten fritid og en pensjonisttilværelse på halv lønn . Kanskje ikke helt det jeg hadde sett for meg da jeg startet på jobben… Det er vel en rimelig pris å betale? Trygghet er nå viktig!

Det er ikke noe galt i det?

Jeg har funnet ut hva som er galt med naboen. Han er blitt med i en sekt! Hver tirsdag kveld sniker han seg ut døren. Han deltar på et sånt der halleluja møte! Jeg vet det fordi en av mine tidligere venner ringte meg og advarte meg. Nå er han begynt å skulke jobben også. Ungene mine forteller at han er hjemme og sparker fotball med ungene i nabolaget hver onsdag klokken 14.30!! Han har nok fått sparken! Her om dagen fortalte han meg at han snart var ferdig med huslånet sitt. Jeg sa jeg ikke hadde tid til å høre på ham. Måtte nå timen hos legen min. Den kvakksalveren tror det er noe galt med hjertet mitt, men det er nok bare magesåret.

Det er ikke noe galt i dette ?

På jobben skal vi nå slå oss sammen med et annet firma. Rasjonalisering, kaller de det. Vi skal konsentrere oss om kjerne-områder. Mine kollegaer er redde for å miste jobben. Det bekymrer ikke meg. Jeg fikk hjerteinfarkt for noen år siden og er uføretrygdet. Måtte selge huset. Trenger ikke lengre bilen. Kvakksalveren mente at det ikke var bra for meg å kjøre bil !! Naboen, som ikke lengre er nabo, kommer innom av og til. Ser blid og fornøyd ut. Han har også trukket seg tilbake. Sier han har kjøpt seg TO eiendommer i SYDEN. Han går på noen konferanser fra tid til annen. Han får noe han kaller passiv ukentlig inntekt ?

Det er nok det samme som trygd !

Snodig kar.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile her..... *ss*

Fikk også en slik telefon for ca et halvt år siden, men jeg lot meg lokke med jeg...*ler*

Men, angrer ikke...... Har i dag dette som fulltidsjobb, og tjener faktisk masse penger.. MLM er så mangt...

Så flott! Sånn kan det faktisk gå :D Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tjener faktisk gode penger på disse tingene.

Ja, og HVEM er det de tjener disse pengene på? Jo, venner og venners venner! NOEN tjener, men de fleste taper! Får vond smak i munnen av dette tullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, og HVEM er det de tjener disse pengene på? Jo, venner og venners venner! NOEN tjener, men de fleste taper! Får vond smak i munnen av dette tullet!

I et selskap jeg har god kjenneskap til er det ingen tapere - så lenge de gjør det som må gjøres. Der er det flere forskjellige ting å tjene penger på. Og disse pengene kommer ikke bare fra medlemmene men også investeringer.

I tillegg kan man kjøpe vanlige varer og dermed spare penger på denne måten.

Ingen taper så lenge de ikke bruker masse penger på det og etterpå legger det på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tittettutt

Det er mange som tjener penger på nettverk, og mange taper penger på nettverk også, det er riktig det... men finnes faktisk selskaper det er gratis å bli med i, der man bare tjener penger om man selv gjør noe aktivt, og ikke får penger pga at venner og kjente blir vervet...

Mange meninger om mlm, og endel selskaper (typiske pyramider) kunne det ikke falle meg inn å bli med i en gang. Men passer ikke for alle, men det passer for meg. Da kan jeg faktisk jobbe når jeg vil, med hvem jeg vil, og likevel være hjemme med mine to små barn uten å bekymre meg for økonomien. Er ikke misfornøyd med å tjene mer penger på å jobbe ti timer i uka enn det jeg gjorde når jeg jobbet førti...og da hadde jeg ikke tid til å være med barna så mye som jeg gjerne skulle.

For meg var mlm en mulighet til å ta kontroll over tiden min igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmft.....

Hadde det vært fare for at jeg eller noen jeg kjenner kunne tape penger, vel DA hadde jeg aldri holdt på med MLM...

Enig med innleggene før meg jeg... *ss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...