Meadow Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Hei Hadde blitt glad for råd og evt oppskrifter på fingermat/tapas som kan lages dagen før grunnet dårlig tid på selve dagen. Tenkte ikke å ha noe varm mat. Foreløpig har jeg tenkt på å ha ostefat evt oste-kanapéer, spekemat, brød og aioli og sånne småting som oliven og paprika med fetaost, men føler jeg må ha noe mer... Tenkte f.eks en slags kremet kyllingsalat med pasta, kan jeg lage det dagen før? hva med lefser med laks og kremost, kan det lages dagen før? Eller blir begge deler for "fuktig" over natten i kjøleskapet? Eller har noen forslag til noe annet? På forhånd tusen takk
Gjest Elastica Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Du kan lage vårruller, gazpacho (som er kult å servere i shotglass), butterdeigssnurrer med et slags fyll, små vannbakkels som skal fylles med noe, for eksempel ost. Minipaier osv. Her er det uendelige muligheter.
Eidi_81 Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Djevelegg, stekte kyllingvinger (kan jo serveres kalde), en enkel salat, tørka tomat er også godt sammen med oliven og fetaost. Forskjellige oliven går også, ikke bare en type (det er så mange gode oliventyper, hvis man liker det) Chirosso pølse i biter, stekt i panne (bør helst gjøres rett før gjestene kommer, men må jo ikke) Diverse dipper/ salsa/ guacamole Stekt sopp
Meadow Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2011 Tusen takk for gode forslag, keep it coming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå