Gå til innhold

Skattkort - forventet inntekt og feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endret skattkortet like før jul, men er nå litt i tvil om jeg har gjort det riktig.

Under forventet inntekt, skal det der stå netto eller brutto? Når jeg ser på siste lønnsslipp fra 2010 så står det brutto ca. XXXX kr og netto utbetalt YYYY kr. Jeg tok utgangspunkt i sistnevnte når jeg endret skattekortet, er dette rett?

Og hva med feriepengene? Feriepengegrunnlaget er på ca. X00.000kr, skal jeg da plusse på ca. X0.000 (er det ikke 10,2% for oss i det offentlige?) i tillegg til netto/brutto lønn som forventet inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg endret skattkortet like før jul, men er nå litt i tvil om jeg har gjort det riktig.

Under forventet inntekt, skal det der stå netto eller brutto? Når jeg ser på siste lønnsslipp fra 2010 så står det brutto ca. XXXX kr og netto utbetalt YYYY kr. Jeg tok utgangspunkt i sistnevnte når jeg endret skattekortet, er dette rett?

Og hva med feriepengene? Feriepengegrunnlaget er på ca. X00.000kr, skal jeg da plusse på ca. X0.000 (er det ikke 10,2% for oss i det offentlige?) i tillegg til netto/brutto lønn som forventet inntekt?

Dette gjelder altså skattekortet for 2011, naturligvis

Skrevet

Under forventet inntekt, skal det der stå netto eller brutto?

Brutto.

Skrevet

Brutto ja, og det skal ikke legges til feriepenger, dette er endel av lønna.

• 5 år senere...
Skrevet

Stemmer dette? Man skal altså bare føre lønn, og ikke lønn + forventede feriepenger under lønnsposten?

Anonymkode: 37629...5a4

Skrevet

Feriepengene må du også betale skatt av 

Skrevet
47 minutter siden, runi skrev:

Feriepengene må du også betale skatt av 

Ja. Men. Er det slik at man skal føre bare lønn, og ikke lønn + forventede feriepenger under lønnsposten på skattekortet?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men. Er det slik at man skal føre bare lønn, og ikke lønn + forventede feriepenger under lønnsposten på skattekortet?

Lønn og forventede feriepenger 

Skrevet

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...