Bestee Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 På ebay ligger det masse vintage pelsjakker til en oppsiktsvekkende billig penge. Har sett helt ned til 10 dollar, men mange mellom 20-40. Da mistenker jeg at det ikke er ekte pels men faux. Jeg vil ikke støtte pelsindustrien, så det jeg er ute etter å kjøpe er altså falsk pels. Kan jeg regne med at selger bare ljuger på seg ekte vare, eller kan man faktisk få kjøpt såpass billig pels? Ser andre pelsjakker ligger på over 1000 dollar der..
L. Kennedy Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Verdt å nevne at man kan få noen stygge blikk fra utrent øye, som ikke ser at det er fake
Gjest Anjelika Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Det er faktisk billigere med hunde- eller kattepels enn falsk pels. Husker det var en sak mot Tommy Hilfiger fordi de brukte hundepels og merket det som faux. Det har også vært saker mot motekjeder som Macys og Neiman Marcus av samme grunn. Om det er en billig jakke som skal være ekte pels så kan det fort være bikkjer eller pusekatter fra Kina (selv om de kaller det noe annet). http://www.peta.org/issues/animals-used-for-clothing/chinese-fur-industry.aspx God lesning.
Gjest Raina Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Det er faktisk billigere med hunde- eller kattepels enn falsk pels. Husker det var en sak mot Tommy Hilfiger fordi de brukte hundepels og merket det som faux. Det har også vært saker mot motekjeder som Macys og Neiman Marcus av samme grunn. Om det er en billig jakke som skal være ekte pels så kan det fort være bikkjer eller pusekatter fra Kina (selv om de kaller det noe annet). http://www.peta.org/issues/animals-used-for-clothing/chinese-fur-industry.aspx God lesning. Kinesarar er sjuke i hovudet. Og pels er ikkje noko å kjøpe. Ikkje falsk, og vertfall ikkje ekte. 1
Gjest Borghild Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Huff! Har hørt det jeg også, grusomme greier. Det beste er å holde seg unna pels ja enten den er "falsk" eller ekte. Ikke syns jeg falsk eller ekte pels er fint heller, så sånn sett er den saken grei for meg.
Bestee Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Det er faktisk billigere med hunde- eller kattepels enn falsk pels. Husker det var en sak mot Tommy Hilfiger fordi de brukte hundepels og merket det som faux. Det har også vært saker mot motekjeder som Macys og Neiman Marcus av samme grunn. Om det er en billig jakke som skal være ekte pels så kan det fort være bikkjer eller pusekatter fra Kina (selv om de kaller det noe annet). http://www.peta.org/issues/animals-used-for-clothing/chinese-fur-industry.aspx God lesning. Grusom, men nødvendig lesning. Takk.
Bestee Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2011 Kinesarar er sjuke i hovudet. Og pels er ikkje noko å kjøpe. Ikkje falsk, og vertfall ikkje ekte. Det er da smak og behag. Jeg har en "pelsvest" som det ikke er tvil om at er falsk for å si det sånn. Så lenge man synes det er pent og man er helt sikker på at det er uekte er det ikke noe i veien med det. Men jeg kommer nå i hvert fall ikke til å kjøpe fra ebay..
nickless Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Jeg sender ikke pels kledde mennesker stygge blikk , men går ikke med pels selv. Selv om det er fuske pels , jeg vil ikke støtte det motebildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå